Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-12-2005, 22:42   #31
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ulverum
Meldinger: 1,874
MP Rating: 0% (0)
Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.
Sv: Rikshospitalets diett

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Det er ikke så rart om man har blitt forbigående sylslank om man sulter seg over en kortere periode. Man kan gå raskt ned i vekt av mange kurer, men lite vil være varig om mn ikke også gjør andre tiltak. Dessuten ødelegger man forbrenningen på sikt.

Og om disse kurene er så fantastiske, er det jo litt rart at de ikke har fått et litt mer positivt omdømme i media istedenfor å bli frarådet av fagfolk, er det ikke?

Skrev jeg forbigående sylslank? Jeg kan ikke se at jeg har gjort det.
Selv om jeg ikke har prøvd den kuren enda, så syns jeg ikke det ser ut som en sultekur. "spis så mye du vil" er jo gjentatt flere ganger...
Polkadot er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-12-2005, 08:46   #32
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 17,579
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Om denne kuren er så bra som du påstår, hvorfor har den da ikke fått mer anerkjennelse av de som driver med vektreduskjon? Er ikke det litt rart?

Jeg tviler fortsatt sterkt på at denne kuren ene og alene er skyld i noens varige vektnedgang. Hadde den vært så bra, hadde den definitivt fått ganske mye mere anerkjennelse, og heller ikke trengt å kalle seg noe den ikke er, nemlig laget av et sykehus...

Jeg skriver forøvrig DISSE kurene, ikke bare din. Nettopp fordi en del av dem er ganske banale, sultende og lignende.

Sist endret av Berta; 14-12-2005 kl 08:55.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-12-2005, 12:32   #33
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.

Sitat:
Om denne kuren er så bra som du påstår, hvorfor har den da ikke fått mer anerkjennelse av de som driver med vektreduskjon? Er ikke det litt rart?

Jeg tviler fortsatt sterkt på at denne kuren ene og alene er skyld i noens varige vektnedgang. Hadde den vært så bra, hadde den definitivt fått ganske mye mere anerkjennelse, og heller ikke trengt å kalle seg noe den ikke er, nemlig laget av et sykehus...

Jeg skriver forøvrig DISSE kurene, ikke bare din. Nettopp fordi en del av dem er ganske banale, sultende og lignende.
Jeg kan ikke svare på noen av tingene du spør om, har heller ingen formening om det. Jeg har ikke prøvd den kuren jeg la ut enda, så jeg kan ikke svare for hvorfor den er så bra heller, bortsett fra at jeg har 3 venninner som skryter uhemmet av den.

I mitt tilfelle, så har jeg hatt et par gode resultater på varig vektnedgang ved hjelp av hurtig-kurer. Jeg har nemlig et bra kosthold, som gjør at jeg ikke går opp i vekt, men jeg går aaaaltfor sakte ned i vekt. Når jeg tar en slik usunn hurtigkur, går jeg ned noen kg, og pga det gode kostholdet mitt og mosjon i ny og ned, går jeg ikke opp igjen

Da jeg leste oppskriften på "min" kur, så syntes jeg dette så veldig behagelig ut. Man kan spise suppe dagen lang, slippe å gå sulten eller plage seg selv. Jeg syns det ser ut som at den inneholder både vitaminer, karbohydrater og proteiner, og når jeg vet om 3 damer som har hatt mye suksess med denne kuren, så skal jeg jaggu meg prøve jeg også!

Jeg har ikke sagt noe sted at denne kuren er sinnsykt bra, og har heller ikke anbefalt den til andre. Jeg forteller bare hva jeg har vært vitne til. Stiller meg undrende, men full av optimisme til denne kuren.

Hvorfor er den ikke kjent? Nei, si det.
Hvorfor er "alle" andre dietter kjent, selv om de ikke funker? Kanskje fordi det står et pengesterkt firma bak som tjener på å reklamere?

Det fins en tarmrensekur som heter "holistic horizons" som er superbra! Den renser opp det stagnerte slagget som fins i tarmene. Den er ikke kjent, men legen min hadde kjennskap til den, og anbefalte den.

