Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse


Vis resultat: Skal dere ta svineinfluensavaksinen?
Ja 128 50.79%
Nei 48 19.05%
Vet ikke/i tvil 76 30.16%
Velgere: 252. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-10-2009, 17:48   #81
Supermedlem
 
Hermine83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Grimstad
Meldinger: 1,198
MP Rating: 0% (0)
Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Jeg og minsten tok den idag. Eldstemann og mannen tar det når de får tilbud.
__________________

STOLT tobarnsmor til Marius aug 05 og Tobias 28.07.07
Hermine83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2009, 18:23   #82
Seniormedlem
 
roxette sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,816
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Jeg heller nok mest mot å ta vaksinen, men er veldig i tvil... Bekymrer meg ikke sånn for bivirkningene som kommer rett etterpå, og har heller ikke sprøyteskrekk, men jeg er litt bekymret alikevel, siden den er så lite utprøvd osv...

Tenker på om den kan gjøre noe med oss på sikt, om det er kreftfremkallende, eller om det kan skade noe inni oss på sikt...

Så jeg tenker fortsatt på det, men tror vi kommer til å ta den,...
__________________
Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07, Jente 02.01.2009.
roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2009, 18:46   #83
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 93
MP Rating: 0% (0)
india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Sitat:
Opprinnelig postet av Gurli Vis post
Du skriver at den ikke anbefales til friske gravide i Danmark, dette er feil i følge statens serum institutt.

Sundhedsstyrelsen har justeret på en række områder i forhold til anbefalinger for vaccination mod influenza A(H1N1)v.

Vaccinationen tilbydes nu også til:
- raske gravide i 2. og 3. trimester, efter forudgående drøftelse med egen læge
- personer i risikogruppen fra 6 måneder og op (tidligere fra 3 år)

Danmark har aldri ikke anbefalt vaksine de har bare ikke tilbudt vaksinen til friske gravide, men det gjør de nå.

Link : Statens Serum Institut - Nyt

De andre landene vet jeg ikke, men der er en foskjell på å ikke anbefale og det å tilby vaksine som er viktig mener jeg.
Mulig de har endret på det i Danmark - jeg kan referere til denne linken som jeg har lest, men den er eldre enn din kilde så da stemmer sikkert din;

Danskene anbefaler ikke vaksine til gravide - Stavanger Aftenblad

Ny forskning viser at Tiomersal i vaksinen gir alvorlige skader på mennesklige hjerneseller hos fostere, selv med ekstremt lave doser. Se her;

Amalgamskadefonden - Hjlp oss stoppa amalgamet

Jeg tror ikke myndighetene vet omfanget av hva dette kan medføre.

Her er også en lege som velger å gå mot strømmen og være skeptisk;

Lege skeptisk til svinevaksine for gravide| TV 2 Nyhetene
india-april er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2009, 19:01   #84
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 3,224
MP Rating: 0% (0)
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Sitat:
Opprinnelig postet av india-april Vis post

Ny forskning viser at Tiomersal i vaksinen gir alvorlige skader på mennesklige hjerneseller hos fostere, selv med ekstremt lave doser. Se her;

Amalgamskadefonden - Hjlp oss stoppa amalgamet
Sjekket litt kilder og googlet magasinet det opprinnelige paperet var publisert i, og jeg må innrømme at jeg ikke er overbevist. Når man ser på hvem som har publisert forskningen og tenker på at artikkelen neppe er publisert i noen viktig journal(noe som vanligvis sier mye om kvaliteten på innholdet), så ville jeg tatt innholdet med en klype salt. Men det er fint at noen forsker på saken.

Men det er kanskje ikke meg du prøver å overbevise?
__________________

...krysser fingrene for lillebrøster i juli
tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2009, 19:07   #85
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 93
MP Rating: 0% (0)
india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Sitat:
Opprinnelig postet av tuuli Vis post
Sjekket litt kilder og googlet magasinet det opprinnelige paperet var publisert i, og jeg må innrømme at jeg ikke er overbevist. Når man ser på hvem som har publisert forskningen og tenker på at artikkelen neppe er publisert i noen viktig journal(noe som vanligvis sier mye om kvaliteten på innholdet), så ville jeg tatt innholdet med en klype salt. Men det er fint at noen forsker på saken.

Men det er kanskje ikke meg du prøver å overbevise?
Hehe - prøver ikke overbevise noen. Vil bare legge frem fakta. Liker å være med på diskusjonen da jeg synes det trengs flere argumenter fra skeptikersiden her inne.
india-april er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2009, 22:21   #86
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,275
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Sitat:
Opprinnelig postet av india-april Vis post
Hehe - prøver ikke overbevise noen. Vil bare legge frem fakta. Liker å være med på diskusjonen da jeg synes det trengs flere argumenter fra skeptikersiden her inne.

Fakta er vel stridens kjerne her...
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 11:26   #87
Supermedlem
 
Marilena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 712
MP Rating: 0% (0)
Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

http://www.fritthelsevalg.org/htmlsi...g=1&id=1&ban=1

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/10/stopp-massevaksineringen-na/
__________________
Alenemamma til Erten-04 og Furten-06 med en herlig kjæreste.

Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer....
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 11:45   #88
Seniormedlem
 
gullli sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,549
MP Rating: 0% (0)
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Dette ville jeg tatt med en stor klype salt. Iallefall den siste linken, har sjekket litt om hva andre saker de har på siden sin, og her er litt småsnacks...:

Nyhetsspeilet.no Obama vil avsløre kontakt med utenomjordisk liv

Nyhetsspeilet.no Den Galaktiske Føderasjonen av Lys taler

Nyhetsspeilet.no Fengset av tyranni, løgn og forfall

Kan hende det bare er meg, men jeg har litt problemer med å ta denne kilden seriøst...
__________________

Støttemedlem av AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 11:47   #89
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 3,224
MP Rating: 0% (0)
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Sitat:
Opprinnelig postet av gullli Vis post

Kan hende det bare er meg, men jeg har litt problemer med å ta denne kilden seriøst...
__________________

...krysser fingrene for lillebrøster i juli
tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 12:03   #90
VIP-Medlem
 
Lita84 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 6,165
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

Selv om jeg er avventende med å vaksinere meg og slikt, så synes jeg det er unødvendig å lage slike "STOPP MASSEVAKSINERINGEN!!"-sider. Akkurat som jeg synes det er unødvendig at Jehovas Vitner skal komme på døra og prøve å rekruttere meg - jeg er for å få sakerne (fakta) lagt fram, alle sider, men nøytralt og uten baktanker - og det gjelder begge veier.

Så kan jeg tenke selv.
__________________

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:01.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com