Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-04-2004, 00:36   #11
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Fra NRK kjerringråd

Eineravkok kan være et godt middel mot hemorroider. Sett deg overskrevs over dampen (pass på så du ikke
brenner deg).


Gode erfaringer med eineravkok mot hemorroider.
Kok einerkvister i vann til det blir brunt. Sett deg overskrevs over dampen (pass på så du ikke
brenner deg).

Dette er en effektiv metode til å bli kvitt utvendige hemorroider på. De skrumper rett og slett inn, sier en kvinne.

Hennes onkel fortalte om gode erfaringer med dette rådet. Gjenta behandlingen til plagene forsvinner, og bruk gjerne samme avkoket flere ganger, lyder rådet.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2004, 00:37   #12
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
NRK kjerringråd

Honning er et godt tips mot hemorroider.

En kvinne forteller at hun i lengre tid var plaget av hemorroider etter en tvillingfødsel. Hun prøvde det meste av hemorroidesalver, men til ingen nytte.

Etter måneder med ulidelig kløe, ble hun rådet til å smøre seg med honning. I løpet av en uke med påsmøring hver kveld, myknet hemorroidene og skrumpet inn. De forsvant helt, og meldte seg ikke igjen før mange år senere. Da ble det ny honning-behandling, og plagene forsvant som sist.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2004, 18:23   #13
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 166
MP Rating: 0% (0)
ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.
Sv: Viktige hemorroide tips

Har hatt to operasjoner for (mot!) hemorroider etter to av fødslane mine og ein gang før ein fødsel så eg har dessverre litt erfaring. No i siste svangerskap var eg også plaga, men fekk vekk hemorroidene med fem akupunkturbehandlingar. Anbefalast på det sterkaste!!

Elles kan ein jo ta smertestillande slik at ein iallefall får sove om natta. Det kan jo vere vanskelig nok som gravid.
ohelene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2004, 20:19   #14
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,372
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Viktige hemorroide tips

[quote=ohelene]men fekk vekk hemorroidene med fem akupunkturbehandlingar. Anbefalast på det sterkaste!![quote]

Hvor ble de nålene satt, da? *grønn...*
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2004, 13:13   #15
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 166
MP Rating: 0% (0)
ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.
Sv: Viktige hemorroide tips

[quote=Berta][quote=ohelene]men fekk vekk hemorroidene med fem akupunkturbehandlingar. Anbefalast på det sterkaste!!
Sitat:

Hvor ble de nålene satt, da? *grønn...*
Litt ulike plassar: mellom ring- og langfinger, i øyra, "mellom" tommel- og peikepinger - i armen trur eg også at eg fekk ein gang. Ikkje bak altså Plassane varierer litt etter om det er innvendige eller utvendige hemorroider, og om det er kløe som skal behandlast, blødning etc.

Fekk også slik "permanent" nål i øyra eit par ganger. Det er for dei som ikkje har vore borti det meir som ein slags liten plugg som skal sitte i til den dett ut sjølv. Merkar den nesten ikkje, og har hos meg blitt borte fordi eg har klødd på den eller tørka meg etter dusjing. Gløymer jo at eg har den då.
ohelene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2004, 17:13   #16
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Viktige hemorroide tips

Sitat:
Opprinnelig postet av Stin@
Litt privatliv må man da ha
Hadde nok får hemorider om jeg skulle sittet med et barn på fanget og lest...
Kunne blitt mye trykking og pesing....
Dobesøk er det jeg alltid har prioritert som noe jeg gjør alene.
Om poden(e) har hylt aldri så mye på utsida av døra,på do går jeg alene.
Det er da langt mindre stressende å sitte rolig og avslappet så lenge det trengs med et barn på fanget enn å skulle prøve å bli fort ferdig fordi det står en hylende unge på utsida av døra?!? Hvorfor skulle det bli trykking og pesing?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2004, 17:43   #17
Supermedlem
 
Stin@ sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 1,282
MP Rating: 0% (0)
Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Sv: Viktige hemorroide tips

Du har rett i det,poenget mitt er at det er bare de to første gangene småen gidder å stå å hyle utenfor døra.De andre gangene er det greit at mamma går på do alene og poden fortsetter med sitt.
På en annen side synes ihvertfall jeg at det er vanskelig å sitte å bæsje med et barn på fanget-og det kan ihvertfall for min del føre til hemorrider.
__________________
Hilsen Stin@

OG CAMILLA
ida
Nina
TOBIAS

Stin@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2004, 21:53   #18
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,372
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Viktige hemorroide tips

Sitat:
Opprinnelig postet av Stin@
poenget mitt er at det er bare de to første gangene småen gidder å stå å hyle utenfor døra.De andre gangene er det greit at mamma går på do alene og poden fortsetter med sitt.
Så heldig du er!

Her kan jeg ikke gå ut av rommet, før Krølle ganske straks setter i et hyl, river og sliter i dører og grinder. Og om jeg er så heldig at jeg kan forsvinne ubemerket hen, kan du banne på at han klarer å finne på noe faenskap så jeg må løpe ut av doen med buksene nede og bommelommen nesten ute. :gal;

Nei, takke seg til småbarnsbesøk på doen isteden...
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2004, 08:32   #19
Veteranmedlem
 
pillen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 3,062
MP Rating: 0% (0)
pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.
Sv: Viktige hemorroide tips

Jeg fikk tips fra min stemor at hvis en fikk hemmoride som ligger "utenpå" skal man skylle med glovarmt vann og den forsvinner.
__________________
Prinsessa-96 og Prinsen-04
pillen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-07-2004, 13:56   #20
Supermedlem
 
jpht sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2003
Sted: Ski
Meldinger: 1,196
MP Rating: 0% (0)
jpht har en strålende fremtid.jpht har en strålende fremtid.jpht har en strålende fremtid.jpht har en strålende fremtid.jpht har en strålende fremtid.jpht har en strålende fremtid.jpht har en strålende fremtid.jpht har en strålende fremtid.jpht har en strålende fremtid.jpht har en strålende fremtid.jpht har en strålende fremtid.
Sv: Viktige hemorroide tips

Sitat:
Opprinnelig postet av asterix
Ta henne med deg på do. La henne ha noe å leike seg med og så kan du ta deg den tiden det tar. Har til og med hatt barn på fanget og lest for det på do jeg.
Hi hi jeg må bare signere denne jeg .
Badet vårt ser ut som et lekerom et par bøker, en bil, noen duplo osv osv.
Når jeg var alene på do var vel for ett år og to måneder siden.
__________________
jpht
Henrik 23.05.03og Helene 17.05.07
jpht er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:26.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com