Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-12-2005, 11:35   #41
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ulverum
Meldinger: 1,874
MP Rating: 0% (0)
Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.
Sv: Rikshospitalets diett

Sitat:
Opprinnelig postet av *Ariel*
Har ikke lest alle innleggene - men kom bare på at den SUPPE KUREN vet jeg at ei i marsklubben gikk på og hun gikk ned masse den første uka ihvertfall Vet ikke hvordan det gikk etterpå for jeg tror ikke hun oppdaterte i "slanketråden vår". (Oppskriften ligger under marsklubbens viktige lister også....slankeråd.....)

Skal man ned i vekt og har tilgang til PC daglig er mitt hete tips vektklubb.no ihvertfall!! Funket strålende for meg.....fikk ned mellom 0.5 og 1.9 kg i uka! Og vekta har nå holdt seg (eller egentlig har jeg faktisk gått ned 2 kg til) i snart 2 mnd
Jeg har også hørt mye bra om vektklubb. Nabodama har gått ned 10kg på 3-4 måneder, og kvitt alt søtsuget!!!
Polkadot er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2005, 12:32   #42
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 17,579
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Polkadot
Har vi diskutert?
Og hvilken flekk har vi prøvd å komme oss av?

Jeg har ikke påstått noe som helst, og har vært ærlig fra børjan om at jeg ikke kan komme med en eneste fakta-påstand om hvorfor denne er så bra, annet enn god-ord fra de som har prøvd den.
Åh, herlighet!

Jeg har hele veien prøvd å reflektere og stille spørsmål ved dine påstander. Som er totat uten hold. Enhver kan påstå hva som helst. Du sier flere ganger at den virker uten å kunne komme med noen fakta. Alt som er oppdrevet av fakta, er sitater i begynnelsen av tråden som avviser disse kurene, nettopp fra de "som skal ha laget dem"

Jeg har prøvd å diskutere, og bare fått til svar at "den virker".
Når man ikke går ned "fort nok", er det tydeligvis enten noe galt med helsa, kostholdet/matinntaket og/eller mosjonen i hverdagen.

Å diskutere, er blant annet når to uenige prøver å komme med ulike argumenter for "sin" sak. Jeg har prøvd å diskutere med deg, men det nytter visst ikke. For du er jo så sikker i din sak.

Derfor, lykke til videre i din jakt på den perfekte vekta.
Håper du finner den Selv om man må ty til "kurer" som er så useriøse at de må påberope seg noe de ikke er.

Personlig synes jeg det sier mangt om en kur når den påberoper seg å være noe den ikke er. Altså useriøs... Hvis den er så bra, hadde den vel ikke trengt å lyve på seg noe den ikke er for å "selge"

Ernæringsfysiologer er i det offentlige er stort sett uavhengige personer, så jeg kan ikke helt forstå begrunnelsen med at andre kurer er mer kjent fordi det står pengesterke personer bak. Ernæringsfysiologer er da utstyrt med sunt vett og en god del år på baken i utdannelse om kost og ernæring som bakgrunn for hva de anbefaler eller ikke til mennesker som trenger det.

En varig og sunn vektnedgang er heller ikke basert på en kur eller flere. Det må en livsstilsendring til.

Så får andre bare "kure" seg så mye de vil for min del. Men jeg synes virkelig at de bør passe seg for å si at den er så bra fordi den er laget av sykehus ditt og datt.

Ha en fin dag :vinker:
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2005, 12:56   #43
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ulverum
Meldinger: 1,874
Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Åh, herlighet!

Jeg har hele veien prøvd å reflektere og stille spørsmål ved dine påstander:
Som er totat uten hold. Enhver kan påstå hva som helst. Du sier flere ganger at den virker uten å kunne komme med noen fakta. :
Ja, og jeg har svart det jeg kan svare. Jeg har ingen fakta å komme med, annet enn hva jeg ser og hører. Hvis du leser innlegget som er datert 14/12 kl 13:32, tror jeg at det skulle gi utfyllende nok svar. Skjønner ikke hvorfor du er så hissig egentlig.

Sitat:
Jeg har prøvd å diskutere, og bare fått til svar at "den virker"..:
Ikke ett eneste sted har jeg sagt at "den virker". Dessuten vil du jo ikke si noe om hva du syns er så horribelt med kuren jeg kom med. Er det å spise suppe hele dagen og supplere med grønnsaker og biff innimellom så forferdelig usunt, da?

Sitat:
Å diskutere, er blant annet når to uenige prøver å komme med ulike argumenter for "sin" sak. Jeg har prøvd å diskutere med deg, men det nytter visst ikke. For du er jo så sikker i din sak.:
Jeg gjentar; Ikke ett eneste sted har jeg sagt at "den virker".
Men jeg er ganske sikker i min sak at venninnene mine har hatt stor suksess med kuren.

Hva er vi uenig om forresten? Jeg har ikke sagt at jeg er uenig med deg i at denne kuren er usunn, men jeg sier at jeg syns den ser fin ut, i og med (gjentar meg selv igjen) at man ikke sulter seg, samtidig som man får i seg masse vitaminer, karbs og proteiner. Du har forøvrig ikke kommet med noen kommentar til det, så da er det jo ikke rart at jeg ikke syns dette ligner noen diskusjon.(Har du forresten lest oppskriften jeg la ut, eller trodde du dette var den samme som hovedinnlegger snakket om?)

Eller er vi uenig om at denne kuren har vært suksess for flere av mine venninner?

Sitat:
Personlig synes jeg det sier mangt om en kur når den påberoper seg å være noe den ikke er. Altså useriøs... Hvis den er så bra, hadde den vel ikke trengt å lyve på seg noe den ikke er for å "selge" .:
Denne skryter av at den øker forbrenningen, og siden jeg ikke har prøvd, kan jeg jo ikke vite. Men at jeg tror på det, må jeg jo innrømme, særlig når jeg har hørt så mye bra om den.

Sitat:
Så får andre bare "kure" seg så mye de vil for min del. Men jeg synes virkelig at de bør passe seg for å si at den er så bra fordi den er laget av sykehus ditt og datt.
Jeg aner ikke hvem som har forfattet denne kuren. Jeg bare kopierte den og la den ut nøyaktig slik jeg fikk den. Helt uten redigering.

Berta; Når jeg ser nærmere på innleggene mellom deg og meg, så ser det ikke ut som noen diskusjon, men hvorpå du spør og jeg svarer.

Sist endret av Polkadot; 16-12-2005 kl 17:09.
Polkadot er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2005, 13:43   #44
Seniormedlem

Blueberry sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,359
Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.

Er det ikke denne kuren som var i nyhetene for et par år siden da? Mener å huske det....da var det Rikshospitalet som gikk offentlig ut med på tv at de aldri hadde lagd en slik kur. Mener å huske at denne kuren opprinnelig kom fra et sykehus i Danmark, og var ment til kun pasienter som måtte fort ned i vekt pga operasjoner.

Selvfølgelig fungerer "dietten" hvis man kan kalle den det...den inneholder jo nesten ingen kalorier, og da går man ned fort. Men det er overhodet ingen sunn måte å gå ned på, og kiloene kommer raskt på plass igjen når man begynner å spise normalt igjen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:14.