sikkert ikke farlig, men kan være ubehagelig...
spøkte i huset vi kjøpte for to år siden. han som hadde bygd huset, hadde dødd gammel og mett av dage året før.
begynte med at jeg hørte skritt på foreldresoverommet midt på dagen. det var helt tydelig, og jeg trodde uvedkommende hadde gått inn. prinsessen sov der, så jeg løp som en galning opp, og ventet å se en innbruddstyv eller en ruset person. men der var ingen, og barnet sov søtt. hørte skritt der oppe flere ganger, men regnet med at det var tidl. eier, eller at jeg hørte syner (egentlig er jeg litt husredd..

). så hørte vi det en gang jeg hadde besøk av søsteren min. helt tydelig. hun sa da at det hadde skjedd en gang hun var b.vakt også. så vi ble enige om at det var han som hadde bodd der.
søsteren min skulle sove over litt senere. den natten våknet jeg av at en skikkelse kom inn på rommet og bøyde seg over vogga og tittet på prinsessen. så kom skikkelsen mot meg og ble borte. spurte søster neste morgen om hun hadde vært inne hos oss, ,men nei.
da syntes jeg det begynte å bli litt mye, og grep til min barnetro. ba til Gud og sa jeg syntes det var ubehagelig, og om han kunne få noen til å hjelpe NN dit han skulle være.
siden har vi ikke hørt eller sett noe.
det hører med til historien at en av arvingene, "gulljenta til far", hadde vært i huset om kveldene for å rydde osv. siden han døde og til huset ble solgt. så jeg tror han ble igjen for å se at det gikk bra med henne. og når vi kom, ville han vel se hvem vi var. men jeg vet jo at han var glad i jenta si, og tror han syntes det var fint med en ny småjente i huset hans!!