Jeg syns Jul i Svingen var helt ok, det er jo endel julestemning der? Det jeg savner i de aller nyeste julekalenderne er litt mer eventyr! Jeg syns det skal være litt magi over julen, og Amalies Jul, med nissene som bodde på låven og ikke skulle vise seg for menneskene, er et godt eksempel.
Jul i Blåfjell er jo en slags oppfølger til denne, og går i samme banen med menneskene som feirer jula på sin måte, og nissene som lever i skjul oppe i fjellet. Dette skaper litt mystikk og magi, og det må til!
Pappa sa for noen dager siden at han hadde sett et program på TV der de pratet om en ny Jul i Blåfjell, som de holdt på å lage. Håper dette stemmer, det hadde vært kjempekoselig å se mer til blånissene!
Syns forresten også at skomakergata og teodors julekalender er utrolig koselig, men dette er ren nostalgi, for hvertfall skomakergata er egentlig gørrkjedelig. Ikke misforstå, jeg eeelsker den, musikken gjør meg varm i hjerterota
og synet av den grønne døra til skomakerverkstedet og snøen på trappa(som det aldri blir mer av selv om det snør hver dag
) får fram den beste julestemningen, men selve handlingen i serien er såpass kjedelig at jeg må ha noe annet å gjøre i tillegg mens jeg ser på. Men se på, det må jeg jo!!