Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-11-2008, 16:39   #11
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,864
MP Rating: 0% (0)
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Langt øst og langt vest og langt nord er stort sett greit hvis du er ute etter nærhet til marka og villa/rekkehusbebyggelse. Har venner som bor på Ulsrud og Abildsø og trives veldig godt. Selv trives jeg bedre litt mer sentralt, men må nok leke utover hvis vi noen gang skal ha noe større

tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2008, 17:34   #12
VIP-Medlem

Venna sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 6,124
Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Tusen takk for gode forslag! Abildsø, Lindeberg, Oppsal, Skøyenåsen, Ulsrud/Bøler, Godlia og Vestli er notert! Kan jeg spørre hvilke bydeler disse hører inn under? (jada, litt flaut å spørre om).

Jeg tar gjerne i mot flere forslag, å få hjelp fra andre med barn er jo helt perfekt!

Lindeberg hører til under Alna bydel. God barnehagedekning, og som sagt veldig gode barneskoler (svigerfar er rekto på en Oslo skole og har GOD oversikt.)

Send meg PM, så kan jeg fortelle mer om alt du evt lurer på!
-stemamma til enda ei jente født -00

Venna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2008, 18:03   #13
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 2,864
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.

Bydel Vestre Aker hadde forresten også full barnehagedekning i år. Men der er det jo forholdsvis dyrt å bo, da.

tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2008, 19:48   #14
Seniormedlem

marie_83 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: i et stort hus
Meldinger: 2,817
marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.

bekkelaget, holtet, ekeberg og nordstrand er kjempe fine steder og bo, det er kort vei til byen med trikk og buss. Du har også ekeberg som er et kjempe fint sted for unger å være, fin natur, stor lekeplass, akebakke, slalombakke, fotballbaner, ekg som har masse dyr man kan hilse på og hundesletta hvor man kan la hundene få leke hvis man har hund. Det er den fine utsikten der hvor man kan se utover hele oslo og oslo fjorden og fine tur muligheter.
Gammel 02-11-2008, 19:51   #15
Seniormedlem

Høns sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,832
Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.

Ullern og Vestre Aker er områder med forholdsvis nærhet til marka og gode oppvekstvilkår. Vet ikke hva du legger i kostbart, rekkehus som er opppusningsobjekter koster minst 3 mill.
Gammel 02-11-2008, 20:30   #16
Seniormedlem

kulani sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 1,572
kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Tusen takk for gode forslag! Abildsø, Lindeberg, Oppsal, Skøyenåsen, Ulsrud/Bøler, Godlia og Vestli er notert! Kan jeg spørre hvilke bydeler disse hører inn under? (jada, litt flaut å spørre om).
Vestli ligger i Stovner bydel, jeg er nokså sikker på at bydel Østensjø dekker Godlia, Skøyenåsen, Oppsal, Ulsrud og Bøler (Abildsø også?)

Lillebror 2007
kulani er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2008, 20:33   #17
Seniormedlem

Sjöstjerna sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,548
MP Rating: 100% (1)
Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av marie_83 Vis post
bekkelaget, holtet, ekeberg og nordstrand er kjempe fine steder og bo, det er kort vei til byen med trikk og buss. Du har også ekeberg som er et kjempe fint sted for unger å være, fin natur, stor lekeplass, akebakke, slalombakke, fotballbaner, ekg som har masse dyr man kan hilse på og hundesletta hvor man kan la hundene få leke hvis man har hund. Det er den fine utsikten der hvor man kan se utover hele oslo og oslo fjorden og fine tur muligheter.
Disse stedene er det knall flott, men veldig dyrt. De färreste har råd til "noe större" der.

Abildsö ligger under bydel Östensjö.

JENTENE 05 OG 07
Sjöstjerna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2008, 21:16   #18
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a

Vi er også en familie på fire og er nå bosatt på Rognerud, som er en del av Manglerud (bydel Østensjø). Vil absolutt anbefalle området vi bor i, spesielt delen av Manglerud som har eneboliger og rekkehusbebyggelse, dvs. rundt og i nærheten av skolen. Trygt og stille, bra barneskole og sfo, mange barnehager (om enn ikke full dekning enda), natur lett tilgjengelig (turvei til Østmarka, Østensjøvannet, nært ekeberg). Godt idrettsmiljø (Manglerud har innendørs fotballhall, ishockeyhall, svømmehall og snart nytt kunstgress ute). Og masse hyggelige naboer + engasjerte foreldre. Rekkehus får du får mellom 3 og 4 mil., enebolig fra 4 mil. og oppover.

Ellers har vi også godt fornøyde venner med barn som er bosatt på Bøler, Oppsal, Abildsø (alle bydel Østensjø), Refstad (Alna), Grefsen, Nordberg (Nordre Aker), Nordseter og Bergkrystallen (Nordstrand). Tror alle disse stedene kan ha det du er på jakt etter. Lykke til med boligjakten!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2008, 07:43   #19
Veteranmedlem

LatinoBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 4,258
MP Rating: 100% (2)
LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg slenger meg også på og anbefaler Nordstrand. HAr aldri følt meg utrygg der, og jeg er født og oppvokst der

LatinoBaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2008, 07:48   #20
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg har bodd på nordre aker i oslo i mange år og der er det veldig flott, men dessverre blitt dyrt.
Jobben min ligger på Vestli og jeg liker ikke det stedet spesielt godt må jeg innrømme. Håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå, men siden hovedinnlegger spør etter fine steder så er det greit med flere meninger.
Jeg har gått endel tur i området og jeg synes at stedet har så lite sjarm Den delen av oslo har en veldig høyt innvandrer antall og det påvirker naturlivis skolene i området.
Ikke fordi jeg ønsker at barna mine skal gå på skole sammen med innvandrere, men når innvandrer prosenten kommer opp 70% så er det for høyt.

Groruddalen er et sted som har endel fine steder, men det kan være greit å velge sitt sted der med omhu. Har blant annet venner fra Romsås som sier de aldri vil flytte dit igjen.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
oslo

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:33.