Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-07-2005, 19:28   #71
Seniormedlem

Itoshigo sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sølvbyen
Meldinger: 1,574
MP Rating: 100% (3)
Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bøggelsnøggel- hva, hvor, hvordan?

*abonnerer*

Må jo være forberedt til lille prinsen kommer i august

Sist endret av Itoshigo; 07-07-2005 kl 20:32.
Itoshigo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2005, 14:53   #72
Veteranmedlem

Anansie sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 3,611
MP Rating: 0% (0)
Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.

*dytte*

Begynner vel og bli ganske ganske høyaktuell igjenn denne tråden...

Anansie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2005, 20:44   #73
Seniormedlem

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: vakkert
Meldinger: 1,508
MP Rating: 100% (4)
zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.

Har leeenge tenkt på å sy meg en snøggel, og har endelig gått til innkjøp av fleecepledd. Men lurer på et par ting før jeg begynner:
  1. Syr dere bak og forside like brede, eller er det en god ide å ha forsiden litt bredere for at gullet skal få plass samtidig som posen sitter godt??
  2. Kan noen prøve å forklare hvordan glidelåsen skal sys? Jeg har en lang på 160 cm som jeg tenkte å bruke. I tillegg vil jeg at den skal være vendbar.
  3. Er det flere som har erfaring med at fleece blir klamt? Bør jeg tenke på å ha et annet stoff inni posen og droppe å ha den vendbar?
Gammel 03-09-2005, 20:50   #74
Veteranmedlem

Svellen sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,946
MP Rating: 100% (1)
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.

1.Jeg har sydd mange poser, og synes det er best når lokket er litt smalere enn bunnen. Da blir det godt med pose opp på sidene, samtidig som det er lettere å ta glidelåsen igjen og opp. Bruker 100 cm rundt hele posen, det holder fint.

2. Hvis du har to lag i bunnen, syr du først glidelåsen fast i det ene. Så syr du det andre laget fast etterpå. Bruk knappenåler, ellers blir det skjevt.

3. Jeg synes fleece er klamt hvis de ligger med bare hodet/huden mot stoffet. Derfor bruker jeg bomull, ull, flanell, frottè eller noe sånt.
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2005, 21:11   #75
Seniormedlem

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: vakkert
Meldinger: 1,508
MP Rating: 100% (4)
zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.zeppelin har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Svellen
1.Jeg har sydd mange poser, og synes det er best når lokket er litt smalere enn bunnen. Da blir det godt med pose opp på sidene, samtidig som det er lettere å ta glidelåsen igjen og opp. Bruker 100 cm rundt hele posen, det holder fint.

2. Hvis du har to lag i bunnen, syr du først glidelåsen fast i det ene. Så syr du det andre laget fast etterpå. Bruk knappenåler, ellers blir det skjevt.

3. Jeg synes fleece er klamt hvis de ligger med bare hodet/huden mot stoffet. Derfor bruker jeg bomull, ull, flanell, frottè eller noe sånt.
Tusen takk! Fikke ikke gitt deg noen prikk desverre, har visst gitt for ikke så lenge siden.
Gammel 07-09-2005, 23:40   #76
Seniormedlem

ayli sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,551
ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.

Sydde snøggel til bilstolen i går jeg...
Den har enkelt lag med fleece, og glidelås på den ene siden.
Ble ikke helt fornøyd, men legger ut bilde likevel:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Det var så morsomt å sy, at jeg har sydd en til vogna i dag...he he
Venter på bilder fra fotoknutsen, så legger jeg ut de også.

Sist endret av ayli; 07-09-2005 kl 23:43.
ayli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2005, 08:01   #77
Seniormedlem

Spruddle sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Midt-norge
Meldinger: 1,441
Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.

Har nå lest alle disse trådene flere milloner ganger minst....puhhh......og skal snart gå i gang med å sy.....(puhh...). Fikk symaskin til jul, har prøvd den en gang, så dette går nok rett vest....er enda ikke sikker på om jeg har helt skjønt hvordan, men det er bare å hoppe i det. Fant ingen glidelåser i går, kjøpte trykknapper istedet, men lurer på om det er best med glidelås likevel....? Fant et pledd som var 240 cm langt, så da har jeg i allefall litt å gå på.....Lengder og bredder og bretting og sånn, alt går i surr.....men, jeg prøver, så får vi se! kryss fingrene da!
Spruddle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-09-2005, 08:16   #78
Seniormedlem

Akino sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 2,047
Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.

Nå har jeg endelig gått til innkjøp av pledd og.. Fleece utenpå og jersey laken inni tenkte jeg da.

En annen ting jeg vil prøve på er å ha dyne inni fronten sånn at den blir varm og god. Høres det greit ut? Noen tips til å få det pent?

Hvordan får jeg sydd i glidelås????

Er rett og slett HELT grønn når det gjelder å sy....

Må jeg ha en spesiell synål på maskinen?
Gammel 19-09-2005, 10:27   #79
Veteranmedlem

Svellen sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 4,946
MP Rating: 100% (1)
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.

Om du syr bunnen ca 50 cm bred og lokket like bredt, kan du klippe dynen slik at den passer. Sy sikksakksøm først på dynen og klipp etterpå.

Glidelåset fester du med knappenåler på bunnens bakside. Bare pass på at det kommer rett vei, ikke alltid like enkelt å se det Så syr du på innerstoffet til bunnen. Legg rette mot rette.

Om det blir tykt, kan det lønne seg å bruke ei dongerinål, den er kraftigere.
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2005, 13:19   #80
Medlem

elinbh sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 492
elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.

Nå ble jeg helt bitt av basillen. Er det noen som kan anbefale hvilket stoff som er best og hvor man kan få tak i det. Jeg bor i Trondheim.. Jeg synes det er fint med bilder. Jeg er litt treg så jeg må ha det inn med t-skje. Men hvis jeg bruker alle tips, skal jeg vel klare det. Trur jeg.

Elin
elinbh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:31.