Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 



Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-11-2009, 21:46   #21
VIP-Medlem
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,153
MP Rating: 100% (1)
Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

En gammel fjernkontroll, fotoapparat, tastatur osv, barnelaptop(som tåler å ramle i gulvet)ikke tenk "babyleker".
Gi ham noe å bryne seg på.
__________________
Tre gutter og en liten jente.




Hobbyblogg
Hulda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 22:01   #22
VIP-Medlem
 
Strikkis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,070
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

hehe.. been there done that.. han har gamle fjernkontroller og mobiler og alt mulig som jeg har gravd fram men det er ikke gøy så lenge de ikke lyser og lager lyd som sikkert ikke så gøy når han får lov.
__________________
En stor og en liten. sept-2003 og juli-2008


Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 22:20   #23
Seniormedlem
 
Taina sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,871
MP Rating: 0% (0)
Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

Kjenner igjen denne virketrangen fra vår minstemann.

Men hva om du prøver å peile all denne energien inn på noe han faktisk kan brukes til?

F.eks. å be om hjelp til å skru på knapper når du faktisk trenger at de skal skrus på? Eller la ham få en fille når du vasker og be ham hjelpe deg? Dekke på bestikk når det skal spises? Og takke veldig for hjelpen uansett resultat. Det er jo ofte minimalt med reell hjelp i starten, men med slike småsysler gjør de iallfall ikke skade.

Dette var et tips jeg fikk en gang, og jeg synes det har fungert (og fortsatt fungerer) veldig bra her. Synes rett og slett det blir mindre sabotasje, for han virker fornøyd med å være nyttig og trekker seg tilbake til andre og roligere aktiviteter når han er lei av å være hushjelp. Og nå som toåring er han en kløpper til å dekke bord.
__________________
Vesla 2005 & Lillegutt 2007
og kanskje en liten treer rundt 2. mai 2010....
Taina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 22:49   #24
Medlem
 
MammaSol sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 116
MP Rating: 0% (0)
MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

Hørtes ut som min lille gutt på straks 13 mnd. Fryktelig aktiv liten krabat. Tok han ned fra kjøkkenbordet her om dagen Og det er nesten så jeg lurer på om han har et snev av ADHD

Hvertfall var min datter på straks 3år nå ikke i nærheten av så aktiv som han. Ei heller så plukkete som han. Han spiser og knasker på alt han får tak i. Putter doruller i do, spiser papir, klatrer høyt og river ut av kjøleskapet og av skuffer. Helt sinnsykt. Han har knust to lamper her hjemme. og lista er mye lenger

Men det er kanskje normalt?
__________________
Mamma til 2 søte små
MammaSol er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 22:51   #25
VIP-Medlem
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,153
MP Rating: 100% (1)
Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

Sitat:
Opprinnelig postet av Taina Vis post
Kjenner igjen denne virketrangen fra vår minstemann.

Men hva om du prøver å peile all denne energien inn på noe han faktisk kan brukes til?

F.eks. å be om hjelp til å skru på knapper når du faktisk trenger at de skal skrus på? Eller la ham få en fille når du vasker og be ham hjelpe deg? Dekke på bestikk når det skal spises? Og takke veldig for hjelpen uansett resultat. Det er jo ofte minimalt med reell hjelp i starten, men med slike småsysler gjør de iallfall ikke skade.

Dette var et tips jeg fikk en gang, og jeg synes det har fungert (og fortsatt fungerer) veldig bra her. Synes rett og slett det blir mindre sabotasje, for han virker fornøyd med å være nyttig og trekker seg tilbake til andre og roligere aktiviteter når han er lei av å være hushjelp. Og nå som toåring er han en kløpper til å dekke bord.
Det fungerer ja.

De blir flinke med hendene etterhvert da, han her fikser det meste...
Fra biler til pc.

(Rimet også vettu...)
__________________
Tre gutter og en liten jente.




