Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-05-2005, 10:54   #11
Medlem

Medlem siden: Mar 2002
Sted: østfold
Meldinger: 172
MP Rating: 0% (0)
Kari Lise er et navn alle kjenner.Kari Lise er et navn alle kjenner.Kari Lise er et navn alle kjenner.Kari Lise er et navn alle kjenner.Kari Lise er et navn alle kjenner.Kari Lise er et navn alle kjenner.Kari Lise er et navn alle kjenner.Kari Lise er et navn alle kjenner.Kari Lise er et navn alle kjenner.Kari Lise er et navn alle kjenner.Kari Lise er et navn alle kjenner.
Sv: Hjelp, det Spøker her!!

Så utrolig ekelt tror jammen jeg hadde begynt og se meg etter en annen leilighet, hadde ikke orket og bodd slik

Lykke til
Kari Lise er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 10:57   #12
Æresmedlem

Isiis sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 10,000
Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.

Uten å gå nærmere inn på det, så er jeg overbevist om at vi har en eldre mann boende sammen med oss
Isiis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 11:15   #13
Seniormedlem

Mimsen sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Romsdal
Meldinger: 2,905
Mimsen har en strålende fremtid.Mimsen har en strålende fremtid.Mimsen har en strålende fremtid.Mimsen har en strålende fremtid.Mimsen har en strålende fremtid.Mimsen har en strålende fremtid.Mimsen har en strålende fremtid.Mimsen har en strålende fremtid.Mimsen har en strålende fremtid.Mimsen har en strålende fremtid.Mimsen har en strålende fremtid.

Uff, litt guffent ja.

For sju år siden flytta vi inn i barndomshjemmet til min mann. Dette huset bygde hans besteforeldre, som begge var døde da vi flytta hit.
Men før vi flytta inn, hadde huset vært leid ut i noen år og det hadde vært masse rare folk inn og ut her.
Det første året vi bodde her, skjedde det flere rare ting her. Dører som vi alltid hadde åpne, ble lukket. ( Nei, det var ikke gjennomtrekk på kjøkkenet natterstid. ) Dyne som ble pakket på babyen som lå i bare bleien i kurva si, klar til bading.
For eksempel.
Vi slo oss til ro med at det var min manns besteforeldre som var her og passet på oss litt. Etter et års tid så de vel at vi greide oss fint. Siden har vi ikke hørt noen ting.

Du får fortelle Alfhild at dere skal passe på leiligheten hennes og at hun kan dra videre.
Gammel 27-05-2005, 11:31   #14
VIP-Medlem

Irma sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 5,246
Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror littegrann på spøkelser, og betviler derfor ikke det du forteller. Jeg har imidlertid opplevd noen ganger at lampene mine slår seg på av seg selv (eller av) hvis knappen blir stående litt "midt mellom". Det kan uansett ikke forklare at en lampe vrir på seg nei. Håper spøkelset deres er av den snille typen da!

En gang skulle jeg sove hos søstra mi fordi hun ikke ville være alene når mannen var ute og reiste. Hun har et hus fra 17-1800-tallet tror jeg, så det har vært noen generasjoner innom der. Midt på natta ble søstra mi tilkalt på jobb, så jeg ble liggende der alene i 2.etg. Plutselig hørte jeg helt tydelige skritt i trappa, en ordentlig gammel knirketrapp. Det snodige var at jeg overhodet ikke ble redd, og jeg sovnet igjen. I etterkant synes jeg det var rart at jeg ikke ble hysterisk. Er overbevist om at det var et snilt spøkelse.
Gammel 27-05-2005, 11:46   #15
Veteranmedlem

Nicy sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: På en rosa sky
Meldinger: 3,242
Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av *m@msen..*
Jeg har imidlertid opplevd noen ganger at lampene mine slår seg på av seg selv (eller av) hvis knappen blir stående litt "midt mellom".
Det kan nok gå an ja, men her er det en skruknapp med dimmer. Den var skrudd på ganske mye.
Ellers ble overraskende nok ikke jeg noe særlig redd heller. jeg syns det var ganske komisk egentlig.. og bare helt sprøtt!

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" ~John Lennon~

Turbo høst-03 , : Snuppa vår-06
Nicy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 12:01   #16
Veteranmedlem

Raija sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: vest i landet
Meldinger: 3,257
Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.

