Sitat:
Opprinnelig postet av TinkyWinky
Har såvidt fått innsyn i vidunderet bøggelsnøggel, men har fremdeles tusen spørsmål om hva dette er? Har fått med meg at det en vognpose som dere syr selv. Jeg og vil ha!
Spørsmålsrunden min:
Hvilket stoff lages det av?
Syr dere sammen den ene siden, og har glidelås i den andre?
Forer dere?
Hvor store barn kan sitte i den?
Lager dere spnne for å ha i bilstol og? Eller er det den samme snøggelen?
Må jeg være Sara Sydame for å få det til? (må legge til at jeg har ikke sydd noe siden grytelappene fra barneskolen...)
Noen som har bilder med framgangsmåte?
Eller er det noen som syr for noen kroner....? 
|
*Den syes av hvilket som helst materiale, men det er vel noe av vitsen at det skal være mykt og deilig. Jeg har sydd av fleece. (Kjøpte 3 billige pledd på KID)
*Den syes sammen i den ene siden ja, og glidelås i den ene siden. Det går også an å ha knapper eller hemper i stedet. Og du behøver strengt tatt ikke å ha noen åpning om det er vanskelig å sy, men det forenkler jo en del å ha det

*Jeg har min tredobbel foran - jeg tok først et pledd og brettet dobbelt og foret med deler av et pledd til i den delen som blir foran på posen, brettet opp til det ble en pose. Tok så deler av det tredje pleddet og skjøtte på slik at posen ble så lang som jeg ville ha den. Sydde i glidelås på ene siden, og lagde en liten nedbrett som ble festet med store treknapper og hemper.
*Lagde hull til seler
*Du lager den akkurat så stor som du vil ha den, så så lenge ungen sitter i vogn kan du bruke den

*Den vi har sydd er beregnet på vogner, men det er jo bare å lage den litt mindre om man vil ha den i bilstol. Da er det sikkert greit å ha glidelåsen midt foran. Og hullene til selene må sikkert være større fordi selene er polstret. Kan lage en brett øverst som gjør at posen henger der den skal uten å gli ned.
Håper du skjønte noe av dette. Bilder har jeg ikke, for har sydd min bøggelsnøggel, og har ingen store planer om å sy en til med det første.
*Du trenger ikke å være sydame nei - det klarer du helt sikkert fint. Bare å brette til pleddet først, sånn at du ser sånn nogenlunde hvordan den blir.