Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-11-2009, 12:15   #41
Seniormedlem

Tobbes mamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Oppegård
Meldinger: 2,830
MP Rating: 0% (0)
Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

Sitat:
Opprinnelig postet av Kattrine Vis post
Pokker, der sa du noe...
Ja, jeg kjenner det kribler etter å ta frem julepynten....
Tobbes mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2009, 13:10   #42
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,313
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tobbes mamma Vis post
Ja, jeg kjenner det kribler etter å ta frem julepynten....
Nå når vi går i møte med den 6. julen som småbarnsfamilie er all julepynt forlengst sortert og klassifisert som "smart" og "ikke fullt så smart". "Ikke fullt så smart" kassa er fortapt bakerst på et loft og kommer vel ikke frem på noen år ennå
Vi har sluttet med advendtlysestaker i vinduet, og har nå bare advendtstjerner som henger litt høyrer oppe (finere også syntes jeg egentlig) Plastikk kuler, tøynisser/engler og batteridrevne lys til dekorasjoner er genialt. Likeså spiselig juletrepynt. (pepperkaker osv) Problemet er jo bare at treet er temmelig tomt på de nederste grenene frem over nyttårshelga, likeså baksiden av pepperkakehuset.....
Gammel 10-11-2009, 13:22   #43
Seniormedlem

Tobbes mamma sin avatar

Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi pynter bare på steder der lillesnupp ikke kommer til. Oppå sjenker osv. Er veeldig spent på hvordan det skal gå med juletreet da. Har mye uknuselig juletrepynt, men det er et under om hele jula går uten at hun har klart å rive ned hele treet
Tobbes mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2009, 13:48   #44
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,273
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av neet Vis post
Nå når vi går i møte med den 6. julen som småbarnsfamilie er all julepynt forlengst sortert og klassifisert som "smart" og "ikke fullt så smart". "Ikke fullt så smart" kassa er fortapt bakerst på et loft og kommer vel ikke frem på noen år ennå
Vi har sluttet med advendtlysestaker i vinduet, og har nå bare advendtstjerner som henger litt høyrer oppe (finere også syntes jeg egentlig) Plastikk kuler, tøynisser/engler og batteridrevne lys til dekorasjoner er genialt. Likeså spiselig juletrepynt. (pepperkaker osv) Problemet er jo bare at treet er temmelig tomt på de nederste grenene frem over nyttårshelga, likeså baksiden av pepperkakehuset.....

Ikke rart du har klåfingra unger når de ikke er vant med at finstasen står fremme. Snakk om å lage problemer for seg selv De må jo bli vant til sånt, skjønner du ikke det eller...
Gammel 10-11-2009, 13:51   #45
Seniormedlem

Tobbes mamma sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Ikke rart du har klåfingra unger når de ikke er vant med at finstasen står fremme. Snakk om å lage problemer for seg selv De må jo bli vant til sånt, skjønner du ikke det eller...
Gammel 10-11-2009, 13:57   #46
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,313
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post

Jeg ser det positive i det. Pepperkakehuset er bedre i desember enn i januar. Egentlig så er vi ganske så miljøvennlige som spiser opp pynten istedet for å kaste....
Gammel 10-11-2009, 18:56   #47
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Fana, Bergen
Meldinger: 48
Ninasov er et navn alle kjenner.Ninasov er et navn alle kjenner.Ninasov er et navn alle kjenner.Ninasov er et navn alle kjenner.Ninasov er et navn alle kjenner.Ninasov er et navn alle kjenner.Ninasov er et navn alle kjenner.Ninasov er et navn alle kjenner.Ninasov er et navn alle kjenner.Ninasov er et navn alle kjenner.Ninasov er et navn alle kjenner.

her i huset har vi hatt fremme mange pynteting som vi ikke er redd for. han har gjerne plukket på de, men vi har tatt han bort fra de og sagt nei sikkert 1000 ganger... nå har han komt så langt at ting står i fred, og om han rører de, så sier vi at han må sette den på plass igjen, noe han da gjør... så jeg vil tro at du får igjen for det snart om du bare lar ting stå... er jo perioder der det er gøy å gjøre ting de ikke har lov til...
Ninasov er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2009, 19:00   #48
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,070
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tobbes mamma Vis post
Sånn er snuppa mi på 1,5 år også. Slitsomt ja! Hun klatra flere mnd før hun gikk. Da hun var 1 snudde jeg ryggen til et lite sekund. Da hadde hun klatra opp i kjøkkensofaen og opp på tastaturet på laptopen min som stod på kjøkkenbordet. Hun var strålende fornøyd for pcën blinka og plinga noe voldsomt

Og nå er det snart jul.... Blir morsomt med juletre i år kjenner jeg......

nei herregud.. det hadde jeg ikke tenkt på..

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2009, 19:03   #49
Seniormedlem

MariaB sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,885
MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.

*ser for seg en stk turbo i toppen av juletreet*

Juli 08

MariaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2009, 20:35   #50
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,070
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

nei men seriøst.. jeg syns ikke dette er "normal" klåfingrehet liksom. dere skulle sett han i aksjon. Jeg tror han kan sammenlignes med et par av ungene som er lagt fram som eksempler her...
Alle unger er jo sånn at de er nysgjerrig og utforskende, men han er ekstrem!!! de sier det i barnehagen også.
Det nye nå er at han faktisk resonerer seg logisk fram til ting. Sitter storesøster og tegner/gjør lekser så vil han så veldig gjerne ha penalet hennes og hun passer på det som en hauk ved kjøkkenbordet mens han kretser omkring og pønsker og skuler.. Så kommer hun bort til meg for å vise meg noe eller lignende og som en PIL er han borte på plassen hennes og vips OPPÅ bordet og vips ned igjen og piler av gårde med penalet.

han er og blir sprø..- Ringer det f.eks på døren så ser han muligheten og jumper rundt i sofaen i det sekundet jeg går ut av rommet.

jaja.. jeg ser jo det positive i det da... selv om jeg blir GAL av han i blant..

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:58.