|
 |
|
27-04-2005, 12:10
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 3,358
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Mammainspe
Uffa, nå trenger jeg rask feedback fra drevne snøggelbøggel's damer...
Har startet prosessen med klipping og sånn; tatt mål av vogna, og klippet nøyaktig etter det (med noen cm med sømnsmonn..).
MEN- så kommer sambo med "bomben" da..
"Får hun plass oppi der da? Blir ikke den litt trang? ......
Kremt- burde jeg lagt til flere cm på hver del (front og rygg) for at den skal være mer posete, eller går det an å ta utgangspunkt i vognens bredde for både front og rygg-delen???
Hva har dere gjort, og hva fungerer??? 
|
Jeg er ingen dreven snøggelbøggel-dame, men svarer alikvel...
Har kjøpt pledd og har begynt å planlegge hvordan jeg skal lage posen. Vogna vår er mellom 35 og 45 bred, men jeg tenker å ha posen ca 65 bred. Har i alle fall kjøpt et glidelås på 65 cm for å ha i bunnen, så får vi se... Skal ha 80 cm glidelås i sidene, og vips så kan jeg ta av fronten slik at bare underdelen av posen blir igjen i vogna. Skal prøve på dette i alle fall
|
27-04-2005, 17:01
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 998
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Mammainspe
Uffa, nå trenger jeg rask feedback fra drevne snøggelbøggel's damer...
Har startet prosessen med klipping og sånn; tatt mål av vogna, og klippet nøyaktig etter det (med noen cm med sømnsmonn..).
MEN- så kommer sambo med "bomben" da..
"Får hun plass oppi der da? Blir ikke den litt trang? ......
Kremt- burde jeg lagt til flere cm på hver del (front og rygg) for at den skal være mer posete, eller går det an å ta utgangspunkt i vognens bredde for både front og rygg-delen???
Hva har dere gjort, og hva fungerer??? 
|
Tror det kan bli litt trangt ja. Det du kan gjøre er at du klipper til en lang smal remse som du syr på til "vegger". Da blir det bedre plass til veslejenta.
|
|
|
27-04-2005, 17:51
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Råde
Meldinger: 377
|
Ja, takk skal du ha...tenkte på det i dag når jeg satt og grublet over tekstilet...
Her er resultatet så langt; prøver å lage den med glidelås på hver side, samt at den skal bli vend-bar (da blir det blomst på andre siden også). Kjøpte pledd på Ikea og Hansen & Dysvik..

|
|
|
27-04-2005, 22:19
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 3,358
|
Sv: Bøggelsnøggel- hva, hvor, hvordan?
|
|
Posen din blir kjempefin Men tror nok jeg ville utvidet den litt...
Her er pleddene jeg kjøpte
Tenkte å ha vendbart, men av to årsaker velger jeg ikke å gjøre det (tror jeg). Posen blir så sinnsykt varm. Og så blir det så tykt der jeg skal sy i glidelåsene. Jeg er ikke 100% bestemt enda da...
Hvis det ikke blir vendbar skal jeg ha grønn utenpå og rosa inni, og pynte med noe rosa (+ evt hvitt) foran
HVA ER BREDDEN PÅ POSENE DERE LAGER, FOLKENS? Jeg har tenkt 65 cm, virker det ok?
|
28-04-2005, 07:32
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Råde
Meldinger: 377
|
|
|
Du sier det blir tykt der du skal sy i glidelås, men hva med følgende;
Jeg har selv tenkt å sy i glidelåsen mellom de to lagene (-altså ikke sy de to lagene sammen i siden før jeg får dyttet inn glidelåsen som et 3.lag mellom fleece-lagene...)...skjønte du?
Altså glidelås mellom de to lagene på forsiden, og tilhørende glidelås del mellom de to lagene på baksiden...

|
|
|
28-04-2005, 10:46
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 826
|
Teppet jeg sydde av var 180*120. Dvs at posen ble ca 60 cm når jeg brettet den i tre. Holder bra det, til den tynne posen vår.
|
|
|
01-05-2005, 13:51
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 3,611
|
|
|
Har nå fått vogna  og gått til innkjøp av pledd. Men..........  Hvordan gjør jeg det med feste øverst? Anyone?
|
|
|
01-05-2005, 22:40
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,946
|
|
|
Jeg har sydd i fleece, og erfart at barnet blir fort svett og klam. Kjøpte ullstoff og sydde ny pose. Hadde da ullstoffet innerst, og Snuppa svettet ikke lenger.
|
|
|
01-05-2005, 22:42
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,946
|
|
|
Når det gjelder feste øverst, sydde jeg inn to tråder. En tråd i hvert hjørne øverst på posen. Så er det bare å knyte fast en plass bak ryggen.
Man kan også sy en stofflomme på baksiden av posen, for å tre posen over ryggen.
|
|
|
02-05-2005, 13:20
|
|
Medlem
Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 290
|
|
|
Er det noen her som har laget fôr av bomull og fleece utenpå?
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:29.
|