Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: Svimte du av under fødselen? (ikke nesten, men virkelig borte... )
Ja 13 7.98%
Nei 150 92.02%
Velgere: 163. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-12-2008, 19:48   #11
Supermedlem

Emilia sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 1,159
MP Rating: 0% (0)
Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.
Sv: Har du besvimt under fødselen?

Sitat:
Opprinnelig postet av lex Vis post
Hvis det å besvime er det samme som å miste bevisstheten, så besvimte jeg, ja.
Ja, det er det samme ja.

Jeg besvimte ikke under fødselen, men rett etterpå. En blanding av forlite søvn og å ha mistet en del blod sa legene.

"Å gjøre rent i huset mens barna fremdeles er i oppveksten,
er som å måke innkjørselen før det har sluttet å snø"
Emilia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 20:07   #12
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 7,155
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, ikke under fødselen.
Men besvimte sittende i rullestol etter dotur like etter at vi hadde kommet ned på barsel. Kom meg ikke opp av senga før kvelden etter og selv da var det like før jeg svimte av igjen
Hadde en kort fødsel (5 timer fra vannavgang og 3 timer fra første "smerte"tak), men mistet mye blod

Sist endret av *star*; 16-12-2008 kl 19:04.
*star* er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2008, 09:58   #13
Seniormedlem

Andrine sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Kirkenes
Meldinger: 2,125
Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.

Nei. Men under første fødsel var jeg temmelig høy på lystgass
Andrine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2008, 10:02   #14
Seniormedlem

hornberta sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 2,564
hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.hornberta har et ubeskrivelig bra rykte.

Niks, det gjorde jeg ikke. Men jeg var borte i 2 sek da jeg skulle (ja, praktisk talt) hoppe inn i dusjen etter å ha født. Jeg slengte meg bråkjekt ut av senga, og gikk rett i bakken Men det var jo fordi jeg hadde fått epidural, var slapp i beina og hadde mista mye blod. Men det gikk fort over ja. Litt mindre sprek enn jeg trodde.
Gammel 16-12-2008, 10:03   #15
Veteranmedlem

Maiva sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Norges eldste by
Meldinger: 3,062
Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.

Nope! Har hørt om mange som besvimte etterpå, men ikke under.
Gammel 16-12-2008, 10:07   #16
Veteranmedlem

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 3,109
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.

Min venninne besvimte hele 3 ganger under sin fødsel. Men den var lang og nokså dramatisk og så dårlig håndtert av dem som var til stede at det ble sendt inn klage etterpå. Har heldigvis ikke hørt om andre som har opplevd det samme.

tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2008, 10:08   #17
VIP-Medlem

Celinemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,919
MP Rating: 100% (1)
Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke besvimt på noen av fødslene mine. Men har holdt på etterpå men tror det var fordi jeg mistet en del blod.
Gammel 16-12-2008, 10:41   #18
Medlem

Angelika sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 366
Angelika har en strålende fremtid.Angelika har en strålende fremtid.Angelika har en strålende fremtid.Angelika har en strålende fremtid.Angelika har en strålende fremtid.Angelika har en strålende fremtid.Angelika har en strålende fremtid.Angelika har en strålende fremtid.Angelika har en strålende fremtid.Angelika har en strålende fremtid.Angelika har en strålende fremtid.

Besvimte ikke under, men etter begge fødslene da jeg skulle på do....
Angelika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2008, 13:34   #19
Seniormedlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,465
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, har aldri vært i nærheten av å besvime eller miste bevisstheten. Har raske fødsler som gjør at jeg har krefter til å være deltakende og slipper å blir utkjørt. Mister aldri blod heller, så jeg er fin også etterpå.

93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2008, 18:49   #20
Supermedlem

Viren sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,096
MP Rating: 100% (1)
Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lenemor Vis post
Har besvimt ved alle tre fødslene, pga for mye lystgass. Merkelig følelse ja.. Mange ting som kvernet rundt i hodet de sekundene jeg var borte, før jeg plutselig var tilbake igjen.
Jeg trodde dette bare var meg! Jeg sa ifra gang nummer 2 hva som hadde skjedd første gang, men neeeida, jeg fikk like høy konsentrasjon med lystgass (50% tror jeg, det som er vanlig). Alt ble bare lysere og lysere og jeg hørte det som ble sagt rundt meg i "ekko", før det ble helt borte. Da jeg "kom tilbake" var rommet plutselig fullt av folk (jordmoren hadde visst ringt etter hjelp). Men det gikk bra ,hun skrudde ned lystgassprosenten og alt fungerte som det skulle.
Viren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:27.