Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-04-2005, 14:46   #11
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Bøggelsnøggel- hva, hvor, hvordan?

Sitat:
Opprinnelig postet av M@nisha
Jeg laget igår...Men ble absolutt ikke fornøyd...Ikke den som har vært mest ved en symaskin nei...

Men var ok med glidelås på begge sider....Bare for syns skyld..
Skal prøve meg på nytt idag!

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
IKKE fornøyd? Er ikke perfeksjonist du vel?? hæ?
Den der var da kjempefin
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2005, 11:28   #12
Veteranmedlem

TinkyWinky sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 4,009
MP Rating: 0% (0)
TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.

Til dere som holder på å sy... Kan dere ikke ta bilder underveis? Til en stakkar som må ha alt inn med teskje.. Jeg mener med tannpirker...
Gammel 14-04-2005, 13:40   #13
VIP-Medlem

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 7,155
LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.

M@nisha: Den var jo kjempe fin!

Sitat:
Opprinnelig postet av TinkyWinky
Til dere som holder på å sy... Kan dere ikke ta bilder underveis? Til en stakkar som må ha alt inn med teskje.. Jeg mener med tannpirker...
Samme her Jeg skal få mamma til å hjelpe meg en av de nærmeste dagene,
og da tror jeg at jeg skal ta bilder underveis!
Gammel 14-04-2005, 13:53   #14
Seniormedlem

Klosetta sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 2,361
Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.

Må bare abonere på tråden...
Klosetta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2005, 15:16   #15
Supermedlem

Gabrielle sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 563
Gabrielle er som en lysfontene.Gabrielle er som en lysfontene.Gabrielle er som en lysfontene.Gabrielle er som en lysfontene.Gabrielle er som en lysfontene.Gabrielle er som en lysfontene.Gabrielle er som en lysfontene.Gabrielle er som en lysfontene.Gabrielle er som en lysfontene.Gabrielle er som en lysfontene.Gabrielle er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Klosetta
Jeg også!
Gabrielle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2005, 21:06   #16
Veteranmedlem

TinkyWinky sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 4,009
TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.TinkyWinky har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av LilleLeo
Samme her Jeg skal få mamma til å hjelpe meg en av de nærmeste dagene,
og da tror jeg at jeg skal ta bilder underveis!
Ja! Gjør det! Da venter jeg til du legger inn bilder av fremgangsmåte.. Skal på Kid i helgen å kjøpe noen fleecepledd så jeg er klar!
Gammel 15-04-2005, 19:01   #17
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 826
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Jeg skulle ta bilder i dag,men så hadde lillegutt ødelagt kamerate (2000 for å reparere det, buhu...) Men, posen ble liksom til etterhvert som jeg sydde. Begynn med å brette tepper i tre (prøvde også to...) og så danderte jeg den i vogna og tenkte og tenkte. Kan godt prøve å lage en tannpirkerforklaring hvis dere trenger det. Jeg brukte liksom en blanding av snuppa og frubloms forklaringer. Og så støtte jeg på litt som ble løst etterhvert. Og så lagde jeg hull til for. Det er ikke så lett å forklare, men jeg tror dere ser det når dere begynner å brette.
Gammel 15-04-2005, 19:16   #18
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 826
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Forsøk på tannpirkerforklaring av min variant. (Laget til kombivogn...) (med fare for å gjenta andre her inne...)

1.Brettet pleddet i tre deler (med den korteste lengden, 120 var mitt). To av delene er front og en bak.
2. Målte hvor lang jeg ville ha sittedelen og merket av. Klippet så ned i siden til merket (i bretten mellom front og rygg)
3. Klippet ca 25 cm av fronten slik at den ble lavere enn ryggen.
4. Sydde sammen de delene av fronten som ikke hang sammen. I bunnen lot jeg det stå igjen en åpning på ca 20 cm.
5. sydde glidelås i den siden som ikke henger sammen (80cm)
6. Sydde sammen bunnen på front og rygg (husk å unngå åpningen)
7. Sydde ned litt av toppen på ryggen slik at den kan hektes over ryggen på vogna.
8. Sydde trykknapper i åpningen i bunnen av fronten
9. Brettet ned fronten over glidelåsen og sydde knapper og hemper til å feste den med.
10. Sydde bånd i sidene av ryggen som jeg knyter bak vognryggen slik at den ikke glir ned.
11...oi...holdt på å glemme: lagde hull til selene....

Glemte å si at åpningen i bunnen av fronten er til å putte en dyne (bruker babydyne), et lite teppe e.l. i som for.

Vet ikke om dette var noe å bli så klok av.... Brett et teppe du har og prøv å se det for deg oppe i hodet...

Lykke til!

Sist endret av pusemamma; 15-04-2005 kl 19:27.
pusemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2005, 22:52   #19
nja
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 998
nja har en strålende fremtid.nja har en strålende fremtid.nja har en strålende fremtid.nja har en strålende fremtid.nja har en strålende fremtid.nja har en strålende fremtid.nja har en strålende fremtid.nja har en strålende fremtid.nja har en strålende fremtid.nja har en strålende fremtid.nja har en strålende fremtid.

Merkelig nok har det som fugl fønix oppstått en vognpose fra det kaos som råder i stua der jeg syr, klipper og strør nåler og tråder vilt rundt meg. Ikke vet jeg hvordan jeg har fått det til, men riktig bra ser det ut om jeg kan si det selv. Jeg har fått meg en pose som matcher fargene på vogna!
Jeg må si meg riktig fornøyd med meg selv, trass i noe skeivt, noe skakt og noen merkelige løsninger her og der. Så da kan jeg bare si: klarte jeg dette her, ja så klarer dere andre det også! (Det var meg som sydde fingeren fast sist jeg tok i en symaskin)

Sist endret av nja; 15-04-2005 kl 23:35.
nja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-04-2005, 19:07   #20
Supermedlem

J@nnicke sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Egersund
Meldinger: 1,329
J@nnicke har en strålende fremtid.J@nnicke har en strålende fremtid.J@nnicke har en strålende fremtid.J@nnicke har en strålende fremtid.J@nnicke har en strålende fremtid.J@nnicke har en strålende fremtid.J@nnicke har en strålende fremtid.J@nnicke har en strålende fremtid.J@nnicke har en strålende fremtid.J@nnicke har en strålende fremtid.J@nnicke har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Klosetta
Me 2 Blir helt påvirket.. må jo prøve meg jeg og..
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:05.