Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-08-2009, 07:24   #31
Veteranmedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 3,016
MP Rating: 0% (0)
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har du stasjonær eller bærbar PC?

Vi hadde stasjonær men den kvittet vi oss med da vi fikk laptop. Denne er nr 2 og jeg ønsker ikke stasjonær igjen. Tok så vannvittig plass og vi hadde et svært møbel bare for pc.

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-08-2009, 07:52   #32
Seniormedlem

Jannis sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: I enebolig
Meldinger: 2,025
Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg, mannen, storebror og mellomstebror har hver vår laptop. Storebror har i tillegg en stasjonær pc. Mannen har 2 stasjonære pcer på hjemmekontoret sitt.

Some people only dream of angels. I got to hold one...
Jannis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-08-2009, 08:07   #33
Æresmedlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 10,004
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har en bærbar med 17'' skjerm til hverdgsbruk og en med 10'' skjerm til møter/reiser. Fungerer utmerket, mye fordi vi har server med trådløst nettverk hjemme. Da ligger alt av bilder, musikk og brukerinstillinger på serveren sånn at jeg bare kan synke den maskina jeg skal bruke og så er alt sånn som jeg mener det skal være og som jeg husker
Gammel 03-08-2009, 13:52   #34
Seniormedlem

Kattrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 2,395
MP Rating: 100% (6)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har du stasjonær eller bæbar PC?

Sitat:
Opprinnelig postet av LindaSD Vis post
Det er kun i nøøøødsituasjoner at jeg setter meg ved en stasjonær pc
Her i huset har vi en stasjonær og to bærbare. Mannen får den stasjonære helt i fred Bærbare er rett og slett geniale. Man får mange med stor skjerm og plass til viktige programmer. Mannen er bare så glad i ufattelig store og mange dataspill som trenger det meste av alt, spillkonsoller og sitte på samme plass hele tiden så derfor bruker han den. Jeg derimot som kun bruker den til bilder, photoshop og internett klarer meg veeeldig bra med en bærbar.
Signerer.

Vi har i tillegg en ekstern harddisk + popcorn hour med diger harddisk som brukes flittig til bildelagring, filmnedlasting og backup.
Gammel 07-08-2009, 16:14   #35
Medlem

Mama Maria sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 165
Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.

Har en stasjonær og en bærbar.
Begge blir like mye brukt, hver til sitt bruk.
Har 17" flatskjerm til den stasjonære og dockingstasjon og 17" flatskjerm til laptop'en. Dockingstasjonen og skjermen står på "hytta".
Skal jeg sitte å jobbe foran PC'en sitter jeg på den stasjonære. Sofaen hjemme er ikke laget til å sitte å jobbe på PC i. Å kun surfe eller sjekke Facebook går greit fra sofaen
En stor laptop hadde ikke funket for meg, den kan en jo ikke reise med!
Gammel 07-08-2009, 19:18   #36
Æresmedlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 10,031
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Bærbar Kommer ikke flere stasjonære inn i huset her noengang, til mitt bruk altså.

sitter bakovervendt i Britax Secura og Britax TWE
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 14:24   #37
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,509
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Stasjonær PC. Har hatt en bærbar før, og makan til møkk skal en leite lenge etter.
Hørs ut som vår gamle bærbare (eller, flyttbare, den var jo tuuung) Dell

Sitat:
Opprinnelig postet av Myria Vis post
Hvis man spiller PC-spill er også stasjonære maskiner langt å foretrekke.
Spill blir det lite av for min del..

Sitat:
Opprinnelig postet av Dory Vis post
Bærbar pc her. Jeg er stor fan av å sitte godt når jeg netter, da er det bare laptop som funker.
Ikke sant
Sofaen, senga, kjøkkenbenken osv.

Sitat:
Opprinnelig postet av Jannamor Vis post
vi har begge deler, og jeg bruker omtrent BARE den bærbare MACEN.. bare den stasjonære PCen om jeg må...

når den stasjonære går dukken blir den byttet ut med stasjonær mac. Vi tar så mye bilder og sånn, så må ha stor plass. Det er det ikke på den bærbare, men ofte overfører jeg bare arbeidet til den stasjonære....

så bærbar mac er best. mac som nr to, og IKKE PC

Det står mellom Mac og Mac her også, Windows-PC skal jeg ALDRI ha igjen

Sitat:
Opprinnelig postet av Little my Vis post
Vi og.
Hvor stor skjerm har du Isa? Jeg har 17 tommer og den er fin å scrappe med, redigere bilder og surfe rundt, men det er ikke den PC'n jeg tusser rundt med for å si det slik
Jeg har 13,5 tommer, og jeg har jo klart meg med den i to år. Ikke noe problem å scrappe på den, eller redigere bilder. Og det er vel kanskej derfor jeg er litt i tvil om jeg trenger en bærbar.

