Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-10-2009, 19:27   #1
Supermedlem
 
Karette sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,219
MP Rating: 0% (0)
Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.
Skravletråd for oss med premature barn - oktober 09

Hei jenter

Her kommer et forsøk på å starte en tråd vi kan skravle i om alt som omhandler livet vårt med premature barn!

Utfordringene, gledene og sorgene. Frustrasjon, pågangsmot og motivasjon. Utvikling, milepæler, råd og trøst

Ja, rett og slett ting som opptar oss i hverdagen og som kanskje ikke alle andre kan forstå like godt som "oss".

Håper dere henger med!!
__________________
Karette
Stolt mamma til gutten sin!
Karette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 19:31   #2
Supermedlem
 
Karette sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,219
MP Rating: 0% (0)
Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skravletråd for oss med premature barn - oktober 09

Tenkte å lage en oversikt i dette innlegget med nick til de som ønsker å være med i tråden, samt antall barn og hvilken uke man er født i + alder per i dag og korrigert alder

Selvfølgelig kan man skravle uten å være med på denne listen!

Noter dere opp, så lager jeg listen fortløpende.

Medlem - Barn - Født i uke - Alder - Korrigert

Karette - Gutt - uke 33 - 15 mnd - 13 mnd


Nelly73 - Gutt - uke 29 - 9 mnd - 6 mnd


Marian - Jente - uke 25 - 7 år


nikkelasse - Gutt - uke 32 - 6 mnd - 4 mnd


Maylen - Gutt - uke 30 - 13 år
Maylen- Gutt - uke 24 - ble bare 15 dager gammel
Maylen- Jente - uke 23 - 5 år
Maylen - Gutt - uke 24 - 1 mnd gammel, korrigert ikke født enda


Teeny - Gutt - uke 34 - 10 mnd - 8 mnd
Teeny - Jente - uke 34 - 10 mnd - 8 mnd

Mathildex2 - Jente - uke 28 - 6 mnd - 3 mnd


Sondre - Jente - Uke 30+0 - 7,5mnd - 5mnd


Cali - Jente - uke 29 - 9 år
Cali - Jente - uke 28 - 6,5 år
Cali - Jente - uke 23 - 6 år

Tiana - jente - uke 33 - 20 mnd - 18 mnd


ICSI-Lassie - gutt - uke 33 - 14 mnd - 12 mnd

Mina34 - jente - uke 26 - 9,5 mnd - 6 mnd.

Tittei - Mia -født 31+3 - 3,5 måned - 6,5 uker




__________________
Karette
Stolt mamma til gutten sin!

Sist endret av Karette; 15-10-2009 kl 07:43.
Karette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 19:39   #3
Medlem
 
nelly73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 174
MP Rating: 0% (0)
nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skravletråd for oss med premature barn - oktober 09

Da henger jeg meg på her

Medlem - Barn - Født i uke - Alder - Korrigert

Karette - Gutt - uke 33 - 15 mnd - 13 mnd
Nelly73 - Gutt - uke 29 - 9 mnd - 6 mnd
__________________
Våre små prøverørsmirakler

Englejente f/d i uke 28
Gutt født i uke 29, desember 08

nelly73 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 19:48   #4
Supermedlem
 
Karette sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,219
MP Rating: 0% (0)
Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skravletråd for oss med premature barn - oktober 09

Så stas at noen har skrevet med engang
Velkommen Nelly

Jeg har litt på følelsen at vi er ganske mange her inne som kan dele erfaringer og øse av oss med vår etterhvert voksende klokskap

Slenger deg inn på listen over, så slipper den evt. å bli på mange innlegg om vi skulle være så heldige å få mange medlemmer med oss
__________________
Karette
Stolt mamma til gutten sin!
Karette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 19:50   #5
Veteranmedlem
 
Marian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 3,858
MP Rating: 0% (0)
Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skravletråd for oss med premature barn - oktober 09

Medlem - Barn - Født i uke - Alder - Korrigert

Karette - Gutt - uke 33 - 15 mnd - 13 mnd
Nelly73 - Gutt - uke 29 - 9 mnd - 6 mnd
Marian - Jente - uke 25 - 7 år
__________________
Marian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 20:01   #6
Medlem
 
nelly73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 174
MP Rating: 0% (0)
nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skravletråd for oss med premature barn - oktober 09

Karette: Så smart

Det er mange som har prematurbarn så jeg regner med og håper vi blir mange i denne pratetråden

