Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Blogger > Strwberri
Registrer Blogger NY! Markedsplassen NY! FAQ Medlemsliste Kalender Marker alle forum som lest

Gi rating til dette innlegget

T minus omtrent en uke!

Postet 22-01-2008 kl 18:33 av Strwberri
Jaja.. Så var man nok en dag nærmere flytting. Ikke gjort en dritt i hele dag, jeg.. Bare sovet og sittet her på NM..

Ellers.. Joda.. Jeg er litt usikker på hva jeg skal be mannen om å gjøre med sin mor. Mannen er bipolar (rimelig nyoppdaget sådan, bare uker før Aurora kom til) og vi har såvidt begynt å finne rutiner og ting som fungerer i det daglige for å holde formen og humøret hans i sjakk (kombinert med medisiner, selvsagt). Hele familien min er informert om hvorfor han har dager hvor han knapt er snakkende til, andre dager hvorfor han er fullstendig i hundre og i supert humør. De har alle vært veldig forståelsesfulle og vi har ikke merket noen forskjell i måten de behandler han på eller snakker til han på.
Svigermor derimot har gått fullstendig i baklås. Hun nekter å forholde seg til at han har en lidelse. Han snakkes til som om han er 5 år, hun bestemmer hva som er rett for han å tenke og hva som er galt, vet mer om lidelsene hans enn psykiateren hans og nekter å snakke om det. Hun truer han med at om han snakker med NOEN om det, vil han komme til å ikke få ha noen kontakt med Aurora NÅR det kommer til å skjære seg og vi skilles. For det kommer vi til å gjøre, har hun bestemt. Hun nekter å godta at andre har en annen oppfatning enn henne, og dersom andre skulle finne på å ha det er det mer riktig at DE føyer seg etter henne enn at hun skal måtte vise omgjengelighet og forståelse.
Gang på gang sender hun han ned i kjelleren, og selv da fortsetter hun å hakke på han.

Brutalt nok mener jeg at nok får være nok. Når dama får alternativ mellom å endre på sin oppførsel og være mer forståelsesfull ovenfor at vi ikke har samme synspunktene som henne og at bipolariteten har blitt en del av hverdagen, eller å droppe all kontakt utenom bursdager/jul o.l. (for Aurora sin del), og da viser tegn til at hun hadde foretrukket det siste... Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre eller si. Jeg føler en viss lettelse over å "slippe dama litt", samtidig som jeg synes det er synd for Aurora sin del at farmoren er så opptatt av å få hele verden til å hoppe når hun sier hopp. Jeg ser bare ikke at det er andre alternativer, rett og slett.
Antall kommentarer 0

Kommentarer

Antall Trackbacks 0

Trackbacks

Siste blogginnlegg av Strwberri

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 06:51.