|
|
|
13-11-2009, 23:08
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 1,096
|
Sv: "Det er flere som dør av vaksinen enn av influensaen"
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av klaras
Jeg snakker om de jeg kjenner jeg, og barn ned til 2 år ble helt sengeliggende. Dette er skremmende synes jeg.
|
de fleste blir sengeliggende ved en influensa, har man symptomer på det etter vaksinen kan man jo også bli sengeliggende.
Jeg fikk influensasymptomer etter vaksinen, var i shabby form, men så ikke på det som alvorlig. Jeg tok det som en selvfølge.
|
13-11-2009, 23:11
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 5,325
|
|
|
Der hadde vi fått litt flere opplysninger, ja. Virket ikke så veldig skummelt og mystisk dette, da, annet enn overhyppigheten i ditt miljø. Synes absolutt du skal ta kontakt med VG og rapportere.
|
13-11-2009, 23:12
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,823
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Emmami
Nei, så pussig at alle du (som er ihuga vaksinemotstander) kjenner er blitt syke og fått både mange og skumle bivirkninger, mens alle de 15-20 personene jeg kjenner som har tatt vaksinen faktisk har kommet fra det uten noen problemer. Noen har blitt ø mme i armen, og en fikk lette influensasymptomer. Intet å melde, altså.
Så nå er jeg veldig spent på hvilken mystisk sykdom alle disse (hvor mange, sa du???) menneskene har fått, og hva slags skumle bivirkninger? Ufattelig at dette ikke har blitt slått opp i media! Jeg mener, hvis alle bor på samme plass og det er en dramatisk overhyppighet av voldsomme og alvorlige bivirkninger, kan det jo tyde på at det må være noe galt med vaksinenebatchen som er blitt sendt dit? For en skandale!
Jadda...
|
Så ufin du er da. Jeg skrev bare at de jeg kjenner ble syke. Noen litt, andre verre. 2 ble sendt inn til sykehus sjekk. Det er ikke snakk om mange hundre her, men de aller fleste jeg KJENNER fikk kjedelige bivirkninger som hindret dem i å gå på jobben. Jeg tenkte mer på arbeidsgivere her, enn det at jeg er vaksinemotsander. At jeg er vaksinemotstander har ingenting med saken å gjøre! I følge VG opplevde 2 spontanaborter, ingen vet om det kan være vaksinen som utløste den. De skulle forske mer på det. Så lenge de er så usikre på denne vaksinen, så velger jeg å ikke ta den.
|
|
|
13-11-2009, 23:15
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 10,087
|
|
|
Jentene mine fikk den i går. 3 åringen har vært ganske syk i dag, babien på 8 mnd er helt som vanlig.
|
|
|
13-11-2009, 23:17
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,363
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Isa
og det er til nå 13 døde av influensaen i landet. ]
|
Heller ikke korrekt.
Det har per 13. november dødd 17 mennesker i Norge av denne influensaen, hvorav 16 av dem var nordmenn. En var danske på jobb i Norge.
Sitat:
Kommunelege Johnsen beskriver pasienten som en ung voksen kvinne. Hun er det første registrerte dødsfallet som følge av svineinfluensa i Østfold, og den 16. nordmannen som dør av sykdommen. I tillegg er en dansk mann som oppholdt seg i Norge død av svineinfluensa.
|
Askim-kvinne døde av svineinfluensa | www.smaalenene.no
13-11-2009, 23:19
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,363
|
|
|
Sitat:
de aller fleste jeg KJENNER fikk kjedelige bivirkninger som hindret dem i å gå på jobben..
|
Nå skriver du kjedelige bivirkninger, sist skreiv du skumle bivirkninger.
Det er det en nokså stor forskjell på.
Og, om det er en så stor hyppighet av bivirkninger som hindre dem i å gå på jobben, burde det absolutt vært sett på. En mild form av influensaen kan oppleves som en helt normal bivirkning, men jeg synes absolutt hyppigheten du beskriver, synes å være noe høy ja.
13-11-2009, 23:22
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,823
|
|
|
Ja de kan gjerne kontakte VG for meg, jeg skal bringe det videre
Er litt bekymret for en i familien som har feber på 7. dagen, slapp og veldig syk. Legene har sett på han, men avviser det med vanlige bivirkninger. Derfor blir jeg enda mer bekymret for denne vaksinen, om den er så bra.
|
|
|
13-11-2009, 23:23
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,856
|
|
|
Jeg hadde også "kjedelige" bivirkninger som hodepine, tetthet, øm ved sprøytestikket og feber. Kunne helt sikkert holdt meg hjemme fra jobb, men synes alikevel ikke dette var spesielt skummelt.
|
13-11-2009, 23:36
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,752
|
|
|
Sitat:
Ja de kan gjerne kontakte VG for meg, jeg skal bringe det videre
Er litt bekymret for en i familien som har feber på 7. dagen, slapp og veldig syk. Legene har sett på han, men avviser det med vanlige bivirkninger. Derfor blir jeg enda mer bekymret for denne vaksinen, om den er så bra.
|
Når man massevaksinerer en stor gruppe mennesker fordi det sprer seg en influensa, vil det jo være svært sannsynlig at noen faktisk rekker å få svineinfluensa før vaksinen virker, noe annet hadde jo vært merkelig.
Det samme med spontanaborter, vaksinerer man mange nok gravide, vil noen av dem spontanabortere, fordi det i en stor gruppe gravide alltid vil være noen som spontanaborterer.
Når det gjelder bekymring for arbeidsgivere, så tror jeg de foretrekker at en og annen ansatt blir borte i et par dager pga bivirkninger, enn å risikere at hele arbeidsstokken blir borte en uke hver på kort tid.
|
14-11-2009, 00:29
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen, sånn ca ;)
Meldinger: 2,080
|
|
|
Sitat:
Alle jeg kjenner som er vaksinert er blitt syke. Ikke influensa altså, men mange og skumle bivirkninger. Jeg trodde vaksinen skulle hindre sykdom jeg, men mange ligger flate.
|
Det høres da veldig merkelig ut?? Jeg jobber på legekontor, og tilsammen i vår kommune er det vel ca 2000 vaksinerte, og vi har ikke ett eneste tilfelle av alvorlig bivirkning av vaksinen??? Litt stive i armen, og i værste fall litt lett feber er det noen som har hatt. Så jeg er veldig spent på hvem du kjenner - og hvilken bivirkninger de har hatt...
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:47.
|