Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-11-2009, 12:12   #11
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,067
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

har åpen kjøkkenløsning..

Strikkis er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 12:21   #12
Veteranmedlem

Kathinka sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 4,124
Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjenner meg igjen

Etter å ha hatt 3 barn som ikke har rørt og pillet på noen ting, og tatt et nei for et nei(ikke nå lengre da ), har jeg nå fått en turbo i hus

Han er OVERALT, og rører på ALT (spesiellt alt det han IKKE skal røre), og 'nei' bryr han seg ikke om.

Nå er ikke han i barnehage da, men vi finner nå på ganske mye om dagene, synes jeg da. En gang i uka treffer vi andre små venner, og etter kl 13 er jo storesøskene hjemme.

Du skjønner kanskje at jeg ikke har så mange råd å kommer med Men jeg har bare akseptert at det er slik nå, så satser jeg på å pynte hjemmet og ta meg en pause om 3-4-5 år
Gammel 06-11-2009, 12:27   #13
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,313
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

Vanlig hjemme hos oss med to gutter:
*Hoppe fra salongbordet og over i sofa (og skyve bordet lengre og lengre i fra til de ender med å tryne i gulvet)
*"boksing" som de kaller det når de tar hver sin pinne og leker sjørøvere som fekter
*klatre opp i bokhyllen på rommet deres (bruker hyllene som trappetrinn) fordi akkurat det puslespillet de skal ha er på øverste hylle
*løpe omkapp i gangen (der vi bor nå er det en veldig lang og smal gang, perfekt til løping)
*trykke på knapper, alle knapper, hele tiden

Egentlig har jeg to snille og greie gutter. Men de er litt voldsomme av og til og gjør ting jeg aldri ville ha funnet på da jeg var liten. Jeg tror det er stor forskjell på gutter og jenter.
Jeg har flyttet unna alt som er farlig eller som jeg er redd for. Ikke noen vits å slite meg ut på å springe etter dem og korrigere hele tiden. Konsentrerer meg heller om å jobbe med at de skal lære seg å unngå potensielt farlige situasjoner. Det er greit å leke med pinner, men ikke greit å sikte på hverandre eller slå slik at den andre får vondt. Det er greit å hoppe i sofaen, men ikke å dytte hverandre. SLike ting.
Gammel 06-11-2009, 13:28   #14
Supermedlem

Elanesse sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 874
Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette er heeelt normalt Jeg har ei jente på 15 mnd som er likedan. Her finnes ikke en eneste ting innenfor hennes rekkevidde unntatt en lysestake fra Jysk til 15 kroner

Man må bare ta sine forholdsregler. Fjerne alt av pynt og farer. Sånn er det bare. Alt må opp i høyden. Du gjør det såååå mye lettere for deg selv på den måten.
Selvfølgelig skal han lære å høre, men han er fremdeles veldig liten så hvorfor tilbringe de korte ettermiddagene med å kjefte og nekte? Nei, fjern ting ut av veien så du kan sette deg ned et par sekunder og kose deg med å vite at han ikke får gjort noe galt
De fleste oppvaskmaskiner har vel barnesikring?
Sett stolen hans inn på et annet rom så han ikke får klatret på den.
Si til storesøster at hun kan se tv når lillebror sover, og at hun dessverre må regne med at han forstyrrer når han er våken, selvom du prøver å prate til han. Forsøk å få henne med på at dere sammen skal lære lillebror om hva som er lov og ikke, men at man ikke kan forvente så mye når han er så liten.
Gammel 06-11-2009, 18:18   #15
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Finnskogen
Meldinger: 552
CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Strikkis Vis post
Er det bare min jente som var veldig lite plukkete som liten da? jeg syns hun var veldig aktiv og utforskende.. men ikke i nærheten av klumpen...
Ingen av mine har heller ikke klødd i fingrene....men jeg har heller aldri ryddet bort så mye som en lort.
Har heller byttet om litt slik at det av liten verdi og som vi ikke var redd for sto i barnehøyde mens det vi ville beholde ble hevet til voksenhøyde.

Det er jo sikkert fint å plukke unna alt..men hva gjør man da da man er på besøk hos noen?? Sitte i giv akt hele tiden å passe på????
V050705
CillaBerg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 18:38   #16
Seniormedlem

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,837
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hatt 3 slike unger, jeg.

