Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-11-2008, 08:41   #21
Supermedlem
 
Underlig sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 866
MP Rating: 0% (0)
Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Nordberg - Korsvoll - Tåsen - Kjelsås er bra men dyrt. Jeg er oppvokst i området og kan anbefale det.

Jeg har bodd en periode med barn på Bjølsen - Sagene - Torsov og anbefaler det ikke for barnefamilier med barn i skolealder - men helt topp for de uten barn eller med små barn.

Lindeberg og Furuset har underligmannen erfaring fra (oppvekst og foreldre som bodde der inntil nylig) og han skyr det som pesten!

Ellers er mitt inntrykk at de mest etablerte drabantbyene (eg Bøler, oppsal, ulsrud) er veldig bra mens de litt yngre og mindre etablerte har litt mer rabalder...
__________________

Sist endret av Underlig; 03-11-2008 kl 08:43.
Underlig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 19:59   #22
Juniormedlem
 
Sukkertopp sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1
MP Rating: 0% (0)
Sukkertopp er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Lambertseter!
Sukkertopp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 21:46   #23
Seniormedlem
 
jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,125
MP Rating: 0% (0)
jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Jeg anbefaler Lindeberg. Vi har bodd her i over 2 år nå og har fått et utrolig godt og koselig nettverk. Bor i et tett borettslag med barnehage i minutt avstand så alle ungene i nærheten går der, noe som har skaffet snuppa mange gode vennskap - vi pleier å leke masse med barn ute på lekeplassen etter barnehagen, og bestevenninne bor rett i nærheten.
Det er bilfri vei til barneskoler og ungdomskoler, skibakke rett i nærheten, lutvann badeplass og masse store fine skogsområder til å gå tur i. Det er også Nordre Lindeberg går rett i nærheten

Nå er vi småbarns foreldre da, og aner ikke mye om hvordan det er å bo her når barna blir ungdommer..
__________________
Mamma til verdens nydeligste snuppe okt 04
og verdens nydeligste lillegutt okt 07



08.08.09 Bryllupstråden min
jeanett er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2008, 13:06   #24
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Jeg har bodd på Trosterud/Lutvann i flere år nå og trives som fisken i vannet.. Det tar omtrent 15 minutter med bane ned til sentrum og noen få meter på beina opp i marka.. Stille og rolig område..
Har barn i småskolen på Lutvann og er kjempefornøyd!!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2008, 14:25   #25
Medlem
 
Lula sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 448
MP Rating: 0% (0)
Lula er fantastisk mot andre.Lula er fantastisk mot andre.Lula er fantastisk mot andre.Lula er fantastisk mot andre.Lula er fantastisk mot andre.Lula er fantastisk mot andre.Lula er fantastisk mot andre.Lula er fantastisk mot andre.Lula er fantastisk mot andre.Lula er fantastisk mot andre.Lula er fantastisk mot andre.
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Hehe..må le litt. Grorudalen er skumle greier. (Har noen venner som har bodd på Romsås og de ville aldri flytte dit igjen.)

Jeg synes dere skal reise litt rundt i helgene å kikke litt jeg. Plukk ut noen områder dere synes virker interessante og har priser og bosteder dere kunne tenke dere. Så ta buss eller bane og se hvordan det oppleves å komme til plassen uten bil. Dere kommer garantert til å merke hvor dere kunne tenke dere å bo. Det er forferdelig individuellt hva man liker og ikke liker.

Hilsen en som har vokst opp på Romsås
og gjerne ville bodd der igjen.
__________________

Fikk min vakre gutt 13/11-05
Lula er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2008, 15:32   #26
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 106
MP Rating: 0% (0)
BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Må dere bo i Oslo? Eller er det interessant med områdene rundt også? Jeg bor selv i Akershus, og kan virkelig anbefale Skedsmo kommune. Bor selv veldig barnevennlig til på Skedsmokorset, men Lillestrøm og deler av Rælingen er også flott. Selv valgte jeg Skedsmokorset fordi det er stille og rolig, barnevennlig, og man får forholdsvis mye bolig for pengene. Kommer seg fint til Oslo både med ekspressbusser og tog. Anbefales på det sterkeste!
BabyLove er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2008, 15:36   #27
VIP-Medlem
 
Venna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 6,124
MP Rating: 0% (0)
Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Sitat:
Opprinnelig postet av jeanett Vis post
Jeg anbefaler Lindeberg. Vi har bodd her i over 2 år nå og har fått et utrolig godt og koselig nettverk. Bor i et tett borettslag med barnehage i minutt avstand så alle ungene i nærheten går der, noe som har skaffet snuppa mange gode vennskap - vi pleier å leke masse med barn ute på lekeplassen etter barnehagen, og bestevenninne bor rett i nærheten.
Det er bilfri vei til barneskoler og ungdomskoler, skibakke rett i nærheten, lutvann badeplass og masse store fine skogsområder til å gå tur i. Det er også Nordre Lindeberg går rett i nærheten

Nå er vi småbarns foreldre da, og aner ikke mye om hvordan det er å bo her når barna blir ungdommer..




