Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-11-2009, 00:33   #31
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,898
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: "Det er flere som dør av vaksinen enn av influensaen"

Sitat:
Opprinnelig postet av Kate Vis post
vet ikke hvordan jeg tenkte... ser at det ble litt feil ja

*sliten vaksineforkjemper*

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Dette er ikke korrekt. Skal man lese tabloide nyheter, lønner det å få med seg alt, ikke bare det tabloide...

Antall rapporter om dødsfall: 4
Antall rapporter om aborter/fosterdød: 2
Ehm, jeg vet at ikke 14 er døde av vaksineringa om det var det du reagerte på. Det var ment som at "fler døde" ikke nødvendigvis betyr hundrevis med døde..

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Heller ikke korrekt.

Det har per 13. november dødd 17 mennesker i Norge av denne influensaen, hvorav 16 av dem var nordmenn. En var danske på jobb i Norge.
Åh, beklager, 17 døde.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 00:37   #32
VIP-Medlem

julibe sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 5,103
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av klaras Vis post
Ja de kan gjerne kontakte VG for meg, jeg skal bringe det videre

Er litt bekymret for en i familien som har feber på 7. dagen, slapp og veldig syk. Legene har sett på han, men avviser det med vanlige bivirkninger. Derfor blir jeg enda mer bekymret for denne vaksinen, om den er så bra.
Og hvordan kan du være så sikker på at det er vaksinen som er årsaken?
Kan jo like være at vedkommende faktisk har blitt smittet av selve svineinfluensaen, siden vaksinen ikke virker umiddelbart!

Her i huset har 3 av 4 fått vaksinen.
Barna fikk ingen bivirkninger, ikke engang vondt i armen.
Jeg hadde vondt i armen noen dager, noe som er helt normalt når man setter injeksjoner i muskulaturen. Ellers ingen bivirkninger på meg heller.

julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 07:28   #33
Medlem

Elliva sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 250
Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.Elliva har en strålende fremtid.

Takk for alle innlegg, her er det mange interessante betraktninger. Takk særlig til Berta, skal lese det som står i lenkene.

Jammen ikke lett å være lærer da, å skulle forholde seg til "alt". Jeg var jo bare formidler av et brev fra helsemyndighetene, var ikke forberedt til å ta en stor diskusjon på dette. Jeg bekreftet elevene på at de var urolige. Samtidig fortalte jeg at mine tre barn skal vaksineres, og mannen min og jeg også. Så ba jeg dem gå hjem og ta en prat med de voksne hjemme om dette.
Elliva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 10:05   #34
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,053
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Siljemamsen Vis post
Det høres da veldig merkelig ut?? Jeg jobber på legekontor, og tilsammen i vår kommune er det vel ca 2000 vaksinerte, og vi har ikke ett eneste tilfelle av alvorlig bivirkning av vaksinen??? Litt stive i armen, og i værste fall litt lett feber er det noen som har hatt. Så jeg er veldig spent på hvem du kjenner - og hvilken bivirkninger de har hatt...
Og jeg jobber på helsestasjon hvor vi har hatt x antall vaksinedager og ingen innrapporterte alvorlige bivirkninger! Ja, noen har fått vaksinen for sent og har fått influensaen, men ellers har det vært helt vanlige reaksjoner på vaksinen...Alle ansatte som jobber hos oss har også fått vaksinen og vi er friske som noen fisker...Ingen har en sykedag ennå...Vi må være veldig spesielle her midt i hovedstaden gitt...
Frida* er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 10:24   #35
Medlem

kiera sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Taremareby
Meldinger: 354
kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Alle jeg kjenner som er vaksinert er blitt syke. Ikke influensa altså, men mange og skumle bivirkninger. Jeg trodde vaksinen skulle hindre sykdom jeg, men mange ligger flate.
det var VELDIG rart du.. Her i kommunen er vi veldig heldige og har fått vaksinert de aller fleste allerede. Jeg kjenner bare EN person som ikke har blitt vaksinert (eget valg) og INGEN som jeg kjenner (dreier seg om 40-50 personer) har fått "skumle bivirkninger" som du sier...

Sitat:
Så syke at de ikke greier å jobbe. Kvalme med oppkast, diare, svimmelhet, nummenhet i armen de ble stukket i. Ekstrem hodepine og sterke influensasmerter i kroppen. Var vel ikke så syke de skulle bli, dette går jo ut over arbeidsgivere.
Men hallo, dette er helt normale, forventede bivirkninger av vaksiner! Og langt i fra skumle bivirkninger..

Syns det er drøyt å legge ut om at alle du kjenner har fått skumle bivirkninger av vaksinen når det tydeligvis ikke er sant på en plass...

