|
 |
|
13-12-2005, 19:42
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ulverum
Meldinger: 1,874
|
Sv: Rikshospitalets diett
|
|
hmm...Jeg lurer på om det er en annen kur jeg tenker på...Skal vi se *leter i arkivet* ... Den kuren jeg har, er en grønnsakssuppe-kur. Forbrenningskur fra Vest-Agder sykehus; "Jo mer suppe du spiser, jo mer går du ned i vekt". Og her er det snakke om paprika, løk, selleri and u neim it! Dag 2 skal man f.eks spise så mye grønnsaker man bare vil, og til middag unner man seg en bakt potet med smør.
Jo, jeg tror nok ikke dette er den samme som dere har snakket om. Da beklager jeg innblandingen.
|
|
|
13-12-2005, 21:58
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 856
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Polkadot
hmm...Jeg lurer på om det er en annen kur jeg tenker på...Skal vi se *leter i arkivet* ... Den kuren jeg har, er en grønnsakssuppe-kur. Forbrenningskur fra Vest-Agder sykehus; "Jo mer suppe du spiser, jo mer går du ned i vekt". Og her er det snakke om paprika, løk, selleri and u neim it! Dag 2 skal man f.eks spise så mye grønnsaker man bare vil, og til middag unner man seg en bakt potet med smør.
Jo, jeg tror nok ikke dette er den samme som dere har snakket om. Da beklager jeg innblandingen.
|
Vil du dele kuren?
|
|
13-12-2005, 22:16
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 1,313
|
|
|
noen som kan legge ut den sykehus dietten? el finnes den på nett?
13-12-2005, 22:52
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 827
|
|
|
Jeg har også hørt om en sykehusdiett som består av en type grønnsakssuppe. Med purre, brekkbønner, gulrøtter, bokstomater, nudler etc etc. Pg etter 3 dager spis så mye grønnsaker man vil, også frukt, dagen etter kylling også avslutttes uka med biff. Er ikke helt sikker på oppskriften  , men jeg har sett flere den funket på.
|
13-12-2005, 23:03
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,385
|
|
|
Synes igjen det er helt utrolig at alle disse kurene skal få "sykehus et eller annet" navn på seg.
Det er gang på gang poengtert at de ikke kommer fra det offentlige helsevesen.
Men folk biter på.
Kurer ute logikk.
|
|
|
13-12-2005, 23:20
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Her er oppskriften som jeg har:
Forbrenningssuppe fra Vest Agder Sykehus
1-2 bokser tomat
2,5 l vann
2 grønne paprika
3 store løk
1 stor hodekål
1 neve selleri
2 buljongterninger
2 ts. salt (evt tabasco og cheyennepepper)
1 ts pepper
Oregano
Timian
La suppen småkoke i ca 1 time til grønnskaene er møre. Avkjøl og ha suppen i en beholder. Suppen holder seg i kjøleskapet i en uke. Den kan også fryses. Denne suppen kan spises når som helst, og så mye du bare vil. Jo mer suppe du spiser, -desto større vekttap. Er du ute hele dagen, kan du ta med deg suppe på termos.
Dag 1
All frukt untatt bananer. Spis bare frukt og suppe.
Dag 2
Alle grønnsaker. Spis deg mett på all slags friske, rå eller boksgrønnsaker. Prøv å spise mest bladgrønnsaker, og hold deg unna bønner, erter og mais. Alt sammen spises sammen med suppen. Til middag unner du deg en bakt potet med smør.
Dag 3
Spis all den suppe frukt og grønnsaker du ønsker.
Dag 4
Bananer og skummet melk. Spis så mye som 3 bananer, drikk så mye skummet melk du kan klare, sammen med suppen. Bananer er rike på kalorier og karbohydrater, det samme gjelder melk. Men akkurat i dag trenger kroppen din kalium, karbohydrater, proteiner og kalsium for å minske din trang til sukkertøy.
Dag 5
Biff og tomater. Du kan spise ca 300 gram biff og en boks tomater, evt 6 ferske. Prøv å drikke minst 6-8 glass vann i dag for å skylle vekk urinsyren i kroppen din. Spis suppen minst en gang i dag.
Dag 6
Biff og grønnsaker. Spis etter hjertet. Du kan tom spise 2-3 biffer med bladgrønmnsaker. Vær sikker på å få spist suppen minst en gang i dag.
Dag 7
Brun ris. Usukret frukt juice og grønnsaker. Igjen spis deg mett. Suppen bør spises minst en gang i dag også.
