|
 |
|
07-07-2005, 19:28
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sølvbyen
Meldinger: 1,574
|
Sv: Bøggelsnøggel- hva, hvor, hvordan?
|
|
*abonnerer*
Må jo være forberedt til lille prinsen kommer i august
Sist endret av Itoshigo; 07-07-2005 kl 20:32.
|
|
|
22-08-2005, 14:53
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 3,611
|
|
|
*dytte*
Begynner vel og bli ganske ganske høyaktuell igjenn denne tråden...
|
|
|
03-09-2005, 20:44
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2004
Sted: vakkert
Meldinger: 1,508
|
|
|
Har leeenge tenkt på å sy meg en snøggel, og har endelig gått til innkjøp av fleecepledd. Men lurer på et par ting før jeg begynner:
- Syr dere bak og forside like brede, eller er det en god ide å ha forsiden litt bredere for at gullet skal få plass samtidig som posen sitter godt??
- Kan noen prøve å forklare hvordan glidelåsen skal sys? Jeg har en lang på 160 cm som jeg tenkte å bruke. I tillegg vil jeg at den skal være vendbar.
- Er det flere som har erfaring med at fleece blir klamt? Bør jeg tenke på å ha et annet stoff inni posen og droppe å ha den vendbar?
|
|
|
03-09-2005, 20:50
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,946
|
|
|
1.Jeg har sydd mange poser, og synes det er best når lokket er litt smalere enn bunnen. Da blir det godt med pose opp på sidene, samtidig som det er lettere å ta glidelåsen igjen og opp. Bruker 100 cm rundt hele posen, det holder fint.
2. Hvis du har to lag i bunnen, syr du først glidelåsen fast i det ene. Så syr du det andre laget fast etterpå. Bruk knappenåler, ellers blir det skjevt.
3. Jeg synes fleece er klamt hvis de ligger med bare hodet/huden mot stoffet. Derfor bruker jeg bomull, ull, flanell, frottè eller noe sånt.
|
|
|
03-09-2005, 21:11
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2004
Sted: vakkert
Meldinger: 1,508
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Svellen
1.Jeg har sydd mange poser, og synes det er best når lokket er litt smalere enn bunnen. Da blir det godt med pose opp på sidene, samtidig som det er lettere å ta glidelåsen igjen og opp. Bruker 100 cm rundt hele posen, det holder fint.
2. Hvis du har to lag i bunnen, syr du først glidelåsen fast i det ene. Så syr du det andre laget fast etterpå. Bruk knappenåler, ellers blir det skjevt.
3. Jeg synes fleece er klamt hvis de ligger med bare hodet/huden mot stoffet. Derfor bruker jeg bomull, ull, flanell, frottè eller noe sånt.
|
Tusen takk! Fikke ikke gitt deg noen prikk desverre, har visst gitt for ikke så lenge siden.
|
|
|
07-09-2005, 23:40
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,551
|
|
|
Sydde snøggel til bilstolen i går jeg...
Den har enkelt lag med fleece, og glidelås på den ene siden.
Ble ikke helt fornøyd, men legger ut bilde likevel:
Det var så morsomt å sy, at jeg har sydd en til vogna i dag...he he
Venter på bilder fra fotoknutsen, så legger jeg ut de også.
Sist endret av ayli; 07-09-2005 kl 23:43.
|
|
|
18-09-2005, 08:01
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Midt-norge
Meldinger: 1,441
|
|
|
Har nå lest alle disse trådene flere milloner ganger minst....puhhh......og skal snart gå i gang med å sy.....(puhh...). Fikk symaskin til jul, har prøvd den en gang, så dette går nok rett vest....er enda ikke sikker på om jeg har helt skjønt hvordan, men det er bare å hoppe i det. Fant ingen glidelåser i går, kjøpte trykknapper istedet, men lurer på om det er best med glidelås likevel....? Fant et pledd som var 240 cm langt, så da har jeg i allefall litt å gå på.....Lengder og bredder og bretting og sånn, alt går i surr.....men, jeg prøver, så får vi se! kryss fingrene da!
|
|
|
19-09-2005, 08:16
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 2,047
|
|
|
Nå har jeg endelig gått til innkjøp av pledd og.. Fleece utenpå og jersey laken inni tenkte jeg da.
En annen ting jeg vil prøve på er å ha dyne inni fronten sånn at den blir varm og god. Høres det greit ut? Noen tips til å få det pent?
Hvordan får jeg sydd i glidelås????
Er rett og slett HELT grønn når det gjelder å sy....
Må jeg ha en spesiell synål på maskinen?
|
19-09-2005, 10:27
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 4,946
|
|
|
Om du syr bunnen ca 50 cm bred og lokket like bredt, kan du klippe dynen slik at den passer. Sy sikksakksøm først på dynen og klipp etterpå.
Glidelåset fester du med knappenåler på bunnens bakside. Bare pass på at det kommer rett vei, ikke alltid like enkelt å se det  Så syr du på innerstoffet til bunnen. Legg rette mot rette.
Om det blir tykt, kan det lønne seg å bruke ei dongerinål, den er kraftigere.
|
|
|
20-09-2005, 13:19
|
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 492
|
|
|
Nå ble jeg helt bitt av basillen. Er det noen som kan anbefale hvilket stoff som er best og hvor man kan få tak i det. Jeg bor i Trondheim.. Jeg synes det er fint med bilder. Jeg er litt treg så jeg må ha det inn med t-skje. Men hvis jeg bruker alle tips, skal jeg vel klare det. Trur jeg.
Elin
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:31.
|