Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-11-2008, 17:56   #31
Supermedlem

Maria78 sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,001
MP Rating: 0% (0)
Maria78 er fantastisk mot andre.Maria78 er fantastisk mot andre.Maria78 er fantastisk mot andre.Maria78 er fantastisk mot andre.Maria78 er fantastisk mot andre.Maria78 er fantastisk mot andre.Maria78 er fantastisk mot andre.Maria78 er fantastisk mot andre.Maria78 er fantastisk mot andre.Maria78 er fantastisk mot andre.Maria78 er fantastisk mot andre.
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Hvis jeg skulle flytte tilbake til Oslo ville jeg valgt Nordstrand/Ekeberg. Har selv bodd i området i 11 år, og der er det trygt og godt og masse turområder.

Hvis det ikke er noe krav at det må ligge i Oslo, ville jeg gått for et sted utenfor siden prisene er lavere der. Masse fine steder som har max 30-40 min med tog/buss til Oslo.
Jeg bor på Sørumsand, ca 30 min med tog til Oslo. Her er det masse tilflytting, og veeeldig mange barnefamilier fra Oslo .

FrøkenFryd (02.2004)
&
TøffenBarsk (10.2006)
Maria78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2008, 18:21   #32
Seniormedlem

jeanett sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,125
jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Venna Vis post

Og så har vi VELDIG mange lekeplasser.
Ikke sant

08.08.09 Bryllupstråden min
jeanett er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2008, 18:47   #33
VIP-Medlem

Venna sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 6,124
Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av jeanett Vis post
Ikke sant
Bortskjemte er vi!
Gule blokkene?
-stemamma til enda ei jente født -00

Venna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2008, 21:21   #34
Medlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 106
BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Nei det er egentlig ikke noe krav at det må være i Oslo, så lenge det er kort vei til offentlig transport og max 30-40 minutter til Oslo. Hvor lang tid bruker man med buss/tog fra Skedsmo?
Fra Lillestrøm tar det 12 minutter med tog til Oslo S (med de som går igjennom Romeriksporten). Lokaltogene som stopper på alle stasjonene bruker ca. 25 minutter tror jeg. Hvor lang tid ekspressbussene bruker er jeg ikke helt sikker på, men det kan du lett finne ut på trafikanten.no e.l. ved å søke fra Olavsgaard til Oslo, eller evt Lillestrøm til Oslo. Si ifra hvis du vurderer seriøst å flytte til området, så kan jeg sende deg link til en leilighet på PM!
BabyLove er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2008, 05:14   #35
Seniormedlem

Imiles sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 2,589
Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg innbilder meg at det er ganske dyrt i Lillestrøm?????

født september`04
født februar `07
født mai `09
Imiles er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2008, 11:09   #36
Medlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 106
BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Imiles Vis post
Jeg innbilder meg at det er ganske dyrt i Lillestrøm?????
Akkurat Lillestrøm by er ganske dyrt, men områdene rundt er ikke så ille. Har selv en leilighet på Skedsmokorset til salgs. Totalverdien ligger på ca. 1,8 for en 4-roms på 80 kvm fra 2001. Synes ikke det er så alt for ille...
BabyLove er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2008, 11:17   #37
Seniormedlem

Imiles sin avatar

Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av BabyLove Vis post
Akkurat Lillestrøm by er ganske dyrt, men områdene rundt er ikke så ille. Har selv en leilighet på Skedsmokorset til salgs. Totalverdien ligger på ca. 1,8 for en 4-roms på 80 kvm fra 2001. Synes ikke det er så alt for ille...
Hmmmm-det er ihvertfall mye dyrere enn mange steder i Nord-Oslo

født september`04
født februar `07
født mai `09
Imiles er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2008, 11:25   #38
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 512
Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av BabyLove Vis post
Synes heller ikke det er ille ifht Oslo-priser. Ulsrud, Bøler, Lambertseter etc ligger i alle fall ikke under dette i pris. Følger det med hage, parkering etc er det i alle fall ingen ting å si på prisen som jeg ser det.

Sitat:
Hmmmm-det er ihvertfall mye dyrere enn mange steder i Nord-Oslo
Kommer an på hvor i nord-Oslo man snakker om. Tenker du på Groruddalen så har du nok rett men sånn er det nå engang, man betaler for beliggenhet. (Mener ikke å si at Groruddalen nødvendigvis er et dårlig sted å bo men det er ikke det mest attraktive stedet og dermed er prisene lavere).

Edit: Må rette meg selv litt: om det er en god eller dårlig pris kommer slevfølgelig an på eieform, fellesgjeld etc også.

Sist endret av Oioi; 13-11-2008 kl 11:38.
Oioi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2008, 11:28   #39
Seniormedlem

Imiles sin avatar

.....også sporet vi jo egentlig også helt av her, for spørsmålet var jo hvor det er trygt å bo i Oslo, ikke nødvendigivs billig....

født september`04
født februar `07
født mai `09
Gammel 13-11-2008, 11:37   #40
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 512
Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.Oioi har en strålende fremtid.

Sitat:
.....også sporet vi jo egentlig også helt av her, for spørsmålet var jo hvor det er trygt å bo i Oslo, ikke nødvendigivs billig....
Ja...sant det. Er på leting selv, derfor inblandingen. Men pris er gjerne en viktig faktor da, så for min del er det bare bra om folk gir et inntrykk hva det koster å bo her kontra der
Svar

Stikkord
oslo

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:46.