Hobbyblogg
Hulda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 23:26   #26
Medlem
 
labbeline sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 450
MP Rating: 100% (1)
labbeline har en strålende fremtid.labbeline har en strålende fremtid.labbeline har en strålende fremtid.labbeline har en strålende fremtid.labbeline har en strålende fremtid.labbeline har en strålende fremtid.labbeline har en strålende fremtid.labbeline har en strålende fremtid.labbeline har en strålende fremtid.labbeline har en strålende fremtid.labbeline har en strålende fremtid.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

Høres ut som min sønn dette, da han var på den alderen... Nå kan jeg le av det, men det var fryktelig travelt da det sto på.. Han var slik til rundt 2 år, men så plutselig var det slutt. Fra da av har han vært en veldig rolig og grei gutt, faktisk!! Men han er VELDIG interessert i verktøy og skruing og sånn..
Vi måtte rydde unna i stua, for ellers ble det jo bare stress og løpe etter å passe på hva han foretok seg til enhver tid.. Og så kjøpte vi låsbart skap til dvd spiller, filmer osv. Gull verdt
Ungene er forskjellige, det går ikke an å si at man skal venne dem til det at ting står framme. Vi måtte rydde rent for gutten vår, mens for lillesøsteren flyttet jeg aldri på et lys eller blomst..
labbeline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 08:12   #27
VIP-Medlem
 
Strikkis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,070
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

nå endevender han stuen her.. hehe.. sitter i skrivende stund oppi lekekassen.. jaja da vet jeg hvertfall hvor jeg har han..
__________________
En stor og en liten. sept-2003 og juli-2008


Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 09:06   #28
Medlem
 
Murbella sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Østlandet
Meldinger: 365
MP Rating: 0% (0)
Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.Murbella har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

Ser ut til at gutten min også er en slik turbo. Fryktelig aktiv fra han var ganske ny. Men jeg vet av erfaring fra fetterne hans at det er håp om at det roer seg. Holder på å rydde og renske nå, jeg syns det er nok å passe på om jeg ikke skal gjøre det vanskeligere enn nødvendig med dill og dall. Sier ikke at de ikke skal lære "nei", men det tror jeg det blir nok av uansett. Så har vi kjøpt park-a-kid multigitter og lukke TV-benk og stuebord. Satt lås på "farlige" skap. Nå er jo min så liten ennå så vet det skal bli verre.

Da fetteren hans var ca 1 år tok han en stor hammer og slo i stykker glassvinduet i vaskemaskinen. Også klatret han opp i vitrineskapet og kastet ned en stor dyr porselensbolle.
__________________
f. 190309

Murbella er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 11:20   #29
Seniormedlem
 
Lita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,787
MP Rating: 100% (1)
Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

Hadde også en sånn gutt når han var liten.
Binte spisestue stolene sammen, så han ikke brukte de til å klatre opp på ting.
Hadde kjøleskaplås og lukket dører så han ikke kom inn steder.
Det var så ille at jeg trodde han hadde adhd. I dag er han straks 8 år og veldig aktiv. Elsker å bruke kroppen, spiller fotball og håndball. Men han sitter rolig å ser på tv og spiller ds. (Helt normal 8 åring
__________________
Lita, 01 og 04
Lita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 11:52   #30
Supermedlem
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 1,084
MP Rating: 0% (0)
Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

Sitat:
Opprinnelig postet av Strikkis Vis post
Er det bare min jente som var veldig lite plukkete som liten da? jeg syns hun var veldig aktiv og utforskende.. men ikke i nærheten av klumpen...
Du fikk den rolige jenta først og den hyperaktive gutten etterpå ja
Høres ut som min gutt han der. Fikk litt aha opplevelse på hvor stor forskjell det kan være på søsken og kjønn kan du si Jeg har ikke hatt noenting fremme, ikke i vinduskarmer,på bord og har lås på skapdører som han ikke skal inn i. Og løpt masse etter han!

Men, nå nærmer han seg 2,5 år, og det siste halve året er han blitt roligere, større og forstår mer. Og det er så godt! Nå har jeg nettopp satt frem en telysestake på stuebordet. Den får ikke stå helt i fred, men nå setter han ihvertfall telysa på plass etter seg istedet for å spise det opp

Tror guttungen din er helt normal Men jeg kan godt forstå at du blir sliten som er alene med de
__________________

Meg og mine sommerbarn 2004&2007




Kate er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:58.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com