Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-08-2009, 12:45   #11
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 345
MP Rating: 0% (0)
mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.mariaca har en strålende fremtid.
Sv: Vet du hva du skal stemme? Stortingsvalg 2009

Jeg fikk mange rare (og varierende) resultater. Den jeg synes stemte best var Aftenposten sin
Gammel 20-08-2009, 12:45   #12
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Finnskogen
Meldinger: 437
CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.

Jepp, jeg vet nøyaktig hva jeg skal stemme!!!

M050801
H280103
V050705
CillaBerg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2009, 12:51   #13
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 16,984
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har tatt tre tester nå, og alle med tre forskjellige svar.

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2009, 13:25   #14
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,936
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Har tatt alle og alle sier jeg skal stemme Frp untatt en som sier Høyre, men da var det kun to prosent som skilte opp til Frp.
Så det blir nok Frp på meg
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2009, 18:58   #15
Hjelpeadmin

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 18,355
Blogginnlegg: 3
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Dytter litt
Gammel 20-08-2009, 19:34   #16
VIP-Medlem

Autofil sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Høygesynn
Meldinger: 6,197
MP Rating: 100% (2)
Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.

Har tatt alle testene og fått Høyre på samtlige. Passer fint.
Må si at et par av de testene er på grensa til søppel med enkle problemstillinger og liten mulighet for å vekte svarene.

Aftenposten sin er uten tvil den beste og mest nøyaktige, så hadde jeg hatt ulike resultater her og der ville jeg nok lagt mest vekt på resultatet der.

Høyre er det partiet som jeg generelt sett er mest enig med, og det er også de som flagger de sakene jeg personlig ser som viktigt.

Det desidert viktigste for meg denne gangen er at det igjen må åpnes for utrstrakt mulighet til å velge seg til private sykehus og spesialister på linje med de offentlige tilbudene. For å sikre kvalitetsheving (og det noe drastisk!) i helsesektoren samt få redusert helsekøene kraftig ser jeg ingen annen løsning. Politikken som kjøres på dette feltet idag kjenner jeg bokstavlig talt på kroppen 24 timer i døgnet.

Jeg mener vi må komme oss inn i EU, og det litt brennsnart, og jeg synes det bør satses mye mer på kvalitetsheving i skolen.

Innstramming i innvandringen uten at det går utover kvoteflyktninger er også viktig.

Bedre veier vil jeg gjerne ha, men ser helst at det prioriteres lyntog mellom øst og vest i første rekke. Akkurat der er vi vel ikke 110% enige Høyre og jeg.
Jeg er også uenig i at vi skal beholde den kristne formålsparagrafen i skole og barnehage, men det er langt mindre viktig enn det jeg har nevnt over her. Jeg stemmer ikke SV for å bli kvitt den, for å si det sånn.

(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)
Autofil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2009, 19:46   #17
Hjelpeadmin

Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Autofil Vis post
Aftenposten sin er uten tvil den beste og mest nøyaktige, så hadde jeg hatt ulike resultater her og der ville jeg nok lagt mest vekt på resultatet der.
............................................................ ...................................
Jeg mener vi må komme oss inn i EU, og det litt brennsnart, og jeg synes det bør satses mye mer på kvalitetsheving i skolen.
Helt enig i at testen til Aftenposten er den desidert beste! Var litt bevisst derfor jeg la den på topp

Det eneste området vi er enige på er nok når det gjelder sikring av barn i bil(litt satt på spissen) Jeg er sterkt i mot EU-medlemsskap og mener Norge bør ut av EØS-avtalen.
Gammel 20-08-2009, 19:54   #18
VIP-Medlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 5,203
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.

EU
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 08:21   #19
Supermedlem

MayaB sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 504
MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvorfor er det bedre å stemme blankt? I Norge i dag blir ikke blanke stemmer registrert en gang, men gis automatisk til det største partiet. Så det å stemme blankt er det samme som å gi sin stemme til det største partiet, og det er jo ikke sikkert det er det man vil uttrykke ved å "la være" å stemme.

MayaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 09:27   #20
Hjelpeadmin

Sitat:
Opprinnelig postet av MayaB Vis post
Hvorfor er det bedre å stemme blankt? I Norge i dag blir ikke blanke stemmer registrert en gang, men gis automatisk til det største partiet. Så det å stemme blankt er det samme som å gi sin stemme til det største partiet, og det er jo ikke sikkert det er det man vil uttrykke ved å "la være" å stemme.
Jeg vet ikke hvor du har din informasjon fra, men det du sier stemmer ikke.

Sakset fra regjeringen.no:

Sitat:
Er det mulig å stemme blankt?
Det er mulig å stemme blankt. I hvert valglokale finnes blanke stemmesedler som skal brukes til dette. Ved opptelling av stemmesedlene i kommunene, vil blanke stemmesedler bli forkastet, men valgstatistikken vil vise hvor mange som har stemt blankt.
Dette symboliserer at man har prøvd å finne et parti som er for seg men at man rett og slett ikke har funnet ut av noe. Det sender et signal til polikerene om at dette er noe de MÅ gjøre noe med.

Stikkord
2009, stortingsvalg

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:47.