Sitat:
Opprinnelig postet av Sukkertopp
Lambertseter!
|
Jeg kan ikke annet enn å sitere. Vi flyttet hit for to år siden, og vi er strålende fornøyde så langt. Full barnehagedekning er det dessverre ikke i bydelen, men det er det strengt tatt ikke så mange bydeler i Oslo som kan skilte med..
Jeg er fra Sunnmøre og min kjære fra det blide sørland. Bygda med andre ord..
vi brukte en del tid på å kikke oss rundt før vi begynte værste visningskjøret. Nærmiljø var selvsagt viktig, men også nærhet til kollektivtransport (og da helst t-bane eller trikk), reisevei til arbeidsplassene våre og hvilke mennesker som bor i bydelen var viktig for oss. Vi kikket for eksempel på leiligheter på Skøyenåsen (heter det forresten det på toppen der? Helt oppe på platået?
). Det ble for tungvindt for vår del..vi så for oss bakkene med barnevogn og to handleposer på slep.. Neitakk..
Så sære er vi. Men vi tenker at så lenge vi skal klare oss hovedsaklig uten bil, så er det greit om en gjør det litt enkelt for oss selv også.
Vi kjøpte og mistet 5 leiligheter til forkjøpsretten til OBOS. Skikkelig surt, men jeg er sååå takknemlig for det i dag. Vi endte jo nemlig her på Lambertseter, og her har vi det såå bra! Vi føler oss alltid trygge, borettslaget har god og trygg økonomi, her flytter det inn flere og flere småbarnsfamilier som sitter ute rundt lekeplassen og prater i sommerhalvåret, i det hele tatt; hadde vi hatt råd til å kjøpe enebolig her, så hadde vi blitt værende på livstid. Vi tenker vel egentlig å kjøpe rekkehus her etterhvert.. (om vi får råd..
).