Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-04-2005, 14:11   #1
Veteranmedlem

TinkyWinky sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 4,009
MP Rating: 0% (0)
TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.
Bøggelsnøggel- hva, hvor, hvordan?

Har såvidt fått innsyn i vidunderet bøggelsnøggel, men har fremdeles tusen spørsmål om hva dette er? Har fått med meg at det en vognpose som dere syr selv. Jeg og vil ha!

Spørsmålsrunden min:

Hvilket stoff lages det av?

Syr dere sammen den ene siden, og har glidelås i den andre?

Forer dere?

Hvor store barn kan sitte i den?

Lager dere spnne for å ha i bilstol og? Eller er det den samme snøggelen?

Må jeg være Sara Sydame for å få det til? (må legge til at jeg har ikke sydd noe siden grytelappene fra barneskolen...)

Noen som har bilder med framgangsmåte?

Eller er det noen som syr for noen kroner....?

Sist endret av TinkyWinky; 11-04-2005 kl 14:14.
TinkyWinky er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-04-2005, 16:21   #2
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Bøggelsnøggel- hva, hvor, hvordan?

Sitat:
Opprinnelig postet av TinkyWinky
Har såvidt fått innsyn i vidunderet bøggelsnøggel, men har fremdeles tusen spørsmål om hva dette er? Har fått med meg at det en vognpose som dere syr selv. Jeg og vil ha!

Spørsmålsrunden min:

Forer dere?

Må jeg være Sara Sydame for å få det til? (må legge til at jeg har ikke sydd noe siden grytelappene fra barneskolen...)

*Den syes av hvilket som helst materiale, men det er vel noe av vitsen at det skal være mykt og deilig. Jeg har sydd av fleece. (Kjøpte 3 billige pledd på KID)
*Den syes sammen i den ene siden ja, og glidelås i den ene siden. Det går også an å ha knapper eller hemper i stedet. Og du behøver strengt tatt ikke å ha noen åpning om det er vanskelig å sy, men det forenkler jo en del å ha det
*Jeg har min tredobbel foran - jeg tok først et pledd og brettet dobbelt og foret med deler av et pledd til i den delen som blir foran på posen, brettet opp til det ble en pose. Tok så deler av det tredje pleddet og skjøtte på slik at posen ble så lang som jeg ville ha den. Sydde i glidelås på ene siden, og lagde en liten nedbrett som ble festet med store treknapper og hemper.
*Lagde hull til seler
*Du lager den akkurat så stor som du vil ha den, så så lenge ungen sitter i vogn kan du bruke den
*Den vi har sydd er beregnet på vogner, men det er jo bare å lage den litt mindre om man vil ha den i bilstol. Da er det sikkert greit å ha glidelåsen midt foran. Og hullene til selene må sikkert være større fordi selene er polstret. Kan lage en brett øverst som gjør at posen henger der den skal uten å gli ned.

Håper du skjønte noe av dette. Bilder har jeg ikke, for har sydd min bøggelsnøggel, og har ingen store planer om å sy en til med det første.
*Du trenger ikke å være sydame nei - det klarer du helt sikkert fint. Bare å brette til pleddet først, sånn at du ser sånn nogenlunde hvordan den blir.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-04-2005, 17:38   #3
Æresmedlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 10,110
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg gjorde det enkelt.

Kjøpte et pledd på KID. Brettet det i 3 like deler på langs og klippet opp. Har den enkel i ryggen med dobbel i fronten. Sydde først sammen fronten og vrengte den. Sydde den sammen med ryggen og vrengte. Sydde ned ryggen slik at den fikk en lomme som kan trees over ryggen på vogna. Jeg brukte ikke den fulle lengden i fronten. Dette får du bare tillpasse etter ditt eget behov.
Jeg er visst ferdig som babylager

snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-04-2005, 18:20   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Spørsmålsrunden:

Jeg kjøpte fleecepledd på Hansen og Dysvik til 50-60 kr.

Jepp, slik gjorde jeg det.

Forer dere?

Nei, med fleecepleddet brettet dobbelt blir den varm nok fremover mot sommeren.

Det bestemmer du selv. Jeg sydde slik at den ble like lang som vognen.

Jeg lagde hull til fempunktselen i vogna og da passer den nok i bilen også.

Du trenge ikke være Sara Sydame. Når jeg fikk det til, så klarer alle det.

Jeg brettet pleddet først på langs og sydde oppe og nede. Deretter brettet jeg opp "overdelen" slik at den ble 80 cm (like lang som glidelåsen). Sydde i glidelåsen og deretter den andre siden. Hadde noen trykkknapper liggende og sydde dem på slik at jeg kan brette ned posen foran. Til slutt sydde jeg rundt hullene til vognselene.

Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2005, 16:43   #5
Veteranmedlem

TinkyWinky sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 4,009
TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.

Tusen takk alle sammen! Føler meg ikke helt trygg på dette, men tenker jeg starter med å kjøpe et par fleece-pledd, så får vi se!
Gammel 13-04-2005, 11:29   #6
Veteranmedlem

Anansie sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 3,611
Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.

Dette høres interessant ut! Er det ingen som kan legge ut bilde?

Anansie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-04-2005, 11:36   #7
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 858
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Tips:

Jeg holder på å sy nå, og kom på en veldig god ide, synes jeg selv Jeg har bretta i tre deler slik at jeg har dobbelt teppe foran og enkelt bak. I fronten lar jeg det være igjen en liten åpning nederst, som jeg skal lukke med trykk-knapper. Her kan jeg putte inn et lite fleeceteppe, ullteppe eller babydyne ved behov. (Teppet jeg syr av er veldig tynt, så det kan fort bli litt kaldt uten for.)
Gammel 13-04-2005, 11:48   #8
Veteranmedlem

Anansie sin avatar

Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.

Jeg fant, jeg fant! Her er hjemmesiden med masse bilder! Så nå skal jeg jammen lage meg en jeg også!

Anansie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-04-2005, 12:18   #9
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Nordland
Meldinger: 2,517
Inara er fantastisk mot andre.Inara er fantastisk mot andre.Inara er fantastisk mot andre.Inara er fantastisk mot andre.Inara er fantastisk mot andre.Inara er fantastisk mot andre.Inara er fantastisk mot andre.Inara er fantastisk mot andre.Inara er fantastisk mot andre.Inara er fantastisk mot andre.Inara er fantastisk mot andre.

Jeg laget igår...Men ble absolutt ikke fornøyd...Ikke den som har vært mest ved en symaskin nei...

Men var ok med glidelås på begge sider....Bare for syns skyld..
Skal prøve meg på nytt idag!

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Inara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-04-2005, 12:43   #10
Veteranmedlem

Anansie sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av M@nisha
Jeg laget igår...Men ble absolutt ikke fornøyd...Ikke den som har vært mest ved en symaskin nei...

Men var ok med glidelås på begge sider....Bare for syns skyld..
Skal prøve meg på nytt idag!

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Synes den så ganske fin ut jeg...

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:15.