Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-03-2008, 19:14   #11
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 915
MP Rating: 0% (0)
Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Molusker! hvordan får man dem vekk?

Så rart at jeg tydeligvis er alene med min erfaring her.. kanskje det kommer noen flere etterhvert.

Datteren min hadde mollusker da hun var 2-3 år gammel. Hun hadde ENORMT mange, i begge armhulene, nedover armene og ned langs hele kroppen. Det gikk ofte hull på dem/de ble betente, og hun var ganske mye plaget av dette, selv om de "friske" molluskene aldri plagde henne.

Vi gikk til lege som benyttet samme metode man benytter ved frysing av f.eks fotvorter. Jeg lurer på om det er flytende nitrogen som benyttes? På forhånd var hun bedøvd med Emblaplaster (som jeg hadde klippet opp i maaange småbiter og plassert så godt som mulig med tape ). Han fikk ikke tatt alle, iom at hun hadde så enormt mange. Allikevel mente han at det kunne gå greit, og at kroppen selv ville bekjempe de resterende. Noe som faktisk skjedde!! Det gikk ikke mange ukene før hun var helt kvitt hele problemet, og hun har aldri fått de igjen. Ingen andre i familien ble smittet heller
Pinki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 20:35   #12
Supermedlem

Blenda sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,361
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.

takker for svar. Så kjedelig å få noe sånt da... kom bare plutselig!
Fann et kjærringråd der det stod at man kan pensle på peppermynteolje? Noen som har prøvt dette?
Har ellers Elidel krem liggende som han bruker for atopisk eksem.. kan den hjelpe montro?
hmmmm...
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 20:39   #13
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,878
MP Rating: 100% (11)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Mine tre har hatt mollusker, og har vært ganske ille plaget.

De har vært mange, spredd seg raskt, fått infeksjoner i molluskene og i det hele tatt. De med atopisk eksem er gjerne hardere rammet enn andre.

Storesøster fikk Remasan, og det tok knekken på hennes.
Mellombror og Lillesøster smurte jeg på jojobaolje. Mellombror hadde ikke noen effekt av Remasan, og Lillesøster var for liten.

Jojobaolje hjalp på de, og de forsvant.

Ellers er knust skolekritt et kjerringråd.

Søk på mollusker her inne, og du får opp flere tråder med mange gode råd.
Gammel 27-03-2008, 21:38   #14
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,617
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.

Pinki: vi var hos legen med moluskene til snuppa fordi jeg ikke visste hva det var og lurte på om det var farlig. Legen sa at det var mulig for henne å fjerne dem, men at dette bare var noe hun ville gjøre hvis det var veldig mange og at de tydelig plaget snuppa. Siden hun bare hadde 20-30 fordelt over hele magen, så var hun ikke voldsomt plaget. Dermed ville ikke legen gjøre noe med dem heller.
Gammel 27-03-2008, 21:58   #15
VIP-Medlem

busymum sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 5,868
busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.

abonnerer på tråden. Mini har hatt en mollusk veldig lenge, over ett år mener jeg, og nå har det gått hull på den et par ganger, noe som har resultert i spredning. Æsj, jeg vil ikke ha flere mollusker nå. Nå vil jeg at han skal bli kvitt dem.
busymum er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 22:34   #16
Seniormedlem

Lullen sin avatar

Sted: Akershus
Meldinger: 1,782
Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.

Storebrødrene her i huset er akkurat blitt kvitt molluskene sine De hadde det vel i litt over 6 mnd tror jeg.

Vi gjorde ingenting med de da de stortsett ikke var plagsomme.
Oliver fikk en "gjeng" på ryggen som det gikk brannkopper i, så det området fikk seg en runde med Fucidinsalve og plaster.
- -Oliver jan`04
.. -Leon 30.mars `07
Lullen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 23:02   #17
May
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 756
May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.

Gjermund har også fått dette, Ingrid har foreløpig gått klar. Begynner vel å nærme seg et par måneder siden jeg oppdaga de 2-3 første på innsida av låret, nå er det blitt en del flere i ulik størrelse. Gjermund har litt ømfintlig hud og er litt plaga med (atopisk?) eksem, så han klør en del på dem i perioder. Så det har selvfølgelig gått hull, antagelig slik de har spredd seg.

Jeg hadde hørt om dette og skjønte hva det var da jeg oppdaga det, og tok en søkerunde på nettet. På alle "legesidene" sto det som allerede er sagt her i tråden; skyldes et virus (i slekt med vorter, etter det jeg skjønte), går bort av seg selv etter noen måneder, kan behandles av lege, men vil sannsynligvis være mer vondt enn det som egentlig er nødvendig. De fleste artiklene/legesvarene sa at de kom til å vare 2-6 mnd. tror jeg, men nesten alle kommentarene fra brukere sa at det hadde tatt mye lenger tid, så vi må nok bare smøre oss med en god porsjon tålmodighet

Men hvis Gjermund blir mye plaga med kløe og det blir veeeldig mange, tar vi nok en tur til legen, om ikke annet for å få en vurdering...
May er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2008, 18:40   #18
VIP-Medlem

busymum sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 5,868
busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.

Da har jeg kjøpt jojoba olje og smører som bare det. Håper det virker.
busymum er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2008, 20:18   #19
Supermedlem

Blenda sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,361
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.

hva er forskjellen på å bruke jojoba-olje og peppermynte olje montro??
jojoba-oljen lukter kanskje mindre? noe annet?
bruker man plaster over i tillegg?
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2008, 20:38   #20
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Meldinger: 12,878
MP Rating: 100% (11)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan ikke huske noen lukt av jojobaoljen, nei.

Jeg bare pudret godt med olje på molluskene. Plastret ikke.

Mine hadde forøvrig mollusker i 2 år, 1 år og 6 mndr.. mener jeg å huske.

Stikkord
mollusker, molusker

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:42.