Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-09-2009, 18:41   #41
Veteranmedlem
 
(H)ilder sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 3,660
MP Rating: 100% (1)
(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: julekalender på nrk

Sitat:
Opprinnelig postet av cissie Vis post
Jeg elsker som sagt jul i svingen Og jeg er sjeleglad de ikke sender den gyldne hale, det er den værste julekalenderen jeg har sett
Den gyldne hale er år og dag siden jeg har sett, men jeg mener å huske at jeg likte den kjempegodt Amalies jul savner jeg også.
__________________
Johannes 26 mars- 04
Nora 04 september- 07

Vi Bygger Hus--> http://husdrommen.blogspot.com/
(H)ilder er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2009, 18:52   #42
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 56
MP Rating: 0% (0)
Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.
Sv: julekalender på nrk

Jeg syns Jul i Svingen var helt ok, det er jo endel julestemning der? Det jeg savner i de aller nyeste julekalenderne er litt mer eventyr! Jeg syns det skal være litt magi over julen, og Amalies Jul, med nissene som bodde på låven og ikke skulle vise seg for menneskene, er et godt eksempel.
Jul i Blåfjell er jo en slags oppfølger til denne, og går i samme banen med menneskene som feirer jula på sin måte, og nissene som lever i skjul oppe i fjellet. Dette skaper litt mystikk og magi, og det må til!
Pappa sa for noen dager siden at han hadde sett et program på TV der de pratet om en ny Jul i Blåfjell, som de holdt på å lage. Håper dette stemmer, det hadde vært kjempekoselig å se mer til blånissene!

Syns forresten også at skomakergata og teodors julekalender er utrolig koselig, men dette er ren nostalgi, for hvertfall skomakergata er egentlig gørrkjedelig. Ikke misforstå, jeg eeelsker den, musikken gjør meg varm i hjerterota og synet av den grønne døra til skomakerverkstedet og snøen på trappa(som det aldri blir mer av selv om det snør hver dag ) får fram den beste julestemningen, men selve handlingen i serien er såpass kjedelig at jeg må ha noe annet å gjøre i tillegg mens jeg ser på. Men se på, det må jeg jo!!
Ullteppet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2009, 19:08   #43
Æresmedlem - Moderator
 
LindaSD sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 16,972
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: julekalender på nrk

Sitat:
Opprinnelig postet av CillaBerg Vis post
Savner jul i portveien, skomakergata og Eli og Teodor jeg!!!
Det er vel tross alt ikke helt barne-tv materiale for dagens barn... sånn er det bare

Sitat:
Opprinnelig postet av Ullteppet Vis post
Med unntak av Barnas Superjul da, selvfølgelig. Var det virkelig noen som likte denne serien??!!
Jada snuppa mi så på det hun. Men det var overhode ikke noe mer spesielt enn annet vanlig barne-tv, som hun ser hver dag. Det er litt trist... syns liksom at adventsbarne-tv skal være mer magisk enn som så - slik som Ullteppet over her skriver om. At man virkelig er spent og gleder seg, og får GOD julestemning av den.

Synd at det visstnok er så utrolig dyrt å lage flere nisseserier o.l. Koster visst flere millioner...(?) Vi skulle gjerne hatt flere av dem, lagd noe helt nytt noe også - slik at man slapp å sende ting som Barnas Superjul

Ellers må jeg jo bare si at det ER vel ikke så mye å klage over hva som skal sendes på tv akkurat kl.18 på nrk i adventen. Det finnes jo så masse på DVD Det er bare å kjøpe inn og sette i spilleren på kveldene. Vi så èn episode av Amilies Jul hver dag i adventen det året Barnas Superjul gikk, så vi fikk ordentlig adventskos hele familien
__________________
*´¨)
¸.·´¸.·*´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.* Linda med 2004

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2009, 23:45   #44
Supermedlem
 
Junior sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,103
MP Rating: 0% (0)
Junior har slått av rykte
Sv: julekalender på nrk

