Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-08-2004, 20:47   #21
Supermedlem
 
lineej sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 1,065
MP Rating: 0% (0)
lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.
Sv: Viktige hemorroide tips

Bra tips her. Jeg går på apoteket i morgen. Grønn prikk til deg som startet tråden...
__________________
"lineej, Lynette på SM, mars04 gutten og mars08 jenta"
lineej er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2004, 11:30   #22
Veteranmedlem
 
Stjerne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Vestlandet
Meldinger: 4,257
MP Rating: 0% (0)
Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.
Sv: Viktige hemorroide tips

Sitat:
Opprinnelig postet av Nellemor
Ja, det samme gjør jeg her. Kan ikke huske sist jeg var alene på do. Nå har det blitt sånn at når jeg sier jeg skal på do, så tar mellomstemann med seg tegnesaker og følger etter meg inn!


hehehe glad jeg ikke er den eneste som må ha med meg små på wc
__________________
Stjerne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2004, 11:40   #23
Supermedlem
 
Olasmamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 819
MP Rating: 0% (0)
Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.
Sv: Viktige hemorroide tips

Flere gode tips her.
Jeg var også plaget med hemorroider etter fødsel. Ingenting av stikkpiller og salver virket over tid. Dermed fikk jeg tips om å smøre meg der nede med vanlig honning etter hvert do-besøk og morgen + kveld. Etter 5-6 dager var hemorroiden borte og jeg har ikke merket noe til den etterpå heller! Vel verdt å prøve! (Det er forresten snart et år siden den forsvant.)

Frida1
Olasmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-12-2004, 14:59   #24
Medlem
 
Milla(Camilla) sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 462
MP Rating: 0% (0)
Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.Milla(Camilla) er fantastisk mot andre.
Sv: Viktige hemorroide tips

hvis jeg må på do og jeg er alene hjemme så bruker jeg ta med Adrian i vippestolen..hadde rett og slett fått 'dårlig tid' der inne hvis jeg hadde hørt A skrike fra stua.. men nå har vi 2 katter også så jeg lar ikke A være alene med dem uansett.. venter til han kan dra dem i halen og ta igjen litt..
__________________
Milla(Camilla) er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-02-2005, 23:12   #25
Medlem
 
Stjerna sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ski
Meldinger: 82
MP Rating: 0% (0)
Stjerna er bare skikkelig grei.Stjerna er bare skikkelig grei.Stjerna er bare skikkelig grei.Stjerna er bare skikkelig grei.Stjerna er bare skikkelig grei.Stjerna er bare skikkelig grei.Stjerna er bare skikkelig grei.Stjerna er bare skikkelig grei.Stjerna er bare skikkelig grei.Stjerna er bare skikkelig grei.Stjerna er bare skikkelig grei.
rødme Sv: Viktige hemorroide tips

Jeg har brukt stikkpiller mot hemoroider helt siden fødselen i okt, men det blir ikke borte. Har store smerter iblant og blør mye ved toalettbesøk. Nå skal jeg endelig operere, men gruer meg felt til dette. Er det vondt lenge etterpå? Må man sitte på badering som jeg har hørt? Har egentlig ikke fått noen informasjon om dette. Skal operer fredag 18 februar. Takknemlig for svar!
__________________
Stjerna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2005, 01:21   #26
Seniormedlem
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,904
MP Rating: 0% (0)
carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.
Sv: Viktige hemorroide tips

I forbindelse med fødselen var jeg så heldig å få 4 svære hemorroider på utsiden av endetarmsåpningen. Det var så vondt at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Prøvde salvene som man får kjøpt på apoteket, men det hjalp bare i en halvtimes tid, etter hver påsmøring, så jeg brukte jo opp en tube på 1-2 dager.
Så prøvde jeg akupunktur, og dagen etterpå så var smertene allerede vekke. Nå er det en måned siden og jeg har ikke vært plaget siden
__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2005, 16:42   #27
Medlem
 
Anita Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Indre Østfold
Meldinger: 72
MP Rating: 0% (0)
Anita Sofie har en aura rundt seg.Anita Sofie har en aura rundt seg.Anita Sofie har en aura rundt seg.Anita Sofie har en aura rundt seg.Anita Sofie har en aura rundt seg.Anita Sofie har en aura rundt seg.Anita Sofie har en aura rundt seg.Anita Sofie har en aura rundt seg.Anita Sofie har en aura rundt seg.Anita Sofie har en aura rundt seg.Anita Sofie har en aura rundt seg.
Sv: Viktige hemorroide tips

Jeg viste ikke at jeg hadde hemorider, så jeg trodde bare at jeg var sår der etter fødslen siden jeg sydde noen sting, men da jeg kom hjem å så meg i speilet så jeg virklig hva problemet var. Prøvde salven som man får på apoteket, men den gjorde det bare værre. Mannen min begynte å undersøke på internett og fant ut at mange brukte propolis salve. han reiste ut å prøvde å få tak i det. Det var vist ikke lett, for dette var mellom jul og nyttår, men han fikk da tak i det, og dagen etter at jeg hadde brukt det en gang var de allerede påvei tilbake. Det tok ikke mange dager før de var borte.
__________________


Anita Sofie og
Stine Sofie 4 desember 2004
Anita Sofie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2005, 10:12   #28
Medlem
 
amelia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: østfold
Meldinger: 449
MP Rating: 0% (0)
amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.amelia er et navn alle kjenner.
Sv: Viktige hemorroide tips

Sitat:
Opprinnelig postet av CarinaL
Tusen takk for mange fine tips!
MEN; Det er ikke alltid så lett å ta seg god tid på toalettet når man har en liten en som er alene i stuen Det er mulig det er derfor jeg harr fått det nå, fordi jeg stresser og trykker mye...
Ja det er ikk alltid så lett når man har små..
amelia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2005, 10:34   #29
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,373
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Viktige hemorroide tips

Operasjon er siste utvei og ofte ikke like vellykket.

Man kan også få sprøytet inn et medikament i dem som skal få dem til å trekke seg sammen. Eller man setter "strikk" rundt dem så de skrumper inn.

Alt dette gjøre på kir. pol. på sykehuset. Og du må ha en henvisning fra legen din.

Du kan også få kjøpt lokalbedøvende krem på apoteket uten resept som man har på før man går på do så det ikke gjør så vondt. Også lurt å ha tatt en stikkpille i god tid før dobesøk så det smører og kommer lettere ut.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2005, 10:48   #30
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,373
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Viktige hemorroide tips

Sitat:
Opprinnelig postet av Anne Sofie
Jeg viste ikke at jeg hadde hemorider, så jeg trodde bare at jeg var sår der etter fødslen siden jeg sydde noen sting, men da jeg kom hjem å så meg i speilet så jeg virklig hva problemet var. Prøvde salven som man får på apoteket, men den gjorde det bare værre. Mannen min begynte å undersøke på internett og fant ut at mange brukte propolis salve. han reiste ut å prøvde å få tak i det. Det var vist ikke lett, for dette var mellom jul og nyttår, men han fikk da tak i det, og dagen etter at jeg hadde brukt det en gang var de allerede påvei tilbake. Det tok ikke mange dager før de var borte.

Mener du salven "Prolip" som brukes mot munnsår???

Den inneholder Propolis, vaselin og lanolin.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:47.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com