Det skal bli kjekt å få dele litt erfaring med andre som har hatt en litt anderledes start enn de som føder til termin og få høre hvordan det går med de nå.
__________________
Våre små prøverørsmirakler

Englejente f/d i uke 28
Gutt født i uke 29, desember 08

nelly73 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 20:08   #7
Supermedlem
 
Karette sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,219
MP Rating: 0% (0)
Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.Karette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skravletråd for oss med premature barn - oktober 09

Nelly - jepp, kjempesmart

Jeg merker jo ofte i det daglige at jeg ikke har noen å dele erfaringer med ifht at det er andre typer utfordringer enn det fullbårne barn har - og spesielt kjenner jeg litt på det at feks min sønns spisevegring ikke blir tatt på alvor fordi "alle" barn har slike perioder der mat er en uting..

Marian - velkommen Ser datteren din er 7 år, så gjett om du er en kjemperessurs for oss med yngre barn Ser frem til å bli kjent!
__________________
Karette
Stolt mamma til gutten sin!
Karette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 23:17   #8
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 90
MP Rating: 0% (0)
nikkelasse er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Skravletråd for oss med premature barn - oktober 09

Jeg henger meg på jeg også

Medlem - Barn - Født i uke - Alder - Korrigert

Karette - Gutt - uke 33 - 15 mnd - 13 mnd
Nelly73 - Gutt - uke 29 - 9 mnd - 6 mnd
Marian - Jente - uke 25 - 7 år
nikkelasse - Gutt - uke 32 - 6 mnd - 4 mnd

Min lille henger litt igjen på det fysiske som mageleie og rulling. Vi har vært til fysioterapi på helsestasjonen, men jeg er ikke helt fornøyd med opplegget siden hun ikke har sett at han har en tendens til å ligge i "banan"form. Så nå har jeg bestilt time hos manuell terapaut. Vi skal dit i morgen. Jeg er spent på om det er en låsning, eller noe annet som gjør det. Han kan ligge i mageleie, men slår fort ut med hendene og blir veldig sinna.
__________________
gutt født 01.04.09 - uke 32+3

nikkelasse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 23:56   #9
Medlem
 
nelly73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 174
MP Rating: 0% (0)
nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skravletråd for oss med premature barn - oktober 09

Sitat:
Opprinnelig postet av nikkelasse Vis post
Min lille henger litt igjen på det fysiske som mageleie og rulling. Vi har vært til fysioterapi på helsestasjonen, men jeg er ikke helt fornøyd med opplegget siden hun ikke har sett at han har en tendens til å ligge i "banan"form. Så nå har jeg bestilt time hos manuell terapaut. Vi skal dit i morgen. Jeg er spent på om det er en låsning, eller noe annet som gjør det. Han kan ligge i mageleie, men slår fort ut med hendene og blir veldig sinna.
Vår gutt henger også litt etter når det gjelder det motoriske, han er veldig flink til å bruke begge hendene når han leker og griper om ting men kom til det fysiske når det gjelder å rulle rundt. Han ruller begge veier men gidder ikke stresse med å komme seg rundt Da legger han seg godt til rette på ryggen og griper en leke og slik kan han ligge leeeeeenge

Men jeg syns det er litt rart at du ikke får mer oppfølging av fysioterapeaut, og spesielt siden han har litt banan-form.

vi har ett opplegg gjennom kommunen med ekstra oppfølging frem til lillemann begynner på skolen. Det gjelder da fysioterapeaut, ppt-tjeneste, psykolog og helsestasjonen. Alle prematurbarn over 1000 gr får tilbud om videre oppfølging siden sykehuset kun har oppfølging av de som er under 1000 gram og født før uke 28.
__________________
Våre små prøverørsmirakler

Englejente f/d i uke 28
Gutt født i uke 29, desember 08

nelly73 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2009, 00:03   #10
VIP-Medlem
 
maylen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 5,337
MP Rating: 0% (0)
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skravletråd for oss med premature barn - oktober 09

Medlem - Barn - Født i uke - Alder - Korrigert

Karette - Gutt - uke 33 - 15 mnd - 13 mnd
Nelly73 - Gutt - uke 29 - 9 mnd - 6 mnd
Marian - Jente - uke 25 - 7 år
nikkelasse - Gutt - uke 32 - 6 mnd - 4 mnd
Maylen - Gutt - uke 30 - 13 år
- Gutt - uke 24 - ble bare 15 dager gammel
- Jente - uke 23 - 5 år
- Gutt - uke 24 - 1 mnd gammel, korrigert ikke født enda.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:41.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com