Er økonom så neppe noen bombe at jeg stemmer høyre
. Lett valg da jeg ser dem som det partiet som i størst grad evner å stimulere næringslivet og se det totale økomomiske bidet. Enelte partier (eks FRP) har totalt urealistiske budsjett og alle kan jo love gull og grønne skoger, men greit å kunne synliggjøre hvordan det skal finansieres. Ellers er jeg for å kunne velge private løsninger (har selv privat bhg, går på Volvat og har gått til privat spesialist og jm i svangerskap osv) om en synes de er bedre, jeg er veldig for å få ned sykehuskøene og synes det er latterlig å se på bare hva det koster å velge private løsninger (hva koster det ikke å stå i helsekø i 12 mnd, gå med enorme smerter, ikke kunne jobbe, resurser brukt på å følge opp denne syke hos NAV, arbeidsgiver - medisinering evt avhengighet og deprisjoner osv), jeg er for høyere innslagspunkt for toppskatt - latterlig å betale toppskatt på en inntekt under 500 000 kr en er ikke akurat rik da, mot formuesskatt (en ting om det hadde vært likvide midler en skattet av, men blir helt feil at en må tappe firma eller selge unna for å betale formueskatt av eiendom ol), for oljeborring i Lofoten og Vesterålen osv osv Jeg er vel stort sett veldig enig i det mest av Høyre sine saker, eneste er at jeg er for økning av kontantøtte og synes debatten hvor en snakker om at barn på 1 år bør i bhg pga integrering om mor i arbeid er helt tåpelig. Kontantstøtten er kun til 3 år og jeg synes det holder i massevis om både etninsk norske og fremmedspråklige barn begynner i bhg når de er 3 år. (Men stemmer ikke KRF for å få noen tusen mer i kontantstøtte - får jeg redusert toppskatt så hjelper det mer).