Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Februar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-03-2007, 13:18   #51
Medlem

Nurket sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Hordaland
Meldinger: 341
MP Rating: 0% (0)
Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.
Sv: Februar 2007 mammaer - hvem er vi!

Nick: Nurket

Litt om meg sjølv: 29 år, sambuar, har 2 hundar og er mamma for fyrste gong til ein herleg gut fødd 15.02.07

Litt om fødselen: Go'guten kom til verda 14 dagar på overtid, og 3,5 timar før eg skulle igangsetjast... Hadde ein fin fødselsopplevelse! Kom på sjukehuset med rier og 3-4 cm opning, fekk lystgass, så epidural etter 3 timar (som berre virka på eine sida), rett etter gjekk vatnet og vips var det full opning og pressrier. Men pressrier i over 2 timar kunne eg vore forutan... Måtte syast litt.

Litt om babyen: 3650g, 50cm, 36 rundt hovudet. Liknar pappen sin på ein prikk! Søv om nettene og et om dagen. Ein skikkeleg koseklump!

Go'guten kom til verda 15.02.07
er venta 04.02.09
Nurket er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-03-2007, 18:33   #52
Supermedlem

Milla-80 sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 594
Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.

Nick:Milla-80

Nick på SM:Milla-80

Litt om deg selv:Førstegangsmor til lille Emil.26 år og bor i oslo
Litt om fødselen:13.5 t fra 3cm. Var egentlig en fin fødsel, men litt lang. Brukte lystgass og epidural

Litt om babyen:Masse mørkt hår og veldig snill.Verdens nydeligste selvfølgelig
Gammel 11-03-2007, 18:44   #53
Juniormedlem

daylight sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 39
daylight er som en lysfontene.daylight er som en lysfontene.daylight er som en lysfontene.daylight er som en lysfontene.daylight er som en lysfontene.daylight er som en lysfontene.daylight er som en lysfontene.daylight er som en lysfontene.daylight er som en lysfontene.daylight er som en lysfontene.daylight er som en lysfontene.

Nick: daylight

Nick på SM: clavie

Litt om deg selv: 21år, studerer til ingeniør

Litt om fødselen: 17 timer med 5 min mellom riene(slitsomt), 4,5 timer aktiv fødsel

Litt om babyen: Kjempe snill, men plages litt med magen, nå er hun forkjøla stakar. Verdens fineste baby
daylight er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2007, 13:18   #54
Medlem

sibba77 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 453
sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.

Nick:sibba77

Nick på SM:Oooops!!!

Litt om deg selv:blir 30 til sommeren,gift, datter på snart to fra før. Jobber som politi men permisjon nå da

Litt om fødselen:vannet gikk hjemme kl 0140. Vesla kom 0329

Litt om babyen:4550g og 52 cm. Kom til termin 21 februar. Snill og grei,sier ifra med et vræl med en gang det er noe-ikke noe å vente på nei!! Og verdens søteste sammen med storesøster

Gammel 12-03-2007, 13:45   #55
Medlem

*Linn* sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Telemark
Meldinger: 266
*Linn* har mye å være stolt av.*Linn* har mye å være stolt av.*Linn* har mye å være stolt av.*Linn* har mye å være stolt av.*Linn* har mye å være stolt av.*Linn* har mye å være stolt av.*Linn* har mye å være stolt av.*Linn* har mye å være stolt av.*Linn* har mye å være stolt av.*Linn* har mye å være stolt av.*Linn* har mye å være stolt av.

Nick: *Linn*

Nick på SM: *Linn*

Litt om meg selv: Eg er 24 år, sambuar, og har no 2 nydelege barn. Martin født 25. august 04 og Sofie født 27. februar 07.

Litt om fødselen: Var ein litt spesiell fødsel . Reiste i ambulanse med veldig vonde rier (1 1/2 min mellom). Etter ei stund MÅTTE eg bare presse. Så etter ein 2 timar og 40 min. lang fødsel, fødte eg ei nydeleg lita jente, i ambulansa. Ca 20 min. unna sjukehuset. Så jordmor blei ambulansesjåfør 1 og barnepl. blei ambulansesjåfør 2 ..

Litt om babyen: Ho veide 3757 gram og var 51 cm lang og sjavsagt verdens nydlegaste jente. Likar seg veldig godt i fanget, kosar seg veldig då . Snill og grei dagen lang.
Gammel 12-03-2007, 18:43   #56
Medlem

skorpion71 sin avatar

Sted: Sogn & Fjordane
Meldinger: 225
skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.

Nick: skorpion71

Nick på SM: skorpion71

Litt om meg selv: 35 år og samboer med en herlig, stolt nybakt pappa. Mamma til tre barn - storebror født september '95, storesøster født juli '99 og lillegutt født februar '07. Har fødselspermisjon nå og skal nyte hvert sekund - jobber ellers som senior sekretær.

