Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-04-2005, 21:34   #1
VIP-Medlem
 
Mummitrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Mummidalen
Meldinger: 9,554
MP Rating: 0% (0)
Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.
Snøggel bøggel for dummies

Er det noen som har en te-skje forklaring på hvordan man lager en snøggel bøggel ??
Den er jo løsningen på mitt lille trehjulingsproblem, så sånn må vi ha... Men jeg klarer ikke sånnt sånn helt ut av det blå

Så hvis noen hadde giddet... så hadde jeg blitt veldig glad altså!
__________________
Mummitrollet
& Knottentotten -04

Mummitrollet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-04-2005, 21:50   #2
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Klart man gidder det- alt for å spre bøggelsnøggelbudskapet.

Nå avhenger det litt av hvor stor og hvor tykk du vil ha den?

Om du vil ha den tynn og liten ( ) så bruker du bare ett fleecepledd eller et annet pledd - ull går sikkert også fint, eller noe annet som egner seg.

Du bretter det dobbelt på langs og klipper nedover i bretten til posen er så lang som du vil ha den i "sittedelen". Så klipper du av 20 cm på frontdelen slik at den blir litt kortere enn bakdelen.

Så syr du i glidelås i den siden som ikke er brettet, så lang som du vil ha den. Sy i fra bunnen og oppover - da har du bretten klar når du har satt i glidelåset. Så syr du hull til seler med knapphullsøm etter mål på vogna di. Om du bruker fleece så rakner det jo ikke om du ikke syr heller, men bare klipper, så er du ikke så stø i sying så tror jeg det går helt fint.

Frontdelen kan som sagt brettes ned, den bretten fester du med hva du vil. Jeg har brukt store treknapper og hemper, en på hver side foran. Vi har den nedbrettet når han sitter i vogna, og bretter opp når han sover for å dekke helt opp til ansiktet.

Jeg har valgt å sy min med trippelt teppe foran og dobbelt bak for å få den litt tykkere. Har også skjøtt på i hodeenden for å få den litt lenger.
Lurer du på noe mere så får du spørre. Vet ikke om det gikk an å fatte denne forklaringa jeg hehe, det er så enkelt når man kan det om du skjønner?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-04-2005, 23:02   #3
Seniormedlem
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,839
MP Rating: 0% (0)
Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Sitat:
Opprinnelig postet av Fru Blom
Nå avhenger det litt av hvor stor og hvor tykk du vil ha den? Om du vil ha den tynn og liten ( )

__________________

Miss Norway er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-04-2005, 23:07   #4
Seniormedlem
 
Klosetta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 2,359
MP Rating: 0% (0)
Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Tusen takk for en glimrende forklaring!!!
__________________
Denne signatur har blitt slettet, fordi den strider mot Signaturreglene
Har du spørsmål vedrørende dette vennligst ta kontakt med:
Helene Harefrøken - Moderator
Klosetta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-04-2005, 23:58   #5
VIP-Medlem
 
Sannemor sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 8,052
MP Rating: 100% (4)
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Takker! Nå er alt innkjøpt så er det bare å børste støvet av symaskinen

Fru Blom: Hvilken tykkelse på nåla brukte du, og hvor lang glidelås brukte du? Hvor lang ble posen?
__________________
Sannemor og gutta
03, 04, 07, 08 & 08
Sannemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2005, 00:01   #6
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Sitat:
Opprinnelig postet av Sannemor
Takker! Nå er alt innkjøpt så er det bare å børste støvet av symaskinen

Fru Blom: Hvilken tykkelse på nåla brukte du, og hvor lang glidelås brukte du? Hvor lang ble posen?
Glidelåsen er 75 cm lang, og posen er......æh jeg vet ikke- har ikke målt, men den er så lang at den subber på forhjulet....! Jeg tipper 120 ca. fra topp til bunn. Jeg brukte 190/75...er det det det heter? Husker ikke jeg, men om du skal ha den tykk, så bør du ha nål beregnet på jeans - de tåler litt mer. Ellers risikerer du at den knekker hele tia.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2005, 00:34   #7
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Fru Blom: Nå vil jeg gjerne ha ei forklaring på symaskinnåler. Er det forskjellige størrelser? Kan det være derfor jeg brukte tre nåler på å sy bøggelsnøggelen min? :dom:
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2005, 00:43   #8
VIP-Medlem
 
Sannemor sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 8,052
MP Rating: 100% (4)
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Sitat:
Opprinnelig postet av *Ebba*
Fru Blom: Nå vil jeg gjerne ha ei forklaring på symaskinnåler. Er det forskjellige størrelser? Kan det være derfor jeg brukte tre nåler på å sy bøggelsnøggelen min? :dom:
Hehe... Jeg fikk forklart i dag at str. 70(eller var det 75) er for fin søm, 80 (85) er for normal søm, og 90 (95) er for hard søm, dvs jeans o.l.
__________________
Sannemor og gutta
03, 04, 07, 08 & 08
Sannemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2005, 00:45   #9
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Takk Sannemor.
Men passer alle nåler i alle symaskiner?

Beklager trådkupping her.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2005, 01:08   #10
Supermedlem
 
Astrid sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,480
MP Rating: 0% (0)
Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.Astrid er fantastisk mot andre.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Sitat:
Opprinnelig postet av *Ebba*
Takk Sannemor.
Men passer alle nåler i alle symaskiner?

Beklager trådkupping her.
Jeg tror det er forskjell fra merke til merke på "hodet". Dvs den delen du putter inn i maskina. Tallene sier noe om størrelsen på den delen av nåla som går opp og ned i stoffet.

Hvis du bruker tre nåler på en sånn pose vil jeg tro at enten er nåla skjev i utgangspunktet, eller så er den ikke festa riktig i maskina, eller så drar du i stoffet når du syr. Det er viktig å da den skiva som beveger seg under nåla flytte stoffet for deg. Må du dra fordi stoffet er for tykt/lealøst, må du være veldig forsiktig.

Fikk litt trua på å sy en sånn pose forresten Men jeg er ikke helt med. Det skal være glidelås i den ene sida? Dette er det jeg fikk litt problemer med:

Sitat:
...klipper nedover i bretten til posen er så lang som du vil ha den i "sittedelen". Så klipper du av 20 cm på frontdelen slik at den blir litt kortere enn bakdelen
Noen som orker forklare enda litt nærmere
__________________
Astrid er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:13.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com