Sitat:
Opprinnelig postet av Ullteppet Vis post
Med unntak av Barnas Superjul da, selvfølgelig. Var det virkelig noen som likte denne serien??!!
Hva er det ikke å like med den?!? Koste meg stort jeg, sammen med guttungen. Fin musikk, flinke unger og bra underholdning synes nå jeg. Desember det året var en måned hvor det ikke var noe problem å få guttungen opp av sengen (så reprisen på morgenen).
__________________
Junior & Junior Jr I. 01.04 & Junior Jr II 22.04.09




Junior er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2009, 08:15   #45
Veteranmedlem
 
Itherska sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,898
MP Rating: 0% (0)
Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: julekalender på nrk

Jul i Svingen er koselig,men Skomakergata er best Barnas superjul var elendig.Den gikk vel 2007.. Håper ikke den kommer igjen.
__________________
Ikke så nybakte Itherska &skolejenta
Itherska er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2009, 09:04   #46
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 56
MP Rating: 0% (0)
Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.
Sv: julekalender på nrk

Sitat:
Opprinnelig postet av Junior Vis post
Hva er det ikke å like med den?!? Koste meg stort jeg, sammen med guttungen. Fin musikk, flinke unger og bra underholdning synes nå jeg. Desember det året var en måned hvor det ikke var noe problem å få guttungen opp av sengen (så reprisen på morgenen).
Som LindaSD skriver, det er et helt ok vanlig barnetv, og sånn sett kan jeg forstå at barna liker det. Men jeg syns at i julen bør det være noe spesielt, noe koselig, fullt av eventyr og masse god julestemning.
Små barn har jo ikke disse forventningene, og kan derfor være fornøyd med vanlig barnetv, men jeg ønsker at mine barn skal vokse opp med at julen og julebarnetv er noe helt spesielt. Så de kan glede seg mange uker i forveien hvert år til å finne ut hva som kommer på julebarnetv i år, slik som jeg har gjort hvert år! Jeg slutta å se på barnetv da jeg var rundt 10 år, men julebarnetv... det har jeg aldri slutta å se på!
Ullteppet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2009, 09:10   #47
Medlem
 
Givenchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 397
MP Rating: 0% (0)
Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.
Sv: julekalender på nrk

Sitat:
Opprinnelig postet av Ullteppet Vis post
Pappa sa for noen dager siden at han hadde sett et program på TV der de pratet om en ny Jul i Blåfjell, som de holdt på å lage. Håper dette stemmer, det hadde vært kjempekoselig å se mer til blånissene!
Det kommer visstnok en film basert på Jul i Blåfjell, tror den kommer på kino i desember.
__________________
_________________________________
Givenchy
juli 2005
april 2007
Givenchy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2009, 13:12   #48
Supermedlem
 
englejenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 630
MP Rating: 0% (0)
englejenta81 har en strålende fremtid.englejenta81 har en strålende fremtid.englejenta81 har en strålende fremtid.englejenta81 har en strålende fremtid.englejenta81 har en strålende fremtid.englejenta81 har en strålende fremtid.englejenta81 har en strålende fremtid.englejenta81 har en strålende fremtid.englejenta81 har en strålende fremtid.englejenta81 har en strålende fremtid.englejenta81 har en strålende fremtid.
Sv: julekalender på nrk

Jeg sier bare : www.cdon.com eller www.platekompaniet.no

De har skomakergata, Amalies jul og andre koselige julefilmer/serier til en veldig billig penge....
__________________
Små barn under 2år sover ikke,
de ligger kun til lading

Karoline 150308
englejenta81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2009, 10:02   #49
Veteranmedlem
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,711
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: julekalender på nrk

Eg spør ein gong til; er det nye episodar eller reprise frå eit par år tilbake?

Forøvrig synes eg både Jul i Svingen og Barnas Superjul er fantastisk samanlikna med Jul i Blåfjell. Hjelpes så lei eg var Kom blåååååne, kom jente kom guuuuuut
__________________
Bergensis
Storesøster 2002
Lillebror 2007
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2009, 10:08   #50
Medlem
 
Givenchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 397
MP Rating: 0% (0)
Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.
Sv: julekalender på nrk

Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensis Vis post
Hjelpes så lei eg var Kom blåååååne, kom jente kom guuuuuut
Går det an å bli lei av den??? Vi synger den som siste nattasang hver eneste kveld vi, året rundt!
__________________
_________________________________
Givenchy
juli 2005
april 2007
Givenchy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:08.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com