Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier

Vis resultat: Svimte du av under fødselen? (ikke nesten, men virkelig borte... )
Ja 13 7.98%
Nei 150 92.02%
Velgere: 163. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-12-2008, 14:28   #1
Medlem

baronessen sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 187
MP Rating: 0% (0)
baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.
Har du besvimt under fødselen?

Siden jeg svimte av to ganger da Engelen skulle ut (se Fødselsrapport fra igangsatt Baronesse tirsdag 9.des - SnartMamma - Møteplassen ) lurer jeg på hvor vanlig dette egentlig er???

SnartGravid 00/01 SnartMamma 01/02 NybaktMamma 02/03 SnartMamma 03/04 NybaktMamma 04/05 SnartMamma 08 NybaktMamma 08/09
baronessen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 14:31   #2
Seniormedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 2,156
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har du besvimt under fødselen?

Dette spurte jeg faktisk jordmor om når jeg fødte og hun fortalte at det var meget uvanlig. På henne hørtes det nærmest ut som om det ikke skjedde. Det er jo mulig at du besvimte av "andre grunner" enn selve fødselen. Lavt blodsukker, surstoffmangel etc Selv skulle jeg ønske at jeg besvimte og våknet når alt var over

Bebb2 er ventet i april 2010
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 15:08   #3
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,615
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.

Har aldri besvimt når jeg har født. Aldri hørt om det før nå heller.
Gammel 15-12-2008, 16:28   #4
Seniormedlem

MariaB sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,848
MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.

Besvimte etter fødselen, rar følelse som du sier, merket bare at jeg falt lenger og lenger bort før jeg plutselig ble "rykket" tilbake.

Juli 08

MariaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 16:48   #5
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 11,017
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg forsvant visst skikkelig en gang under første fødsel, men kom meg fort tilbake. Husker ingenting selv, når vi snakket om det etterpå husket jeg at jeg "plutselig" ble oppmerksom på hva som skjedde. Holdt på å dette ut av det igjen, men da ble jeg passet godt på.

Holdt på å dette i gulvet igjen etter en tur på badet etter fødselen også, men det var min egen skyld, ettersom jeg SKULLE klare å gå til senga selv. Ikke lurt etter et rimelig stort blodtap og en heftig fødsel som varte over et døgn nei

Sist endret av FlyAway; 15-12-2008 kl 17:20.
FlyAway er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 17:15   #6
B30
Supermedlem

B30 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 757
B30 har en strålende fremtid.B30 har en strålende fremtid.B30 har en strålende fremtid.B30 har en strålende fremtid.B30 har en strålende fremtid.B30 har en strålende fremtid.B30 har en strålende fremtid.B30 har en strålende fremtid.B30 har en strålende fremtid.B30 har en strålende fremtid.B30 har en strålende fremtid.

Jeg besvimte ikke under fødselen, men besvimte etterpå og ble derfor nekta å gå i dusjen før neste morgen
Gammel 15-12-2008, 17:19   #7
Seniormedlem

Lenemor sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Helgeland
Meldinger: 2,564
MP Rating: 100% (9)
Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Har besvimt ved alle tre fødslene, pga for mye lystgass. Merkelig følelse ja.. Mange ting som kvernet rundt i hodet de sekundene jeg var borte, før jeg plutselig var tilbake igjen.
Gammel 15-12-2008, 19:24   #8
Veteranmedlem

Be@te sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 3,936
Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.

Nei, men hadde jeg ikke fått en pose å puste i pga av hyperventilering, oksygen lystgass og i det hele og store hadde jeg gått rett i dørken begge gangene.
Gammel 15-12-2008, 19:33   #9
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg sovna under første fødselen, imellom 2 pressrier.
Og besvimte natta etterpå. Hadde for lite væske i kroppen.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 19:41   #10
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 4,444
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis det å besvime er det samme som å miste bevisstheten, så besvimte jeg, ja.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:04.