Virker veldig kult og praktisk med en bærbar å jobbe på, men jeg er litt redd for at den kommer til å bli lite brukt når det kommer til stykke..

Sitat:
Opprinnelig postet av Væren75 Vis post
Bruker nok mest laptop'ene , men hvis det bare er det med at skjermene er større til de stasjonære , så er det jo faktisk sånn at du kan kople til en hvilken som helst skjerm til den bærbare pc'en din og bruke den tilkoplede skjermen istedet for den som er skrudd fast i laptop'en .
Da kan du tom velge om du vil ha 1 skjerm , 2 identiske skjermer eller dele skrivebordet ditt opp over 2 skjermer .
Jeg har ekstra skjerm
Og den er ikke blitt brukt på.. 1,5 år kanskje?
Man blir så bundet til å sitte ved skjermen da, og selv på min bittelille hybel føler jeg at jeg blir for bundet til den.
Og det gjør meg skeptisk til å kjøpe stasjonær PC..

Sitat:
Opprinnelig postet av tone.m Vis post
Vi har begge deler + en 20" iMac som er både stasjonær og flyttbar. Anbefaler iMac til ditt behov - den består av en stor skjerm som er både skjerm og maskin i ett. Tastaturet er superlite og hendig. Den er kjempeenkel å flytte rundt. Den er en fryd å jobbe på, og en har et superlekker design. Vi bare den!!!

Apple - iMac - The all-in-one desktop for your photos, movies and music.

Har dessverre ikke lært å lime inn bilder ennå, så her er bare linken til vidunderet.

Vi kjøpte den på elkjøp med 3 års forsikring, da den skal flyttes rundt, og kan bli meid ned av ivrige små....

Hm, hørtes ikke dumt ut. En iMac har jo stått på ønskelisten i mange år, og den er vel grunnen til at jeg ikke helt klarer å legge fra meg dette med stasjonær PC. Tenk å ha en iMac
Det at den er flyttbar gjør den jo mye mer aktuell med en gang. Hmm.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 15:56   #38
Medlem

MayaB sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 493
MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.MayaB har et ubeskrivelig bra rykte.

Bærbar Mac må vite! Når det kommer til bildebehandling så er det ingen over eller ved siden.

Hvis du vurderer en stasjonær maskin på grunn av monitoren, så kan du liksågodt kjøpe en større monitor og koble til den bærbare maskina. Da kan du ta med materialet hvor du vil, og fremdeles nyte fordelen av stor skjerm. Men det kan jo være at du har andre grunner til å vurdere stasjonær maskin...

MayaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 09:23   #39
Medlem

Piona sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 54
Piona har mye å være stolt av.Piona har mye å være stolt av.Piona har mye å være stolt av.Piona har mye å være stolt av.Piona har mye å være stolt av.Piona har mye å være stolt av.Piona har mye å være stolt av.Piona har mye å være stolt av.Piona har mye å være stolt av.Piona har mye å være stolt av.Piona har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Men altså, hva har du? Hvorfor har du valgt det? Fordeler? Ulemper?
Vi har en stasjonær på kontoret og en bærbar som vi bruker i stua. Den stasjonære har større kapasitet, og er bra å spille pc-spill på for storebror. Den bruker jeg i tillegg når jeg skal betale regninger og gjøre skrivearbeid. Den bærbare bruker jeg i stua, f.eks. når jeg surfer på nettet eller skravler på nm. I tillegg kan storebror ta den bærbare opp på rommet sitt når han skal gjøre skolearbeid som krever pc.

I ettertid synes jeg nok det er i overkant luksus med 2 pc-er. Men jeg vet heller ikke hvilken av dem jeg ville ha kuttet ut hvis jeg skulle valgt om igjen.

Sist endret av Piona; 12-08-2009 kl 20:39.
Piona er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 09:42   #40
Juniormedlem

Chablis sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Byen i Vest
Meldinger: 21
Chablis er et navn alle kjenner.Chablis er et navn alle kjenner.Chablis er et navn alle kjenner.Chablis er et navn alle kjenner.Chablis er et navn alle kjenner.Chablis er et navn alle kjenner.Chablis er et navn alle kjenner.Chablis er et navn alle kjenner.Chablis er et navn alle kjenner.Chablis er et navn alle kjenner.Chablis er et navn alle kjenner.

En stasjonær Acer med 22" flatskjerm:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Og en nett liten MSi Wind Notebook 10":
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:53.