Vi bor i en relativt ny (10 år gammel) leilighet som vi leier. Da vi flyttet inn her fikk vi vite at hun som hadde bodd her før (eid) var en gammel dame som døde. Senere kom en dame som skulle lese av strømmen som en sjekk. Da fikk jeg ufrivillig vite at den gamle dama hadde hett Alfhild. Vi har egentlig hele tiden syns det har vært litt ekkelt her.
Igår skjedde dette:
Vi hadde lagt oss og klokka var litt før tolv. Jeg var sistemann inn på rommet og trodde jeg hadde slått av alle lysene. Da så jeg plutselig et sterkt lys inn på rommet vårt og gikk og så.
OK, lyset i gangen sto på, det var sikkert jeg som hadde glemt det. Så jeg slo av det. Samboeren spurte om jeg kunne hente tlf hans som lå i stua. Jeg husker at det ble helt mørkt da jeg slo av ganglyset og kikket inn i den mørke stua. Det var så mørkt der så jeg ville ikke hente tlf hans.
Gikk tilbake i senga og vi lå og koste og pratet litt. Plutselig så jeg et lys utefra rommet igjen! Samboeren gikk ut for å se og sa nervøst til meg "Hvorfor har du skrudd på leselampa da?" Vi begge visste at jeg ikke hadde gjort det. Samboeren prøvde seg med at han kanskje hadde gjort det tidligere (han er like mye eller mer pyse enn meg

)
Men vi begge vet at den ikke sto på, og jeg vet at det var bekkmørkt i stua da jeg så etter tlf hans!!!