* * *
Etter 7 dager skal du ha mistet 5-8 kg. Hvis du har mistet mer, avstå fra dietten i 2 dager før du begynner igjen. Denne 7-dagersdietten kan brukes så ofte du vil. Hvis den blir fulgt korrekt vil den rense kroppen din for slaggstoffer og gi deg en mer behagelig følelse. Dietter er raskt fettforbrennende, og hemmeligheten er at du vil forbrenne mer kalorier enn du tar inn.
Definitivt NEI-mat: brød, alkohol og kullsyreholdig drikke. Hold deg til vann, the uten sukker, svart kaffe, fruktjuice uten sukker og skummet melk. Har du bestemt deg for å drikke alkohol, hold deg unna dietten i minst 24 timer først.
Du kan spise kokt eller bakt kylling uten skinn i stedet for kjøtt. Du kan også bytte ut kjøtt med kokt fisk, men da kun en av dagene. Dette fordi du trenger det høye proteininnholdet i biffen en av dagene.
Bruk urtesalt som erstatning for vanlig salt.
|
|
|
13-12-2005, 23:22
|
|
Æresmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Maya80
Det kuren egentlig er laget for er hjertepasienter som skal opereres, å man vil ha di fort ned i vekt.
|
På hvilket grunnlag sier du dette? Noe du har lest, hørt, eller VET du dette?
Jeg har jobbet på en hjerteavdeling. Og jeg har ALDRI hørt om noe slikt.
Tvert imot. De som virkelig trenger en hjerteoperasjon, blir i alle fall ikke satt på noen slik kur først. De som har et så sykt hjerte at de trenger en operasjon, takler heller ikke noen tøff slankekur som går på bekostning av både det ene og andre på denne måten. Det sier seg egentlig selv.
Jeg stiller meg derfor svært kritisk til det du her påstår, men mindre du vet dette helt sikkert. Og ikke bare har hørt eller lest dette et sted.
|
|
|
13-12-2005, 23:29
|
|
Æresmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Polkadot
Forbrenningssuppe fra Vest Agder Sykehus
|
Igjen, jeg reagerer på denne bruken av at "oppskriftene" kommer fra det og det sykehuset. Hva slags dokumentasjon har man på dette? Har du det, så flott! Men inntill det motsatte er bevist sitter jeg fortsatt lettere frustrert over denne misbruken av hvem som skal ha funnet opp dette.
Det er jo ganske utrolig at jeg har jobbet så mye på sykehus uten å komme borti disse "diettene" og at div. sykehus har gått ut og avkreftet deres "dietter", og avvist sammenhengen gang på gang.
Kan man virkelig ikke kalle det noe annet, eller må man kalle det slike ting for at det skal bli tatt alvorlig?
*lettere provosert*
|
|
|
13-12-2005, 23:33
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Igjen, jeg reagerer på denne bruken av at "oppskriftene" kommer fra det og det sykehuset. Hva slags dokumentasjon har man på dette? Har du det, så flott! Men inntill det motsatte er bevist sitter jeg fortsatt lettere frustrert over denne misbruken av hvem som skal ha funnet opp dette.
Det er jo ganske utrolig at jeg har jobbet så mye på sykehus uten å komme borti disse "diettene" og at div. sykehus har gått ut og avkreftet deres "dietter", og avvist sammenhengen gang på gang.
Kan man virkelig ikke kalle det noe annet, eller må man kalle det slike ting for at det skal bli tatt alvorlig?
*lettere provosert*
|
Nei, jeg har ingen dokumentasjon på noe som helst! Jeg kan ikke dokumentere at den faktisk virker heller, selv om flere av mine venninner er blitt syl-slanke av den. Jeg er bare et vitne.
Det var en colombiansk venninne i spania som først fortalte meg om denne kuren, og jeg tviler på at hennes tittel på kuren er "Vest-Agder sykehus forbrenningskur"
|
|
|
13-12-2005, 23:39
|
|
Æresmedlem
|
|
|
Det er ikke så rart om man har blitt forbigående sylslank om man sulter seg over en kortere periode. Man kan gå raskt ned i vekt av mange kurer, men lite vil være varig om mn ikke også gjør andre tiltak. Dessuten ødelegger man forbrenningen på sikt.
Og om disse kurene er så fantastiske, er det jo litt rart at de ikke har fått et litt mer positivt omdø mme i media istedenfor å bli frarådet av fagfolk, er det ikke?
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:38.
|