Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-11-2009, 21:56   #1
Medlem

Elliva sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 250
MP Rating: 0% (0)
Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.
"Det er flere som dør av vaksinen enn av influensaen"

Det sa en av elevene mine (9 år) høyt i dag da jeg delte ut brev der foreldrene kunne takke ja eller nei til å få barna vaksinert på skolen.

Flere av elevene ble kjemperedde, ble litt sånn panikkstemning. Jeg spurte jenta hvor hun hadde hørt dette. Hun fortalte at fastlegen hennes hadde sagt det.

Hæ? Hva er dette? Aldri hørt dette før, jeg. Tror absolutt ikke det er sant, altså, men har noen av dere hørt noe lignende?

Og; det er vel en grense for hva man skal fortelle en niåring?
Elliva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 22:05   #2
Seniormedlem

Gabi sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,301
Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: "Det er flere som dør av vaksinen enn av influensaen"

Det ryktet går på skolen til 10 åringen min også.
Hun er livredd for å ta vaksinen, så vi har hatt oss noen kvelder der vi har snakket masse om det.
Gammel 13-11-2009, 22:19   #3
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,823
klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.

Alle jeg kjenner som er vaksinert er blitt syke. Ikke influensa altså, men mange og skumle bivirkninger. Jeg trodde vaksinen skulle hindre sykdom jeg, men mange ligger flate.
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 22:24   #4
Supermedlem

Maddedusken sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,118
Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.

Gutten min på 2 tok sprøyten sist tor. Idag ble han innlagt på sykehuse med pusteproblemer og slapphet, må legge til at han har hatt luftveiplager siden han var liten. De sa at han kan ha fåt utløyst svineinfulensa pga sprøyten, venter på svar på prøvene.
Gammel 13-11-2009, 22:42   #5
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,898
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Elliva Vis post
Det sa en av elevene mine (9 år) høyt i dag da jeg delte ut brev der foreldrene kunne takke ja eller nei til å få barna vaksinert på skolen.

Flere av elevene ble kjemperedde, ble litt sånn panikkstemning. Jeg spurte jenta hvor hun hadde hørt dette. Hun fortalte at fastlegen hennes hadde sagt det.

Hæ? Hva er dette? Aldri hørt dette før, jeg. Tror absolutt ikke det er sant, altså, men har noen av dere hørt noe lignende?

Og; det er vel en grense for hva man skal fortelle en niåring?
Det sto på Vg.no i dag at det var meldt om flere alvorlige bivirkinger, blant annet to dødsfall, hvor det ene var bekreftet at det ikke hadde noe med vaksinen å gjøre (:kengge og det andre var fortsatt under undersøkelse..

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 22:45   #6
Supermedlem

Kate sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 1,096
Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.

De bivirkningene som er dukket opp er jo helt vanlige bivirkninger som det er på alle vaksiner. At man får feber og sykdomsfølelse er ikke noe nytt og uvanlig..Noen får selvfølgelig mer alvorlige bivirkninger men de er i fåtall.

At det er flere som dør av vaksinen sier jo selv selv at ikke stemmer da hadde vi vel hatt et mannefall på mange hundretusen nå

Dette er vel et resultat av det hysteriet media har skapt blant folk, og små barn uten sunn fornuft bli naturlig nok skremte av det de hører.

Meg og mine sommerbarn 2004&2007

Kate er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 22:47   #7
Supermedlem

Kate sin avatar

Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.

Man kan jo trekke paraleller til HPV vaksinen ( kreft) der 12 åringer er kommer hjem og er redde for vaksinen fordi de har hørt at mange har dødd av den.
En fjær blir lett ti høns.

Kate er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 22:47   #8
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,898
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kate Vis post
At det er flere som dør av vaksinen sier jo selv selv at ikke stemmer da hadde vi vel hatt et mannefall på mange hundretusen nå
Det stemmer vel ikke helt menne..

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 22:50   #9
Supermedlem

Kate sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av klaras Vis post
Alle jeg kjenner som er vaksinert er blitt syke. Ikke influensa altså, men mange og skumle bivirkninger. Jeg trodde vaksinen skulle hindre sykdom jeg, men mange ligger flate.
Vil gjerne høre hvilke skumle bivirkninger.

Man blir gjerne litt småsyk etter en vaksine siden det faktisk er virus i den sprøyta, dog i en svekket variant. Poenget er jo at kroppen skal kunne kjenne igjen disse virusene hvis vi blir smittet, og for å kunne det, må jo immunforsvaret vårt ha "sett" de før.

Gammel 13-11-2009, 22:53   #10
Supermedlem

Kate sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Det stemmer vel ikke helt menne..
hvis det er kjørt ut 750000 doser vaksiner, de fleste kommunene er tomme, og påstanden er at flere dør av vaksinen-da får vi faktisk et mannefall på flere hundretusen

Jeg har ikke hørt om dødsfall i norge pga vaksisnen.

Svar

Stikkord
influensa, vaksine

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:50.