Har tatt alle testene og fått Høyre på samtlige. Passer fint.
Må si at et par av de testene er på grensa til søppel med enkle problemstillinger og liten mulighet for å vekte svarene.
Aftenposten sin er uten tvil den beste og mest nøyaktige, så hadde jeg hatt ulike resultater her og der ville jeg nok lagt mest vekt på resultatet der.
Høyre er det partiet som jeg generelt sett er mest enig med, og det er også de som flagger de sakene jeg personlig ser som viktigt.
Det desidert viktigste for meg denne gangen er at det igjen må åpnes for utrstrakt mulighet til å velge seg til private sykehus og spesialister på linje med de offentlige tilbudene. For å sikre kvalitetsheving (og det noe drastisk!) i helsesektoren samt få redusert helsekøene kraftig ser jeg ingen annen løsning. Politikken som kjøres på dette feltet idag kjenner jeg bokstavlig talt på kroppen 24 timer i døgnet.
Jeg mener vi må komme oss inn i EU, og det litt brennsnart, og jeg synes det bør satses mye mer på kvalitetsheving i skolen.
Innstramming i innvandringen uten at det går utover kvoteflyktninger er også viktig.
Bedre veier vil jeg gjerne ha, men ser helst at det prioriteres lyntog mellom øst og vest i første rekke. Akkurat der er vi vel ikke 110% enige Høyre og jeg.
Jeg er også uenig i at vi skal beholde den kristne formålsparagrafen i skole og barnehage, men det er langt mindre viktig enn det jeg har nevnt over her. Jeg stemmer ikke SV for å bli kvitt den, for å si det sånn.