Maiblomstene
kiera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 10:34   #36
Medlem

kiera sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Taremareby
Meldinger: 354
kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Så ufin du er da. Jeg skrev bare at de jeg kjenner ble syke. Noen litt, andre verre. 2 ble sendt inn til sykehus sjekk. Det er ikke snakk om mange hundre her, men de aller fleste jeg KJENNER fikk kjedelige bivirkninger som hindret dem i å gå på jobben. Jeg tenkte mer på arbeidsgivere her, enn det at jeg er vaksinemotsander.

At jeg er vaksinemotstander har ingenting med saken å gjøre! I følge VG opplevde 2 spontanaborter, ingen vet om det kan være vaksinen som utløste den. De skulle forske mer på det. Så lenge de er så usikre på denne vaksinen, så velger jeg å ikke ta den.
Snakk om å snu på fjøla når man får motang... Skumle bivirkninger ble plutselig til kjedelige (og helt normale) bivirkninger.. Ja du tenkte helt sikkert på arb.givere... Tenker du på dem når folk FÅR svineinfluensa også da eller? Da blir de jo borte en 7 dager...

2 ble sendt til sykehus for sjekk ja.. Hvordan gikk det med dem da?

Klart at det at du er vaksinemotstander har noe med saken å gjøre! Det er jo de brillene du leser igjennom...
2 spontanaborter... 700 000 vaksinerte.. x-antall gravide... sannsynligheten for at NOEN mister etter vaksinering (IKKE SOM FØLGE AV DEN!!)er ganske stor......

Maiblomstene
kiera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 10:47   #37
Supermedlem

Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.

Må bare signere Kiera her. Og det er jo det HI setter fokus på også; man må lese alt her og ikke bare det som passer inn i sitt eget bilde! Da blir jo bildet skjevt og skremmende...

Klaras; full respekt for ditt syn på vakiner generelt og SI vaksinen spesielt, men det du skriver i ditt første innlegg er jo veldig selvmotsigende mot de neste...Du skriver først at det ikke er influensa, men i det neste beskriver du symptomene som jo nettopp er akkurat det- influensasymptomer! Og det du beskriver er jo antagelig noen som har fått vaksinen for sent og er syke av SI! Her hvor jeg bor har vi fått SI før vaksinen og det har vært mange syke; blant annet min egen datter; og ja, hun var syk og lå rett ut i over en uke! Og det er nok mange fler barn som har kommet på sykehus med SI enn etter å ha tatt vaksinen...Det er noe med å se hele bildet!

Sist endret av Frida*; 14-11-2009 kl 10:50.
Frida* er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 10:55   #38
Seniormedlem

Høns sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 2,105
Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Alle jeg kjenner som er vaksinert er blitt syke. Ikke influensa altså, men mange og skumle bivirkninger. Jeg trodde vaksinen skulle hindre sykdom jeg, men mange ligger flate.
Det gjør du helt sikkert. mener at du i utgangspunktet er meget negativ til vaksiner? husker en tråd der det ble fremsatt gaske mange udokumenterte påstander.

Om jeg tar feil av deg Klaras så beklager jeg det.
Gammel 14-11-2009, 11:46   #39
Seniormedlem

Gabi sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,301
Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.Gabi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Elliva Vis post
Takk for alle innlegg, her er det mange interessante betraktninger. Takk særlig til Berta, skal lese det som står i lenkene.

Jammen ikke lett å være lærer da, å skulle forholde seg til "alt". Jeg var jo bare formidler av et brev fra helsemyndighetene, var ikke forberedt til å ta en stor diskusjon på dette. Jeg bekreftet elevene på at de var urolige. Samtidig fortalte jeg at mine tre barn skal vaksineres, og mannen min og jeg også. Så ba jeg dem gå hjem og ta en prat med de voksne hjemme om dette.
Uff, kan ikke si at jeg misunner deg jobben der, nei.
Men synes du håndterte det bra, med å oppfordre de å snakke med foreldrene. Jeg ser bare på min egen, hvor mye hun har roet seg etter at vi begynte å snakke om det.
De små ørene får med seg så utrolig mye mer enn hva en tror, og når det blir gjenfortalt til vennene x antall ganger, ja da blir det lett misforståelser.
Gammel 14-11-2009, 11:58   #40
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gabi Vis post
Uff, kan ikke si at jeg misunner deg jobben der, nei.
Men synes du håndterte det bra, med å oppfordre de å snakke med foreldrene. Jeg ser bare på min egen, hvor mye hun har roet seg etter at vi begynte å snakke om det.
De små ørene får med seg så utrolig mye mer enn hva en tror, og når det blir gjenfortalt til vennene x antall ganger, ja da blir det lett misforståelser.
Så sant, så sant
Svar

Stikkord
influensa, vaksine

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:47.