|
 |
|
03-12-2006, 17:30
|
|
Gjest
|
Sv: Har du timelønn? Hvor mye?
|
|
137kr timen men krever i loakle lønnsforhandlinger 10kr mer i timen grunnet et ebtydelig ansvar og risikotillegg.
|
|
|
03-12-2006, 18:02
|
|
Gjest
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av FlyAway
Vi har hovedinntekt som melke-og kjøttprodusenter. Noe sier meg at vi har en timelønn de fleste ville dånt av. 
|
Ja da tjener dere godt. Nabobonden vår tjente over 1 mill i fjor, så bøndene i landet er svært rike ja. Får dere ikke rundt 500 000 i statsstøtte?
|
|
|
04-12-2006, 08:47
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 547
|
|
|
137; + helge og kvelds tilegg, så det blir for det meste over 150 kr timen.
|
04-12-2006, 09:37
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Innlandet
Meldinger: 1,104
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Ja da tjener dere godt. Nabobonden vår tjente over 1 mill i fjor, så bøndene i landet er svært rike ja. Får dere ikke rundt 500 000 i statsstøtte?
|
Den var god!
Mener jeg har hørt noe om at en gjennomsnittsbonde tjener rundt 130.000 i året. Tror nok timelønna er til å dåne av i den lavere enden av skalaen
|
|
04-12-2006, 09:43
|
|
Gjest
|
|
|
Jeg har 139,- + kvelds/helgetillegg på den ene jobben, den andre jobben er jeg selvstendig og tar ca 500,- timen (grafisk/web).
Men jeg fører ikke mange timene i mnd enda på firmaet mitt, har akkurat begynt og med to små begrenser det seg i første omgang. Men jeg er i gang!
|
|
|
04-12-2006, 09:57
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,815
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
|
Er vi svært rike? :LOL:
Det har ikke falt deg inn at det kanskje ikke er reell inntekt? Kanskje naboen din hogde skog? Solgte maskiner? Hadde et år med mye inntekter og lite utgifter? Jeg tror nok jeg kan garantere at det ikke finnes mange bønder med den inntekten, skulle faktisk likt å vite hvem dette var.
Noen bønder får nok 500 000 kr i statsstøtte. Og nettopp denne statsstøtten gjør at vi faktisk kan jobbe med dyrene, som gir deg og alle andre melk i kjøleskapet, kjøtt til middag og brød på bordet. Tror du ikke vi har utgifter eller? Joda, vi får penger for melk og kjøtt vi leverer også, men det er ikke nok til å holde dyrene med nok mat. Vi har utgifter på ku-kraftfòr, rundballer (og det er ikke gratis, man må nemlig ha maskiner og traktorer for å lage rundballene, samt at det tar mye tid, pluss rundballeplast, i tillegg til pløying, såing, jordbearbeiding, kanskje sprøyting osv osv), vedlikehold av bygninger, veterinærutgifter, maskinvedlikehold, gjerdeutgifter + + + + Jeg kan nevne en god del mer. Så du tror vi sitter igjen med en halv mill rett i lomma du kanskje? For vi har jo såklart ingen utgifter, vi har kjempepraktiske arbeidstider, vi tar jo bare fri når det passer oss, for kuene klarer seg jo selv noen dager de.
Veldig greit å dra alle under en kam, men bønder flest jobber faktisk halvannet årsverk per årslønn, og ikke mange har så veldig stor timesbetaling nei.
Hvor i all verden får du det fra at bønder er rike?
04-12-2006, 11:03
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Innlandet
Meldinger: 1,104
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av FlyAway
Er vi svært rike? :LOL:
Det har ikke falt deg inn at det kanskje ikke er reell inntekt? Kanskje naboen din hogde skog? Solgte maskiner? Hadde et år med mye inntekter og lite utgifter? Jeg tror nok jeg kan garantere at det ikke finnes mange bønder med den inntekten, skulle faktisk likt å vite hvem dette var.
Noen bønder får nok 500 000 kr i statsstøtte. Og nettopp denne statsstøtten gjør at vi faktisk kan jobbe med dyrene, som gir deg og alle andre melk i kjøleskapet, kjøtt til middag og brød på bordet. Tror du ikke vi har utgifter eller? Joda, vi får penger for melk og kjøtt vi leverer også, men det er ikke nok til å holde dyrene med nok mat. Vi har utgifter på ku-kraftfòr, rundballer (og det er ikke gratis, man må nemlig ha maskiner og traktorer for å lage rundballene, samt at det tar mye tid, pluss rundballeplast, i tillegg til pløying, såing, jordbearbeiding, kanskje sprøyting osv osv), vedlikehold av bygninger, veterinærutgifter, maskinvedlikehold, gjerdeutgifter + + + + Jeg kan nevne en god del mer. Så du tror vi sitter igjen med en halv mill rett i lomma du kanskje? For vi har jo såklart ingen utgifter, vi har kjempepraktiske arbeidstider, vi tar jo bare fri når det passer oss, for kuene klarer seg jo selv noen dager de.
Veldig greit å dra alle under en kam, men bønder flest jobber faktisk halvannet årsverk per årslønn, og ikke mange har så veldig stor timesbetaling nei.
Hvor i all verden får du det fra at bønder er rike?
|
Kunne ikke vært mer enig!! Mange bønder jobber helsa av seg for svært lav timebetaling (er ikke akkurat 8-16 jobb). Ifølge enkelte burde maten helst vært gratis...
|
|
04-12-2006, 11:04
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 593
|
|
|
102,77,-
Elkjøp.....
|
|
|
04-12-2006, 11:16
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,679
|
|
|
122.-
Jobbar som legesekretær, men har anna helsefagleg utdanning. Derfor får eg lønn som fagarbeidar.
|
|
|
04-12-2006, 11:45
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 4,678
|
|
|
I den ene jobben tjener jeg 119 i timen, har ikke betalt etter utdannelse. I 100% stillingen min har jeg fastlønn, timelønna utgjør ca 140 kr i timen.
|
 |
|
Stikkord
|
Ingen Tags registrert Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden. Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.  |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:20.
|