Det at den kuren ikke er kjent, gjør den ikke noe dårligere.
Kanskje er det grunn til å tro at den er desto bedre, for han som har funnet opp kuren stoler på at det er et godt produkt og at ryktet vil spre seg, så han behøver ikke bruke masse penger på reklame.
Polkadot er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2005, 16:52   #34
Supermedlem

Mae-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 540
Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.Mae-mor er fantastisk mot andre.

Polkadot: Den kuren har jeg også vært borti, men ingrediensene i suppen var litt anderledes. Der var det blant annet 1kg gulerøtter, brekkbønner og 1 pk nudler.
Den du hadde så bedre ut....skal prøve den på januar, kjekt å bli kvitt julekiloene raskt
Gammel 15-12-2005, 17:22   #35
Veteranmedlem

Fluke sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 4,672
Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Polkadot

I mitt tilfelle, så har jeg hatt et par gode resultater på varig vektnedgang ved hjelp av hurtig-kurer. Jeg har nemlig et bra kosthold, som gjør at jeg ikke går opp i vekt, men jeg går aaaaltfor sakte ned i vekt. Når jeg tar en slik usunn hurtigkur, går jeg ned noen kg, og pga det gode kostholdet mitt og mosjon i ny og ned, går jeg ikke opp igjen
Jeg må bare spørre: Hvis du ikke går opp igjen, hvorfor må du slanke deg flere ganger da?
Gammel 15-12-2005, 17:30   #36
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ski
Meldinger: 4,509
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke lest alle innleggene - men kom bare på at den SUPPE KUREN vet jeg at ei i marsklubben gikk på og hun gikk ned masse den første uka ihvertfall Vet ikke hvordan det gikk etterpå for jeg tror ikke hun oppdaterte i "slanketråden vår". (Oppskriften ligger under marsklubbens viktige lister også....slankeråd.....)

Skal man ned i vekt og har tilgang til PC daglig er mitt hete tips vektklubb.no ihvertfall!! Funket strålende for meg.....fikk ned mellom 0.5 og 1.9 kg i uka! Og vekta har nå holdt seg (eller egentlig har jeg faktisk gått ned 2 kg til) i snart 2 mnd
Gammel 15-12-2005, 17:38   #37
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Fluke
Jeg må bare spørre: Hvis du ikke går opp igjen, hvorfor må du slanke deg flere ganger da?
Det er fordi jeg ikke har kommet ned til idealvekten min enda. Har gått ned 10 kg, har fortsatt 10 igjen.
Gammel 15-12-2005, 17:41   #38
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Polkadot
Det er fordi jeg ikke har kommet ned til idealvekten min enda. Har gått ned 10 kg, har fortsatt 10 igjen.
Og en annen ting... Det er bare etter at jeg fikk barn at jeg har fått et bra kosthold. Før jeg ble gravid gikk jeg opp og ned i vekt.
Gammel 16-12-2005, 09:55   #39
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 17,579
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, send disse kurene over til USA, så skal vi frelse hele nasjonen og gjøre at de ikke lenger er verdens feteste nasjon...

Jeg synes det er flott å diskutere, men jeg foretrekker å diskutere med fakta og ikke bare personlige påstander som her. Kommer jo ikke en mm av flekken jo

Lykke til i jakten på et letttere liv, Polkadot.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2005, 11:33   #40
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Sitat:
Jeg synes det er flott å diskutere, men jeg foretrekker å diskutere med fakta og ikke bare personlige påstander som her. Kommer jo ikke en mm av flekken jo

Lykke til i jakten på et letttere liv, Polkadot.
Har vi diskutert?
Og hvilken flekk har vi prøvd å komme oss av?

Jeg har ikke påstått noe som helst, og har vært ærlig fra børjan om at jeg ikke kan komme med en eneste fakta-påstand om hvorfor denne er så bra, annet enn god-ord fra de som har prøvd den.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:19.