Og så har vi VELDIG mange lekeplasser.
__________________
-Godt gift med bestevennen min
-mamma til 2 jenter født
190205 & 020209
-stemamma til enda ei jente født -00


Venna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2008, 16:17   #28
Supermedlem
 
Mariposamamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslobygda
Meldinger: 1,376
MP Rating: 100% (1)
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Sitat:
Opprinnelig postet av Sukkertopp Vis post
Lambertseter!
Jeg kan ikke annet enn å sitere. Vi flyttet hit for to år siden, og vi er strålende fornøyde så langt. Full barnehagedekning er det dessverre ikke i bydelen, men det er det strengt tatt ikke så mange bydeler i Oslo som kan skilte med..

Jeg er fra Sunnmøre og min kjære fra det blide sørland. Bygda med andre ord.. vi brukte en del tid på å kikke oss rundt før vi begynte værste visningskjøret. Nærmiljø var selvsagt viktig, men også nærhet til kollektivtransport (og da helst t-bane eller trikk), reisevei til arbeidsplassene våre og hvilke mennesker som bor i bydelen var viktig for oss. Vi kikket for eksempel på leiligheter på Skøyenåsen (heter det forresten det på toppen der? Helt oppe på platået? ). Det ble for tungvindt for vår del..vi så for oss bakkene med barnevogn og to handleposer på slep.. Neitakk.. Så sære er vi. Men vi tenker at så lenge vi skal klare oss hovedsaklig uten bil, så er det greit om en gjør det litt enkelt for oss selv også.

Vi kjøpte og mistet 5 leiligheter til forkjøpsretten til OBOS. Skikkelig surt, men jeg er sååå takknemlig for det i dag. Vi endte jo nemlig her på Lambertseter, og her har vi det såå bra! Vi føler oss alltid trygge, borettslaget har god og trygg økonomi, her flytter det inn flere og flere småbarnsfamilier som sitter ute rundt lekeplassen og prater i sommerhalvåret, i det hele tatt; hadde vi hatt råd til å kjøpe enebolig her, så hadde vi blitt værende på livstid. Vi tenker vel egentlig å kjøpe rekkehus her etterhvert.. (om vi får råd.. ).
__________________
Historien om Johanna
Mariposamamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2008, 17:51   #29
Seniormedlem
 
Imiles sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,589
MP Rating: 0% (0)
Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Hele groruddalen er litt spesiell, synes jeg.
De fleste stedene der har fine områder og mindre fine områder.

Ammerud f.eks.- da jeg var der forleden dag ble jeg såååå overrasket at det fantes faktisk et utrolig fint boområde bak alle de høye blokkene. Og det er ikke den første plassen i groruddalen som er slik som jeg har sett.

Jeg bor jo selv i Groruddalen og vi bor i et område med bare rekkehus, mens det på andre siden av veien er kun blokkleiligheter.

Jeg trives ihvertfall utrolig godt her der jeg bor-selv om det er Groruddalen og selv om det bor omtrent 40 % innvandrere her...
Aldri noe bråk og tull her , altså.
__________________
Klem fra Linn som er stolt mamma til

født september`04
født februar `07
født mai `09
Imiles er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2008, 10:13   #30
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hvor er det trygt å bo i Oslo?

Å så flott med enda flere svar i tråden, tusen takk!


Sitat:
Opprinnelig postet av BabyLove Vis post
Må dere bo i Oslo? Eller er det interessant med områdene rundt også? Jeg bor selv i Akershus, og kan virkelig anbefale Skedsmo kommune. Bor selv veldig barnevennlig til på Skedsmokorset, men Lillestrøm og deler av Rælingen er også flott. Selv valgte jeg Skedsmokorset fordi det er stille og rolig, barnevennlig, og man får forholdsvis mye bolig for pengene. Kommer seg fint til Oslo både med ekspressbusser og tog. Anbefales på det sterkeste!
Nei det er egentlig ikke noe krav at det må være i Oslo, så lenge det er kort vei til offentlig transport og max 30-40 minutter til Oslo. Hvor lang tid bruker man med buss/tog fra Skedsmo?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
oslo


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:45.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com