|
|
|
12-08-2009, 18:02
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,476
|
Sv: Har du stasjonær eller bærbar PC?
|
|
De siste årene har vi hatt bærbare pc'er. Rett og slett fordi vi ikke har en egnet EGEN plass å ha dem ved, så vi sitter ved spisebordet gjerne (ikke kjøkkenbordet altså)
Og da er det fryktelig greit å bare pakke bort den bærbare i en fart, om det skulle behøves.
|
12-08-2009, 19:18
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,509
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av MayaB
Bærbar Mac må vite! Når det kommer til bildebehandling så er det ingen over eller ved siden.
Hvis du vurderer en stasjonær maskin på grunn av monitoren, så kan du liksågodt kjøpe en større monitor og koble til den bærbare maskina. Da kan du ta med materialet hvor du vil, og fremdeles nyte fordelen av stor skjerm. Men det kan jo være at du har andre grunner til å vurdere stasjonær maskin...
|
Sant nok. Stor skjerm er vel egentlig eneste grunnen til at jeg ønsker stasjonær data (pluss at jeg har ønsket meg iMac i 5-6 år da ).
MacBooken jeg har nå må uansett byttes ut etter hvert, den er rett og slett ikke stor nok for mitt bruk. Kanskje like greit å bytte den ut i en MacBook Pro. iMac er vel kanskje ikke så mye bedre enn en MacBook lenger. Før så var jo de stasjonære dataene mye bedre på de fleste områder - men det er vel kanskje slutt på sånt?
|
|
|
12-08-2009, 20:01
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,532
|
|
|
Akkurat i skrivende stund sitter jeg på jobb-pc, bærbar. Hjemme altså, ikke i arbeidstiden . Privat har vi to bærbare mac'er. Har til nå ikke hatt egnet sted til stasjonær. Ønsker meg stasjonær mac, som er så slim og lekker at den grenser til bærbar. Kun skjerm og tastatur. Vi skal lage kontor og lekseplass i kjellerstua og da får vi se om penga strekker til ny mac.
Digg med bærbar i forhold til at man kan ta den med over alt, ut på trappa og slikt. Men det er jo ikke tvil om at det er mer behagelig med skikkelig tastatur.
|
|
12-08-2009, 20:13
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,679
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Isa
Sant nok. Stor skjerm er vel egentlig eneste grunnen til at jeg ønsker stasjonær data (pluss at jeg har ønsket meg iMac i 5-6 år da ).
MacBooken jeg har nå må uansett byttes ut etter hvert, den er rett og slett ikke stor nok for mitt bruk. Kanskje like greit å bytte den ut i en MacBook Pro. iMac er vel kanskje ikke så mye bedre enn en MacBook lenger. Før så var jo de stasjonære dataene mye bedre på de fleste områder - men det er vel kanskje slutt på sånt?
|
Man får fortsatt mer for pengene når man kjøper stasjonær, men du kan få en bærbar som er like bra, om du betaler litt mer.
I tillegg kan man jo ha en docking løsning, som gjør at man kan sette den bærbare inn i en dockingstasjon, koblet på en større skjerm og et vanlig tastatur. Da får man i både pose og sekk.
|
12-08-2009, 20:24
|
|
VIP-Medlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av mor -igjen
Akkurat i skrivende stund sitter jeg på jobb-pc, bærbar. Hjemme altså, ikke i arbeidstiden . Privat har vi to bærbare mac'er. Har til nå ikke hatt egnet sted til stasjonær. Ønsker meg stasjonær mac, som er så slim og lekker at den grenser til bærbar. Kun skjerm og tastatur. Vi skal lage kontor og lekseplass i kjellerstua og da får vi se om penga strekker til ny mac.
Digg med bærbar i forhold til at man kan ta den med over alt, ut på trappa og slikt. Men det er jo ikke tvil om at det er mer behagelig med skikkelig tastatur.
|
Hvorfor ønsker di deg stasonær?
Tastatur er ikke noe must for min del, elsker tastaturet på MacBooken min
|
|
|
12-08-2009, 21:31
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,191
|
|
|
Vi har en stasjonær hver.
|
13-08-2009, 17:34
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,532
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Isa
Hvorfor ønsker di deg stasonær?
Tastatur er ikke noe must for min del, elsker tastaturet på MacBooken min
|
Ønsker meg stasjonær fordi jeg synes det er bedre tastatur. Og så ser den kul ut... Og litt større skjerm.
Når det er sagt er det himmelvid forskjell på tastaturet til MacBook'en og pc'en. På pc er det jo "helt håpløst" og musepaden er jo så nervøs at jeg må har på ekstern mus bestandig.
Sist endret av mor -igjen; 13-08-2009 kl 17:36.
|
|
|
13-08-2009, 20:37
|
|
VIP-Medlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av mor -igjen
Ønsker meg stasjonær fordi jeg synes det er bedre tastatur. Og så ser den kul ut... Og litt større skjerm.
|
Ikke sant. Bare det at hele datamaskine består av denne skjermen er jo egentlig nok til å kjøpe en!
|
|
|
17-08-2009, 00:15
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,676
|
|
|
Vi har en stasjonær hovedmaskin (ell den var det tidligere, før alle ungene fikk egne bærbare som er store nok til spillene de spiller) så har vi alle hver sin bærbar maskin, alle utenom snuppa da..Den stasjonære står kun i veien synes jeg, elsker og sitte i sofa og trykke på pc.. Eneste irritasjons momentet er at det står maskiner overallt synes jeg...Guttene bare måå sitte ved spisebordet og spille. Jeg og mannen har "fast" plass til våre maskiner midt på stuebordet...Dårlige uvaner
|
17-08-2009, 08:25
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,573
|
Sv: Har du stasjonær eller bæbar PC?
|
|
Jeg og gubben har en stasjonær og 4 bærbare.
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:53.
|