Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > IVF/ICSI foreldre


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-07-2007, 09:56   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 15
MP Rating: 0% (0)
banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.
Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Jeg lurer litt på følgende: Vi har to barn, siste er IVF-barn. Hvis vi bestemmer oss for å prøve å få et barn til, får vi hjelp til det også? Må vi gå via fastlege - gynekolog osv. for å få IVF-forsøk igjen, eller kan vi ringe rett til klinikken (Haugesund)?

Lysten på et tredje barn har kommet sakte med sikkert de siste månedene. Da vesla var født tenkte jeg at to var nok, aldri mer svangerskap og barseltid (men gjerne fødsel ). Men nå begynner lysten å melde seg igjen ...
banana er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-07-2007, 15:00   #2
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Hei...

Hvis du har egg på frys så må du vel få lov til å prøve på 3 barn..ikke vet jeg...

skriv en mail til sykehuset og spør.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-07-2007, 15:07   #3
VIP-Medlem
 
Pusa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,646
MP Rating: 100% (9)
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Min personlige mening er at man bør ta slike forsøk på egen kappe, altså på en privat klinikk. Du har jo allerede 2 barn, det er mange som står i kø og ikke har noen.

Det blir jo litt annet om du har noen på frys som Jaan sier.

Lykke til!
__________________
-Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet
Pusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-07-2007, 15:54   #4
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 15
MP Rating: 0% (0)
banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.banana vil raskt nok bli berømt.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Takk for svar.
Sitat:
Opprinnelig postet av Pusa
Min personlige mening er at man bør ta slike forsøk på egen kappe, altså på en privat klinikk. Du har jo allerede 2 barn, det er mange som står i kø og ikke har noen.
Dette var vel strent tatt en avsporing. Men: Tror du ikke klinikkene klarer å ta seg av slike avgjørelser? Jeg vil tro at de færreste velger bevisst å gå på en privatklinikk dersom man kan få et forsøk betalt av systemet. Men jeg har selvsagt forståelse for at man blir ned- eller bortprioritert av systemet i min situasjon. Allikevel, dersom jeg får et "gratis" forsøk så velger jeg nok å ta det. Jeg vil anta at klinikken klarer å prioritere de som har større behov (= færre barn) foran meg. Så derfor lurte jeg på hvordan praksis var.
banana er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-07-2007, 20:14   #5
VIP-Medlem
 
Pusa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,646
MP Rating: 100% (9)
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Sitat:
Opprinnelig postet av banana
Takk for svar.Dette var vel strent tatt en avsporing. Men: Tror du ikke klinikkene klarer å ta seg av slike avgjørelser? Jeg vil tro at de færreste velger bevisst å gå på en privatklinikk dersom man kan få et forsøk betalt av systemet. Men jeg har selvsagt forståelse for at man blir ned- eller bortprioritert av systemet i min situasjon. Allikevel, dersom jeg får et "gratis" forsøk så velger jeg nok å ta det. Jeg vil anta at klinikken klarer å prioritere de som har større behov (= færre barn) foran meg. Så derfor lurte jeg på hvordan praksis var.
Ja, ja, du om det. Jeg for min del synes ikke det blir riktig Og det har jeg vel min fulle rett til å både si og synes
__________________
-Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet
Pusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-07-2007, 20:35   #6
Seniormedlem
 
peanut-mamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,507
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Sitat:
Opprinnelig postet av Pusa
Min personlige mening er at man bør ta slike forsøk på egen kappe, altså på en privat klinikk. Du har jo allerede 2 barn, det er mange som står i kø og ikke har noen.

Det blir jo litt annet om du har noen på frys som Jaan sier.

Lykke til!


Man har vel like stor rett til å ønske seg flere barn selv om man har 2 fra før av oxo!?!

Ikke ALLE har råd til privatklinikker
__________________
JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07


Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-07-2007, 20:51   #7
VIP-Medlem
 
Pusa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,646
MP Rating: 100% (9)
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Sitat:
Opprinnelig postet av peanut-mamma

Man har vel like stor rett til å ønske seg flere barn selv om man har 2 fra før av oxo!?!

Ikke ALLE har råd til privatklinikker
Ja, helt klart. Man har da rett til å ønske seg så mange unger som man vil. Jeg har da aldri sagt noe annet heller. Men når man har 2 fra før så synes jeg det blir feil å ta plassen til noen som ikke har barn. For det kommer hele tiden nye ufrivillige barnløse som søker hjelp og de blir jo da lengre bak i rekkene. Selvsagt skulle systemet vært andeledes, men det er jo desverre ikke det. Er det da så galt at de som allerede har 2 barn viker for dem med ingen?
Klarer dere ikke å tenke tilbake til den dagen dere var ufrivillig barnløse?
Hvor er empatien?
__________________
-Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet
Pusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-07-2007, 21:52   #8
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Sitat:
Opprinnelig postet av banana
Vi har to barn, siste er IVF-barn.
Sånn er det her også. (Men her blir det nok ingen flere forsøk...)

Det enkleste er vel som Jaan sier, å ta kontakt med klinikken for å høre hva slags praksis de har. Lykke til!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-07-2007, 09:49   #9
Wit
Veteranmedlem
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2003
Sted: På landet....
Meldinger: 3,263
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Mitt svar fra Ullevål var at to barn var max. Etter det måtte vi evt selv betale. Det har jeg også hørt at andre har fått melding om. Når det gjelder frys vet jeg ikke
Det var også det samme om bare ett av de to barna du hadde var IVF. Du fikk bare inntil 2 barn allikevel.
__________________
Wit
med ICSI-prinsessa Ida født i 2003

Prosjekt kjøkken
Wit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2007, 00:42   #10
Supermedlem
 
Elinblu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,379
MP Rating: 0% (0)
Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Jeg tror praksis på Rikshospitalet, hvor vi går, også er slik at man bare får støtte til to felles barn. Ved St. Olav i Trondheim, derimot, kunne man få prøverørsforsøk til barn nummer tre også - i alle fall for noen år siden.

Ellers må jeg si meg helt enig med Pusa: Med dagens køer synes jeg ikke at det offentlige skal tilby forsøk til folk som allerede har to felles barn. Det er jo også slik at man ofte "sniker" litt i køen ved søskenforsøk med kortere ventetid - ergo går det på bekostning av de helt barnløse.
__________________
Jente oktober 2006, gutt 22. september 2008.

Elinblu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:22.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com