Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse

Vis resultat: Skal dere ta svineinfluensavaksinen?
Ja 131 50.97%
Nei 49 19.07%
Vet ikke/i tvil 77 29.96%
Velgere: 257. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-10-2009, 08:32   #1
Seniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 2,304
MP Rating: 0% (0)
Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.
Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Nå er det anbefalt å vaksinere barn ned til 6 mnd står det her. Skal dere vaksineres/barna deres? Jeg blir sånn i tvil!!

Selv er jeg i permisjon, og møter kun de jeg ønsker å møte (+ de i butikk-kø etc). Mannen jobber innen helse og er i kontakt med mange mennesker daglig. Pjokken er 10 mnd og går hjemme sammen med meg. Er i kontakt med andre barn gjennom mor&barn-trening, svømming, barseltreff og lignende. Har vært syk 1 gang (+ tannfrembrudd-syk). Ammet til han var ca 1-2 mnd.

Hadde egentlig ikke tenkt å ta vaksinen/tenkt så mye på det før i går. Sambo mener vi kanskje burde tatt den likevel, for Isak sin del. Jeg blir så innmari i tvil. Hører jo sikkert både det ene og det andre om å vaksinere seg for "alt". Ellers følger vi jo det vanlige vaksinasjonsprogrammet, ingenting utenom det. Nei jeg vet da søren jeg?

Hva tenker dere, hva har dere tenkt å gjort?

Isak Nathaniel ~ 11.desember `08

Bloggen
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2009, 08:57   #2
Seniormedlem

Frysh sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,737
Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skal dere ta svineinfluensaen? (spørris)

Jeg kommer nok ikke til å ta svineinfluensaen

Men jeg og de som kan i familien skal ta vaksinen.
Dette fordi vi har små barn i familien og vi velger å ha tiltro til at anbefalingen er godt gjennomtenkt av myndighetene og Folkehelseinstituttet.
Tar den først for mine barns skyld,så for min egen del og så for evt. beskytte de som er i risikosonen.

Syns det er dumt at meningsmåler viser at bare 4 av 5 ønsker å ta vaksinen.
Vil gjerne at så mange som mulig skal ta den siden man får en viss beskyttelse gjennom det at mange er vaksinert.

Sist endret av Frysh; 23-10-2009 kl 11:16. Begrunnelse: Hadde skrevet feil tall.
Frysh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2009, 09:03   #3
Supermedlem

€Elisabeth sin avatar

Meldinger: 575
€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi kommer til å vaksinere alle man.

Fortsår ikke hysteriet rundt denne vaksinen. Det er jo ikke slik at staten vil lure oss.

€Elisabeth er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2009, 09:10   #4
Seniormedlem

2 fine barn sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,791
Blogginnlegg: 4
2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.

Her kommer hvert fall jeg og jentungen til å ta den. Vi skal ta neste uke. Jeg er helsepersonell og hun er i risikogruppen. resten av familien kommer også mest sannsynlig til å ta den, men bonusjenta har eggeallergi (i lett grad) så hos henne må legen vurdere om det er greit at hun får den.

Det er vanskelig å være noe for andre, derfor er jeg noe for meg selv!!

2 fine barn er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2009, 09:22   #5
VIP-Medlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 5,364
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.

Her vil 3 av 5 ta den. De to som ikke tarden erde to som burdetattden da, men hun ene har kraftig eggallergi og den andre er innlagt nyfødt intensiv og skulle egentlig ikke vært født enda da. Vi andre har ingen betenkeligheter med å ta den.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2009, 10:13   #6
Seniormedlem

Modesty sin avatar

Meldinger: 2,304
Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av €Elisabeth Vis post
Vi kommer til å vaksinere alle man.

Fortsår ikke hysteriet rundt denne vaksinen. Det er jo ikke slik at staten vil lure oss.
Har det ikke alltid vært sånn da? "åh, dette er farlig" når vi først får høre om det, så kommer vaksinen og da blir det bare tull å ta den mener folk. Jeg vet ikke selv, jeg regner med det er en mening bak det, og spesielt siden de anbefaler små barn å ta den.

Men så er det alle skriveriene om at det ikke er bra å ta vaksiner i hytt og pine, men ikke vet jeg..

Heller nok mer mot å ta den nå etter i går altså..

Isak Nathaniel ~ 11.desember `08

Bloggen
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2009, 10:57   #7
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,061
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Her har datteren svineinfluensa nå; dårlig...Er nærmere å ta den enn jeg var før; men nå spørs det jo om vi andre allerede er smittet...

Hadde jeg vært i risikogruppen hadde jeg uten tvil tatt den selv og gitt den til barna...Datteren er orntlig syk og er både sjelden syk ellers, godt trent og ingen andre sykdommer...(Hun er 12...)
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2009, 11:35   #8
Veteranmedlem

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 3,158
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.

Hos oss skal alle vaksineres.

...krysser fingrene for lillebrøster i juli
tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2009, 11:39   #9
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,416
Blogginnlegg: 39
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja får jeg tilbud skal jeg ta den helt klart. Har lyst at ungene skal ta den også. Leste nettopp at en 2åring er død av svineinfluensa og at det ligger ca 6 eller 7 barn til i respirartor rundt om i Norge og at de forventer flere dødsfall.
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2009, 12:16   #10
Supermedlem

Mamae sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,222
Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.

Her blir det nok ikke noe vaksine på noen av oss.

*Det er en del ting vi selv kan gjøre forebyggende
*Så er det bivirkningene v vaksinen jeg også tenker på....
ikke de kortits bivirkningene,for der står jo helsepersjonalet kalart om man skulle trennge motgift.
Tenker da heller på senbivirkningene....ingen som vet om denne vaksinen vil gi økt sjans for eks kreft om 10 år ell annen sykdom,kronisklidelse.
Nei det er forlite forskning på slike svineinfluensa vaksiner kontra de som har vært i vaksinasjonsprogrammet hos barn i årrekker,
så jeg vil ikke sprøyte inni meg el barna dette.
(da tar jeg heller den tjansen at med forebyggende tiltak at vi slipper unna,eller kun får det i en mild grad)

Sist endret av Mamae; 23-10-2009 kl 16:39. Begrunnelse: RED: feilinfo ;)
Mamae er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:05.