Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-12-2006, 07:33   #51
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,814
MP Rating: 0% (0)
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har du timelønn? Hvor mye?

Vi har hovedinntekt som melke-og kjøttprodusenter. Noe sier meg at vi har en timelønn de fleste ville dånt av.
Gammel 03-12-2006, 08:12   #52
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av FlyAway
Vi har hovedinntekt som melke-og kjøttprodusenter. Noe sier meg at vi har en timelønn de fleste ville dånt av.

Men dere har et "rikt" liv uansett
Tenk, barna som får vokse opp på gården, lære dyr å kjenne fra dag 1.
Lærer å ta i et tak osv.
Kunne godt vært bonde jeg!

Er selv bondedatter, og jobber i Gilde.
Det er DERE som er grunnen til at vi har jobb
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-12-2006, 09:40   #53
Medlem

Sister IrieGal sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 366
Sister IrieGal er et navn alle kjenner.Sister IrieGal er et navn alle kjenner.Sister IrieGal er et navn alle kjenner.Sister IrieGal er et navn alle kjenner.Sister IrieGal er et navn alle kjenner.Sister IrieGal er et navn alle kjenner.Sister IrieGal er et navn alle kjenner.Sister IrieGal er et navn alle kjenner.Sister IrieGal er et navn alle kjenner.Sister IrieGal er et navn alle kjenner.Sister IrieGal er et navn alle kjenner.

115 i den ene jobben. 200 kr i timen i den andre jobben..
Gammel 03-12-2006, 11:36   #54
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 958
MP Rating: 100% (1)
mammavegar har en strålende fremtid.mammavegar har en strålende fremtid.mammavegar har en strålende fremtid.mammavegar har en strålende fremtid.mammavegar har en strålende fremtid.mammavegar har en strålende fremtid.mammavegar har en strålende fremtid.mammavegar har en strålende fremtid.mammavegar har en strålende fremtid.mammavegar har en strålende fremtid.mammavegar har en strålende fremtid.

Jeg har 145 kr timen,synes det er greit
mammavegar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-12-2006, 11:38   #55
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,814
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Rita_83

Men dere har et "rikt" liv uansett
Tenk, barna som får vokse opp på gården, lære dyr å kjenne fra dag 1.
Lærer å ta i et tak osv.
Kunne godt vært bonde jeg!

Er selv bondedatter, og jobber i Gilde.
Det er DERE som er grunnen til at vi har jobb
Jeg ville ikke byttet det ut med en timeslønn på 200 kr timen nei
Gammel 03-12-2006, 12:23   #56
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2005
Sted: voss
Meldinger: 1,163
MP Rating: 100% (1)
heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.

jeg jobber i klesforretning og har 120kr timen, men i tillegg så har jeg sinnsykt god avtale på kjøp av klær ol. så jeg har vel i praksis litt mer.

jeg er relativt fornøyd, men vet at jeg vil komme til å få lønnsforhøyelse i mai om jeg oppfører meg.
Gammel 03-12-2006, 12:40   #57
Seniormedlem

Blueberry sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,359
Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.

165 kr timen. Jobber som sekretær.
Gammel 03-12-2006, 14:22   #58
Seniormedlem

Simba77 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,785
MP Rating: 100% (2)
Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.

har 165 kr i timen,men jobber akkord,så det varierer fra 165-240,pluss diverse tillegg da..

Sist endret av Simba77; 03-12-2006 kl 14:30.
Simba77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-12-2006, 15:45   #59
Medlem

cream sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: blåsbortbyen
Meldinger: 196
cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mette-marit
Kan jeg få jobb hos deg De 6 åra er vel samme hvor man har jobbet før ?
Ansienniteten regnes ut etter lignende erfaring! Har du jobbet 20 år som buss-sjåfør, og så tar utdannelse som kokk f.eks. Starter du opp på gulvet igjen....Kjipt, men sånn er det
Gammel 03-12-2006, 15:57   #60
Medlem

cream sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: blåsbortbyen
Meldinger: 196
cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.cream er som en lysfontene.

Men dere? Når dere snakker om lønn!? Tenker mange av dere over de andre utgiftene arbeidsgiver har pr ansatt\timen?
Tenk nå! Arbeidsgiver må betale 15% i arbeidsgiveravgift av lønna deres. Det vil si hvis du tjener 100 kr\t må arbeidsgiver i tillegg betale 15 kr i aga. Så må arbeidsgiver ha forsikring på hver arbeidstaker. Noe ag er pliktig til å ha!
Så har du andre sosiale utgifter f.eks julebord (ja, det er en del av lønna di det!!)
Dette gjør at lønna di er minst 30 kr mer pr.time en det som står skrevet på lønnsslippen din!

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:04.