Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-11-2009, 22:55   #11
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,823
MP Rating: 0% (0)
klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: "Det er flere som dør av vaksinen enn av influensaen"

Sitat:
Opprinnelig postet av Kate Vis post
Vil gjerne høre hvilke skumle bivirkninger.

Man blir gjerne litt småsyk etter en vaksine siden det faktisk er virus i den sprøyta, dog i en svekket variant. Poenget er jo at kroppen skal kunne kjenne igjen disse virusene hvis vi blir smittet, og for å kunne det, må jo immunforsvaret vårt ha "sett" de før.
Så syke at de ikke greier å jobbe. Kvalme med oppkast, diare, svimmelhet, nummenhet i armen de ble stukket i. Ekstrem hodepine og sterke influensasmerter i kroppen. Var vel ikke så syke de skulle bli, dette går jo ut over arbeidsgivere.
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 22:55   #12
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,898
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kate Vis post
hvis det er kjørt ut 750000 doser vaksiner, de fleste kommunene er tomme, og påstanden er at flere dør av vaksinen-da får vi faktisk et mannefall på flere hundretusen

Jeg har ikke hørt om dødsfall i norge pga vaksisnen.

De sier at FLER dør av vaksinene enn av influensaen, og det er til nå 13 døde av influensaen i landet. 14 døde av vaksinen og det er fler

Artikkel om alvorlige bivirkninger fra vg.no

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 22:58   #13
Supermedlem

Kate sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 1,096
Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post

De sier at FLER dør av vaksinene enn av influensaen, og det er til nå 13 døde av influensaen i landet. 14 døde av vaksinen og det er fler

Artikkel om alvorlige bivirkninger fra vg.no
vi er ikke ferdig med bølgen enda

Meg og mine sommerbarn 2004&2007

Kate er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 22:59   #14
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,363
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av klaras Vis post
Alle jeg kjenner som er vaksinert er blitt syke. Ikke influensa altså, men mange og skumle bivirkninger. Jeg trodde vaksinen skulle hindre sykdom jeg, men mange ligger flate.
Underlig, jeg kjenner ingen. Ser du også tråden her på NM om de som har tatt vaksine og hvordan de har reagert, har også fåtallet der blitt sjuke. Man velger hva man vil se...

Her har fire av fem tatt den og ingen har fått noe mer enn øm arm i to dager.

Jeg kjenner ingen med mange og skumle bivirkninger bortsett fra et tilfelle hvor et barn fikk feber og ble sengeliggende et døgn etterpå som en reaksjon på immunforsvarer som jobber og setter igang antistoffer - hvilket er hverken skummelt eller unormalt.
Gammel 13-11-2009, 23:01   #15
Supermedlem

Kate sin avatar

Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.

vet ikke hvordan jeg tenkte... ser at det ble litt feil ja

*sliten vaksineforkjemper*

Kate er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 23:03   #16
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,823
klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg snakker om de jeg kjenner jeg, og barn ned til 2 år ble helt sengeliggende. Dette er skremmende synes jeg.
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 23:05   #17
Seniormedlem

Gabi sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,301
Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har tatt vaksinen, og jeg lever!
Ikke ble jeg syk, engang. Er et unikum jeg da!
Gammel 13-11-2009, 23:05   #18
Supermedlem

Kate sin avatar

Sitat fra artikkel i VG:
Vi er egentlig positivt overrasket. Om lag 700 000 er vaksinert til nå. Sett i forhold til det høye antallet er det positivt at bivirkningen ikke er flere og mer alvorlige, sier Steinar Madsen i Legemiddelverket til VG Nett.

Med alvorlige bivirkninger menes reaksjoner som har medført død, livstruende sykdom, sykehusinnleggelse eller forlenget sykehusopphold vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne eller funksjonskapasitet.

Ifølge Legemiddelverket er det ikke grunn til å bli bekymret-sitat slutt

Gammel 13-11-2009, 23:06   #19
VIP-Medlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 5,323
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av klaras Vis post
Alle jeg kjenner som er vaksinert er blitt syke. Ikke influensa altså, men mange og skumle bivirkninger. Jeg trodde vaksinen skulle hindre sykdom jeg, men mange ligger flate.
Nei, så pussig at alle du (som er ihuga vaksinemotstander) kjenner er blitt syke og fått både mange og skumle bivirkninger, mens alle de 15-20 personene jeg kjenner som har tatt vaksinen faktisk har kommet fra det uten noen problemer. Noen har blitt ømme i armen, og en fikk lette influensasymptomer. Intet å melde, altså.

Så nå er jeg veldig spent på hvilken mystisk sykdom alle disse (hvor mange, sa du???) menneskene har fått, og hva slags skumle bivirkninger? Ufattelig at dette ikke har blitt slått opp i media! Jeg mener, hvis alle bor på samme plass og det er en dramatisk overhyppighet av voldsomme og alvorlige bivirkninger, kan det jo tyde på at det må være noe galt med vaksinenebatchen som er blitt sendt dit? For en skandale!

Jadda...
Gammel 13-11-2009, 23:07   #20
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,363
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post

Dette er ikke korrekt. Skal man lese tabloide nyheter, lønner det å få med seg alt, ikke bare det tabloide...

Bivirkningsrapporter registrert etter vaksinasjon med Pandemrix- uke 45 - Statens legemiddelverk

Antall rapporter om dødsfall: 4
Antall rapporter om aborter/fosterdød: 2

Dette er rapporter, det er ikke dermed sagt at det er pga vaksinen. Dette er veldig viktig å få med seg.

Sitat:
Foreløpige resultater viser at dødsfallene ikke har noen sannsynlig sammenheng med vaksinen. Dødsfall som skyldes vaksiner forekommer nesten aldri. Når man vaksinerer mange personer over kort tid, vil det tilfeldigvis skje dødsfall som ikke har noen sammenheng med vaksineringen.

Det er lite trolig at spontanabort eller fosterdød har sammenheng med vaksinen. Endelige konklusjoner kan imidlertid først trekkes når alle undersøkelser er ferdige.

Sitat:
Vi gjør oppmerksom på at en bivirkningsmelding ikke nødvendigvis betyr at det er en sammenheng mellom reaksjonene og vaksinen, men den som rapporterer mistenker at det kan være en sammenheng.

Reaksjonen kan være en hendelse som tilfeldigvis faller sammen med vaksineringen.

Legemiddelverket vil, i samarbeid med Folkehelseinstituttet, vurdere alle alvorlige hendelser for å finne en mulig sammenheng.Det kan ta tid å få samlet nødvendig informasjon.
Mer kan leses om de rapporterte dødsfallene her:

Dødsfall rapportert i tidsmessig sammenheng med vaksinering - Statens legemiddelverk

Og her:

Alvorlige hendelser hos gravide i tidsmessig sammenheng med vaksinering - Statens legemiddelverk

Og her:

http://www.legemiddelverket.no/uploa...fall071109.pdf

Stikkord
influensa, vaksine

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:02.