SÅ GØY FRK X
Jeg får stadig vekk høre det motsatte "jeg kunne aaaaaldri blitt sykepleier".. Det er i grunn d verste jeg hører
Men det er utrolig godt å høre at noen har lyst å "gå den veien"
Det er et krevende studie, med masse praksis som setter familielivet på hodet - men det er et godt yrke - man får gjøre noe betydningsfullt for andre! Å ha gode mennesker rundt seg når man opplever sykdom og lidelse er utrolig viktig!
Denne uka fikk jeg en klem av en pasient. HUn takket meg sånn for den gode oppfølgingen hun hadde fått denne uka. Jeg hadde vært den eneste som hadde dusjet henne mens hun var inne (dvs hun slapp åf orholde seg til mange andre når hun skal dusje) og jeg hadde sørget for at hun fikk annen mat da det fra kjøkkenet ikke fristet osv. Sånne småting som betyr utrolig masse når man ikke er hjemme. I tillegg til det andre som skjer på avd. Hun var så utrolig takknemmelig og syns det var en herlig avd å være på. Sånt varmer! Man skal være fornøgd når man skrives ut fra sykehus. Man skal ikke sulte selv om det kommer nymotens tortellini og annet rart på fatet fra hovedkjøkkenet osv.
Jordmor er sikkert utrolig spennende!
jeg strekker meg etter helsesøsterrollen. Men først skal jeg jobbe som sykepleier noen år, og det gleder jeg meg til! Det er et yrke der man får være i joggedress på jobb (les sykepleieuniform), man får gå med crocks og sist men ikke minst man må ha hestehale
og man går og traver hele dagen og slipper å sitte på en stol hele dagen (slik jeg gjorde som helsesekretær). Så det er ikke så verst
Nå har vi rydda boda
vi har alt for mye. Masse skal til hytta nå, det blir godt! og to sekker m klær og to ekser m dill skal leveres på miljøstasjonen
også må jeg kansje en tur å kjøpe noen ericaer til pottene mine ute