Begynte med duk på bordene nå i høst, etter 4år uten.
Det er for en periode, og den perioden holder man innimellom på å klikke i vinkel. Jeg har lagt unna ting, også er det en del ting jeg har latt ungene holde på med som ikke nødvendigvis er leker. Ei kjøkkenskuffe med "lovlige" ting kan være greit.
Det at man ikkr får gjort så mye i huset bruker jeg å løse på 2 måter:
1. Lar ungene få fylle opp vasken og stå å søle med kopper og vann.
2. Gi de en svamp som de går rundt med og tørker støv. Stor stas.

Godt du ler litt av dette innimellom, Strikkis.
Gammel 06-11-2009, 19:27   #17
VIP-Medlem

Hulda sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,153
MP Rating: 100% (1)
Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.

Det høres helt normalt ut ja, ikke alle er slik men mange.

Rydd vekk det du er redd for, og spar deg selv for mye masing. Som heller ikke er positivt for ham å høre på, og bytt ut lekene hans jevnlig.(Ruller)
Han liker helt sikkert plukkeleker, skruing og esker/bokser å legge ting i.
Aktiviser ham med slike ting når du skal gjøre noe, eller når storesøster skal få være litt i fred.
Noen kopper med puffet ris som han kan flytte rundt på, lønner seg å sette ham i stol og ha en støvsuger i nærheten...

Vær litt i forkant, og avled ham før han gjør ting du ikke vil han skal gjøre.

Denne perioden varer ikke evig.

Hobbyblogg
Hulda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 19:31   #18
VIP-Medlem

Hulda sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,153
MP Rating: 100% (1)
Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var helst ikke på besøk til folk som ikke hadde "barnesikkert" hus en periode med eldstemann, det var ikke risikofritt å få besøk av ham nei...

Han klatret forresten opp etter ting jeg satte vekk, og fikk opp all barnesikring før han var to år...

Hobbyblogg
Hulda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 20:50   #19
Supermedlem

Stjernehimmel sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 546
Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.

Jeg har og en gutt på 11 mnd som er slik, verdens ndeligste aktive lille gutt

Jeg lærte noe nyttig når han begynte og skulle pille på alt, det var og gå bort til han hvor han drev på med noe han ikke skulle. Si bestemt har ikke lov og flytt hånda hans bort men bli stående (og på hans nivå, jeg står på kne og bøyer meg litt..) da tar han nok mest sansynlig hånda opp igjenn. Gjenta prosessen helt til han går lei, og tro meg, det gjør de etter hvert. Og når han begynner og gå lei eller at du er skikkelig lei så flytter du han bort til noen leker og leker litt med han til han er i gang så går du bort fra han.

Er jo selvfølgelig ikke sikkert at det fungerer på alle, men er virkelig verd et forsøk.

Sitat:
Opprinnelig postet av Strikkis Vis post
har åpen kjøkkenløsning..
Vi har og åpen kjøkkenløsning, men med et multigitter fra barnashus så er ikke det noe problem lengre
Stjernehimmel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 21:41   #20
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,067
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

takk for mange gode tips. han er dessverre så bestemt at det ikke hjelper å ta hånden hans bort og bort og bort, da bare fortsetter han og blir helt rasende og slenger seg på gulvet og spreller og er sint. Det som hjelper der og da, er å bare fjerne han fra situasjonen og si nei, ikke lov osv. men etter 4 min så er han der igjen.

Jeg vet likosm ikke hva mere jeg kan fjerne fra stuen. Har ingen pynte ting, og ingen duk på, og likevel klarer han å finne noe. jeg har ingenting framme som jeg er redd for.. tingen er jo bare at han ikke bryr seg om leker, selv om jeg legger vekk mange og bytter jevnlig ut.. og skuffen "sin" på kjøkkenet er han ikke opptatt av...
han vil liksom utforske vanlige ting.. fjernkontroller, knapper på tekniske ting, gryteskapet, skuffen under komfyren, oljeovnens knapper, vaskemaskinen osv osv..
skal liksom ikke mere til enn å glemme et glass med vann på bordet og da har han allerede helt det utover før jeg kommer på at det sto der..

jada, skjønner nå at gutten er helt normal og at jeg bare må være tålmodig altså...? drit altså.. hehe.. jeg gjør jo ikke annet enn å løpe rundt med han..

Strikkis er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:39.