Minste
Raija er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 12:09   #17
Veteranmedlem

(H)ilder sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 3,736
MP Rating: 100% (1)
(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.

Må si at jeg synes dere er tøff som fortsatt tør å bo der!

Jeg hadde nok sovet i telt utenfor hvis dette hadde skjedd her. Jeg er verdens største pyse, og sånn som dette skremmer vettet av meg

Vi Bygger Hus--> http://husdrommen.blogspot.com/
(H)ilder er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 12:18   #18
Seniormedlem

Evah sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 2,311
MP Rating: 100% (1)
Evah har en strålende fremtid.Evah har en strålende fremtid.Evah har en strålende fremtid.Evah har en strålende fremtid.Evah har en strålende fremtid.Evah har en strålende fremtid.Evah har en strålende fremtid.Evah har en strålende fremtid.Evah har en strålende fremtid.Evah har en strålende fremtid.Evah har en strålende fremtid.

Jeg tror også på spøkelser...
Onkelen min kjøpte et gammelt hus. Han pussa først opp hovedetasjen og loftet, vel ferdig flytta søstra mi inn. Da begynte han på kjelleren.
En morgen hørte søstra mi at han var vel igang med hamring og saging(tidlig en søndag), men la seg til å sove igjen. Hun snakka med han senere på dagen og kommenterte det at han var tidlig ute den dagen. Hæææ? Han hadde ikke vært der, han hadde hatt vakt på ferga...
Hun har også en knirketrapp, og har flere ganger hørt noen som har gått opp der og tuslet på loftstuen når hun har vært nede på stuen. Men hun er ikke så redd av seg, så dette plager henne ikke. Hun vet at det er "noen" der, og de er ikke slemme.
Evah er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 12:21   #19
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,668
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

sikkert ikke farlig, men kan være ubehagelig...

spøkte i huset vi kjøpte for to år siden. han som hadde bygd huset, hadde dødd gammel og mett av dage året før.

begynte med at jeg hørte skritt på foreldresoverommet midt på dagen. det var helt tydelig, og jeg trodde uvedkommende hadde gått inn. prinsessen sov der, så jeg løp som en galning opp, og ventet å se en innbruddstyv eller en ruset person. men der var ingen, og barnet sov søtt. hørte skritt der oppe flere ganger, men regnet med at det var tidl. eier, eller at jeg hørte syner (egentlig er jeg litt husredd.. ). så hørte vi det en gang jeg hadde besøk av søsteren min. helt tydelig. hun sa da at det hadde skjedd en gang hun var b.vakt også. så vi ble enige om at det var han som hadde bodd der.

søsteren min skulle sove over litt senere. den natten våknet jeg av at en skikkelse kom inn på rommet og bøyde seg over vogga og tittet på prinsessen. så kom skikkelsen mot meg og ble borte. spurte søster neste morgen om hun hadde vært inne hos oss, ,men nei.

da syntes jeg det begynte å bli litt mye, og grep til min barnetro. ba til Gud og sa jeg syntes det var ubehagelig, og om han kunne få noen til å hjelpe NN dit han skulle være.

siden har vi ikke hørt eller sett noe.

det hører med til historien at en av arvingene, "gulljenta til far", hadde vært i huset om kveldene for å rydde osv. siden han døde og til huset ble solgt. så jeg tror han ble igjen for å se at det gikk bra med henne. og når vi kom, ville han vel se hvem vi var. men jeg vet jo at han var glad i jenta si, og tror han syntes det var fint med en ny småjente i huset hans!!

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 12:29   #20
Seniormedlem

mamman_til_christian sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,687
mamman_til_christian har en strålende fremtid.mamman_til_christian har en strålende fremtid.mamman_til_christian har en strålende fremtid.mamman_til_christian har en strålende fremtid.mamman_til_christian har en strålende fremtid.mamman_til_christian har en strålende fremtid.mamman_til_christian har en strålende fremtid.mamman_til_christian har en strålende fremtid.mamman_til_christian har en strålende fremtid.mamman_til_christian har en strålende fremtid.mamman_til_christian har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hildemora
Må si at jeg synes dere er tøff som fortsatt tør å bo der!

Jeg hadde nok sovet i telt utenfor hvis dette hadde skjedd her. Jeg er verdens største pyse, og sånn som dette skremmer vettet av meg
Må si meg enig. Jeg hadde aldri turt å bodd der altså. Bare tanken får meg til å grøsse

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:24.