Litt om fødselen: Her er link til fødselsrapport og bilder av gullet mitt fra SM:
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=257751

Litt om babyen: Han veide 4020 gram, 51 cm lang og 37 cm rundt hodet. En skikkelig go'gutt som kanskje ligner mest på pappa'n sin. Våken og veldig glad i puppen, vil gjerne kose med mamma'n sin og helst ha mye mat. Gir klar beskjed om det, men har nå fått smokk som er kos det òg Har to eldre søsken som ikke vet hva godt de kan gjøre for ham Ellers er det kjekt å komme seg ut på tur!

Sist endret av skorpion71; 12-03-2007 kl 18:45.
skorpion71 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2007, 00:31   #57
Medlem

Netti sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 352
Netti har en strålende fremtid.Netti har en strålende fremtid.Netti har en strålende fremtid.Netti har en strålende fremtid.Netti har en strålende fremtid.Netti har en strålende fremtid.Netti har en strålende fremtid.Netti har en strålende fremtid.Netti har en strålende fremtid.Netti har en strålende fremtid.Netti har en strålende fremtid.

Nick: Netti
Nick på SM: Netti

Litt om deg selv: 19 år, og ble mamma til lille Jonas 6 Februar

Litt om fødselen: Ble innlagt mandag kl 22.00,med 5 min mellom riene. Og han var ute tirsdag kl 22.00. Så det var en lang ,men fin fødsel

Litt om babyen: Han er selvsagt verdens fineste Er veldig rolig,sover hele natten og smiler masse til mamma`n sin

Sist endret av Netti; 02-04-2007 kl 15:10.
Netti er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2007, 03:07   #58
Juniormedlem

Lizzy22 sin avatar

Sted: Sykkylven
Meldinger: 23
Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.Lizzy22 vil raskt nok bli berømt.

Nick: Lizzy22

Nick på SM:Lizzy22

Litt om deg selv: Jente på 22år,lykkelig forlovet med pappaen til schnuppa vår Holder på å bygge oss hus.

Litt om fødselen: knalltøff! vannet gikk 17:30 og hun var ute 05:02.. epidural og lystgass og over 2 timer med pressrier

Litt om babyen: Verdens nydeligste jente! Fått navnet Samuline Christin! 3565gr og 49cm
Gammel 02-04-2007, 10:23   #59
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 933
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.

Nick: Pelle

Nick på SM: Pelle

Litt om deg selv: Gift, ingen barn fra før. 3 runder med Pergotime før jeg ble gravid.

Litt om fødselen: Begynte å blø i uke 33+1, dro på sykehuset. Det ble konstatert at morkaken hadde begynt å løsne og at det kunne stå om om minutter. Endte i katastrofesnitt i full narkose, 45 min etter ankomst var han tatt ut. Jeg fikk svangerskapshypertensjon under operasjonen med blodtrykk på 220/117 og ble liggende i noen dager på intensivavdelingen fordi de ikke klarte å få ned trykket, mens babyen ble kjørt til nærmeste sykehus med prematuravdeling. Tok mao flere dager før jeg fikk se han, og enda lenger før jeg fikk holde ham. Måtte ligge lenger på barsel pga trykket, og fikk kun være hos ham 20-30 min av gangen de første dagene jeg var overflyttet.

Litt om babyen: 1875 g og 42 cm, 32 rundt hodet. Full score på Apgar, og sterk og frisk, c-pap i de første dagene pga vann i lungene. Bgynte å løfte og snu hodet alt da han var to uker (skulle jo fremdeles vært i magen). Fikk RS-virus 20 dager gammel, 4 dager etter hjemkomst. Sluttet og puste og ble lagt inn på sykehus igjen i to nye uker. Måtte bagges flere ganger (dvs pumpe luft inn i han) og det var snakk om å legge ham i respirator fordi det var ganske alvorlig. Slapp heldigvis, og kom hjem etter to uker. En rolig gutt som spiser godt og skriker lite.

Alt i alt en lei og trist start, men et møte med et profft og faglig dyktig helsevesen. Alternativet er verre...
Gammel 17-04-2007, 09:26   #60
Medlem

Mercedes sin avatar

Sted: N-trøndelag
Meldinger: 294
Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.

Nick:Merzedes

Nick på SM:Mercedes

Litt om deg selv:Er ei jente på 33 år som endelig har fått sitt etterlengtede gull etter 8 års prøving.

Litt om fødselen:Den var super,den gikk fort,og han var ute på ca 6 timer,men litt skremmende at han hadde navlestrengen 2 ganger rundt halsen og var helt blå.

Litt om babyen:Verdens nyyydeligste gutt,elsker han over alt,han spiser,sover,og gjør som bebbiser flest,men innimellom er han veldig våken og følger godt med.Han var 3740g,og 50 cm lang.

Mercedes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:46.