|
|
|
20-02-2007, 22:16
|
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 86
|
Sv: Februar 2007 mammaer - hvem er vi!
|
|
Nick: Witchfrk
Nick på SM: Samme
Litt om deg selv: Er 25 år, samboer med verdens herligste mann. Har en stesønn på seks år og nå er jeg mamma til lille Gabriel Krisander.
Litt om fødselen: Fødselen var en drøm. Fødte med kun badekar som smertelindring og jeg føder gjerne igjen. Brukte ca to timer på de siste fem cm og tre kvarter på å presse han ut. Gikk fem timer fra vi ankom sykehuset til han var ute og jeg hadde vel rier i ca ti timer. Skjønt, jeg var ikke sikker på at det var rier før de sa at jeg hadde tre cm åpning da jeg ankom sykehuset..
Litt om babyen: En god gutt selvfølgelig! Han var 3690 gr, 52 cm og 36 cm rundt hodet da han kom til verden. Vi har hatt litt lurveleven de siste kveldene med hyl og skrik og har vært litt redd for kolikk, men etter en konsultasjon hos en fotsoneterapeut i dag så fikk vi beskjed om at det mest sannsynlig bare var ettervirkninger fra fødselen. I kveld har han vært en helt ny gutt og vi håper det vedvarer for det er helt forferdelig å høre barnet ditt skrike uten at du klarer å trøste det!
|
|
|
22-02-2007, 14:41
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 283
|
|
|
Nick: 07baby83
Nick på SM: 07baby83
Litt om deg selv: 23år, samboer, studier og jobb. Verdens skjønneste hund og katt. Og nå den hærligste gutten
Litt om fødselen: Lang å vond, fristet ikke til gjentakelse, men merker at lykkerusen over den lille hjerteknuseren vi har fått har begynnt å ta overhånd. definitivt vert det uansett!
Litt om babyen: Kjempesøt og snill! Sover, spiser, kikker og koser!
|
22-02-2007, 20:08
|
|
Medlem
Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 155
|
|
|
Nick: *Heidi*
Nick på SM: *heidi*
Litt om meg selv: Jeg er 29 år, gift i snart fire år med verdens snilleste og herligste mann, og vi er foreldre til Helene på 2 år og Henrik som nettopp har kommet til verden. Jeg har økonomiutdannelse og jobber med finans. Og vi bor i en enebolig på østlandet.
Litt om fødselen: En tøff opplevelse. Rier i 27 timer og endte med hastesnitt. Men resultatet er det viktigste!!
Litt om babyen: Han var 3615 gram og 52 cm lang. Litt vanskelig å si hvem han ligner på foreløpig, men han er nok litt lik storesøster. Ellers er han stort sett fornøyd, og veldig glad i å henge i puppen til mammaen sin...
|
|
22-02-2007, 23:35
|
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 328
|
|
|
Nick:vildemor
Nick på SM:solveig24
Litt om deg selv:jeg er 25 år , er gift, har to barn ei jente på 4år og en gutt som er en uke gammel.
bor i bergen, og jobber som salgsfremmer(blomster)
Litt om fødselen:fødte på to timer, på haukland sykehus. en rask å grei fødsel.
kom meg ganske fort i fin form etter fødselen . var på sykehuset i 24 timer før jeg dro hjem(borte bra, men hjemme BEST!!)
Litt om babyen:han heter henrik veier 4010gr,52 cm lang og hode omkrets 35 cm .
mørkt hår og blå øyner . med andre ord våres nydelige prins
|
26-02-2007, 15:54
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 788
|
|
|
*dytter litt på denne å, jeg*
|
26-02-2007, 19:28
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 380
|
|
|
[quote=Tammis] (Starter tidlig, men det er jo straks februar så..)
Nick: MrsJ
Nick på SM: MrsJ
Litt om deg selv: 30 år, 1 barn, gift, bor i Follo
Litt om fødselen: Gikk veldig greit, veldig lang modningstid (ca 1 døgn) og ca 7 timer aktiv fødsel. Kun 2 små pyntesting, var i toppform kun få timer etterpå.
Litt om babyen: Jente som heter Mia, hun var 3700 gr og 50 cm og selvfølgelig verdens vakreste
|
|
27-02-2007, 13:22
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 415
|
|
|
Nick: Løvetann73
Nick på SM: Løvetann73
Litt om deg selv: 34 år (i dag!), og førstegangsfødende
Litt om fødselen: Tok 15 timer fra første ri, gikk rimelig greitt.
Litt om babyen:Usedvanelig vakker pike!
|
|
|
27-02-2007, 14:51
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2002
Sted: I hvitt rekkehus
Meldinger: 1,746
|
|
|
Nick: Miffy
Nick på SM: Miffy
Litt om deg selv: 29 år, samboer, mamma til verdens flotteste storebror på snart tre
Litt om fødselen: Fire heftige timer der lystgassen ble min venn! I veldig god form etterpå.
Litt om babyen: Hun var hele 4650 gram fordelt på 52 cm og har masse mørkt hår på hodet. Det kan se ut som om øynene blir blå (storebor har brune). Hun spiser kjapt og effektivt og sover godt når hun ikke plages av luft i magen.
|
|
|
28-02-2007, 14:46
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Sted: The sun
Meldinger: 7,795
|
|
|
Nick:
Morild
Nick på SM:
Morild
Litt om deg selv:
24 år, samboer, student, mor til storebror på 1,5 år og lillesøster født 26. feb
Litt om fødselen:
Drømmefødsel på knapt tre timer etter 4 cm. To pyntesting. Vonde etterrier, men ellers helt topp.
Litt om babyen:
3690g, 51 cm og 36cm i hattemål. Skulle ha mat med en gang og hun har spist siden Sover mye og bæsjer mye Fin tilværelse
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:27.
|