Vi skal på årets smalahåvefest i kveld. Og som vanlig er problemet: what to wear i bildet... Jeg går så vanvittig opp og ned i vekt om for tida, at stretch klær burde egentlig være obligatorisk i mitt skap om dagen Men men... Jeg HATER seriøst å gå rundt i butikker og til slutt måtte gå slukøret hjem uten noe, eller enda verre, noe jeg bare halvliker og som dermed blir liggende i skapet etterpå.
Så i går gikk jeg løs på prosjekt = klær til fest, med liv og lyst. Det endte med topp i myk jersey, og kjole/tunika i tykk ullfleece. Jeg er superfornøyd. Det sitter som et skudd på, og jeg har laget min aller første topp/genser til meg selv Riski og gå i gang med slik for første gang når det skal brukes samme kveld. Men pytt pytt, det er meg det !
Kjolen/tunika:
Foran er det brodert knøttas fotavtrykk og et vers av yndlingsdiktet mitt. Målet var å brodere på ett håndavtrykk også, men det fikk jeg ikke tatt av henne før jeg satte i gang. Og så er det navnene til mine kjære bak. Wave sømmen er brukt på alle kanter !
Genser/topp:
Sydd av myk jersey/ribb fra stoff og stil. 3/4 ermer og slim, tettsittende
Begge deler er laget fra egen tegneblokk !! Og sikkert derfor jeg er litt ekstra kry For dette ble skikkelig á la lille L ! Modellene (kjole og genser) er laget og tegnet etter mine egne mål.
Og ps:
Jeg har fjernet stuffingen på bysten. Om noen skulle lure: nei jeg er IKKE så tynn og formet som bysten... Jeg må lage ny stuffing rundt livet, da mine mål ikke stemmer lenger
Og en hengslebukse i tykk ullfleece til knøtta
På tide hun fikk noe også nå