Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2008, 10:29   #81
Medlem

Havfrua sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 84
MP Rating: 0% (0)
Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.
Sv: Litt skryt fra meg også...

Du er jo kjempeflink!

Har ikke lest hele tråden, da, - men hvor får du tak i de gammeldagse stoffene? Var innom Fretex her i Trondheim på fredag og de hadde en liten gammel "ryggsekk" med et lignende stoff, - så søtt!

Klem fra meg
Havfrua er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2008, 11:11   #82
Seniormedlem

lille L sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 2,050
MP Rating: 100% (1)
lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Havfrua Vis post
Du er jo kjempeflink!

Har ikke lest hele tråden, da, - men hvor får du tak i de gammeldagse stoffene? Var innom Fretex her i Trondheim på fredag og de hadde en liten gammel "ryggsekk" med et lignende stoff, - så søtt!

Klem fra meg
Tusen takk
Det er stoffer som er kjøpt metervare av på ebay
Gammel 23-11-2008, 16:50   #83
Medlem

Havfrua sin avatar

Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.Havfrua er et navn alle kjenner.

Tusen takk for svar!
Klem fra meg

*Stikker inn på Ebay og sjekker*
Havfrua er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2008, 18:27   #84
Supermedlem

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Norge
Meldinger: 1,443
Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av lille L Vis post
Sommersett til lille L i et eller annet strekkbart stoff, som jeg aldri skal bruke til slikt mer.. hehe, som dere skjønner så materialkunnskapene mine begrenset... Men stoffet er kjempemykt og minner om tynn smal ribb faktisk, kan det være det mon? Mitt første forsøk på singlet, satser på å få hue hennes gjennom der.. tror det skal gå bra Og alt er brodert på Pfaffen, både toppen og shortsen. Men montert på Janomen

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Hvordan fikser du skrift på det du syr?
Gammel 23-11-2008, 19:24   #85
Seniormedlem

lille L sin avatar

lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.lille L har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Skremmern Vis post
Hvordan fikser du skrift på det du syr?
Maskinbroderer
Gammel 26-11-2008, 09:41   #86
Seniormedlem

lille L sin avatar

Da var den ferdig, det tok ca fire dager å lage den, men da har jeg brukt hver kveld og enhver lille L og knøtta K hvil på denne her.

Først et bilde av slik den "skal" se ut i følge mønster. Ganske "rød og julete", med treknapper til å feste gavene i, og trestang med stoppere på i toppen.

Og her er vår. Stort sett alt er gjort om Av mønsterstoffene er det kun innerramma som er samme stoff. Jeg hadde ikke lyst å dra ut å kjøpe x antall 30 cm'etere for prosjektet, så da var det bare å ta et dypdukk i quiltehylla mi. Som forøvrig bugner over snart, så den hadde bare godt av å få letta litt på seg. Jeg har gjort masse endringer.... (og feil)

1. første feilen var at jeg var for slumsete da jeg laga blokkene, og skar til 9 1/2 inch, istedenfor 9 1/4, med andre ord den ble litt lenger. Nissemor skulle "stått" på kanten, men endte litt lenger oppe. Jeg improviserte ved å feste til tå ekstra kristornblader, samt ekstra kristorn (røde trekuler)

2. Jeg har brukt røde små trekuler, istedenfor røde små knapper til kristonpynt

3. Jeg har brukt et vanlig kalender oppheng, og ikke trestang og kuler. Orket ikke handle inn maling og begynne det styret det.

4. Treknappene som skal brukes var utsolgt her i byen, og de hadde kun store ! knapper av samme sort.. over 350,- i knapper... så jeg bestemte meg for å ta 3 forskjellige knapper, og feste på heller. Ble litt billigere og etter min mening mye kulere. En rd blomst, pepperkake mann og et hjerte er det som pakkene skal henges på nå. Meningen er at man bare lager en liten løkke av bånd på pakken, og henger over knappen.

5. Jeg har brukt tykk tråd til snorene rundt nissenes gaver. Det skulle egentlig bare være tegnet, men jeg syns det ble så spinkelt.

6. Jeg har tegnet med sort tusj alle tallene. Men i mønsteret var det brukt et mye lysere rødt stoff og dermed viste ikke mine tall så godt. Derfor skal jeg tegne dem på ny, med gulltekstil tusj, må bare få det i hus først.

Litt bilder, den er ikke så skjev som det høyre bilde gir inntrykk av. (Litt skjev er den nok altså, men ikke såååå) Bildet er tatt litt nedenfra og opp, og noe snodig skjedde med vinkelen, og samme hvordan jeg hang den fikk jeg liksom et skjevt preg på den, jaja.... :

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Knappene:

Frihåndsquilting med mc5200 var gikk helt greit. Jeg satte ikke på sybordet, men det kan nok være en stor fordel å gjøre. Og det er også en fordel og ikke ha en 2 åring på fanget som skal hjelpe...

Alt i alt syns jeg den ble fin, selv om mønsteret ikke ble fulgt slavisk
Gammel 26-11-2008, 11:15   #87
Medlem

Havfrua sin avatar

Den ble råfin! Kjenner at jeg faktisk bare få fram symaskina jeg fikk til jul i fjor og komme i gang...
Gammel 26-11-2008, 11:38   #88
Seniormedlem

Lenemor sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Helgeland
Meldinger: 2,321
MP Rating: 100% (9)
Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Nydelig kalender! Og her skjønte jeg hvordan gavene skal festes på knappene...
Gammel 26-11-2008, 12:15   #89
Seniormedlem

lille L sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Havfrua Vis post
Den ble råfin! Kjenner at jeg faktisk bare få fram symaskina jeg fikk til jul i fjor og komme i gang...
Tusen takk, ja det er bare å sette i gang !!!

Sitat:
Opprinnelig postet av Lenemor Vis post
Nydelig kalender! Og her skjønte jeg hvordan gavene skal festes på knappene...
Gammel 28-11-2008, 17:35   #90
Seniormedlem

lille L sin avatar

I går endte vi opp på legevakta sent, og dermed ble fotografantrekket påbegynt kl 23. Med hjertet i halsen satte jeg i gang broderimaskina og starta på prosjektet. Den maskinen er ikke akkurat musestille Kan tilføye at pga snørrete, sure unger ble fotograftimen punktert og vi må tilbake den 12 des. Mønsteret er mitt eget, og kjolene er sydd i tykk ullfleece. Broderiene foran er "mamma og pappa med baby" sett. Et motiv av hver, på hver kjole. Navnene dems er brodert på bak. Wave søm effekt på alle kantene. Str 92/98 og 68

Foran, viser broderimotivet "pappas baby" på den minste, og "mammas baby" på den største

Bak, med navner på

Nærbilde... kjolene er laget i samme stoff, det er bare lyset som gjør at de ble forskjellige...

Jeg hadde på meg denne, og samboer sort bukse med skjorte i samme lilla/rosa farge

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:28.