Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-11-2005, 16:03   #1
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 2,830
MP Rating: 0% (0)
LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.
Våre ukesmenyer/middagstips!

Hva med å lage en tråd der vi samler våre middagsideer på et sted. Gjerne ukesmenyer, så andre kan planlegge sin middag litt også

Her er våres uke;

Mandag;
Hjemmelaget fiskegrateng, kokte poteter, Sandefjordsmør og råkostsalat.

Tirsdag;
Hjemmelaget pølsestraganoff, ris, salat

Onsdag;
Høstgryte av svinekjøtt

Torsdag;Spaghetti med kjøttsaus

Fredag;Pannekaker, og så skal vi kose oss med reker på kvelden (til Beat for Beat og Nytt på Nytt)

Lørdag;
Bakt potet som vi selv fyller med ost, skinke, mais, kryddersmør (tror jeg)

Søndag;
Middag hos min mor for så å dra i bursdag til min svigerinne.
Gammel 07-11-2005, 20:18   #2
Seniormedlem

Line sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Lørenskog
Meldinger: 2,620
MP Rating: 100% (6)
Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.
Sv: Våre ukesmenyer/middagstips!

Her var det mye godt

Line er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2005, 20:19   #3
Seniormedlem

Aviva sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 1,984
Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.

Dette blir jeg med på! Kjekt å få litt inspirasjon til ukesplanen vår.
Vi handler hver fredag så planen er litt styrt ut fra det - fredag til torsdag.

Fredag: Husker ikke .. listen ligger så langt unna..
Lørdag: Takeout...
Søndag: Hjemmelaget Moussaka
Mandag: Wienerpølse og potetmos
Tirsdag: Fiskepudding stekt i ovn, poteter, blomkål, gulrot, kålrabi og brokkoli.
Onsdag: Pitabrød med kjøttfyll av karbonadedeig, tomat, vårløk, mais etc.
Torsdag: Kyllingfilét med potetgrateng og grønnsaker (som over).

Også har jeg bakt brød i dag for hele uken.
Gammel 07-11-2005, 22:13   #4
Seniormedlem

amylin sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 2,621
amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.

Kjekt med tips ja.

Her er denne ukens meny:

Mandag: Kjøttboller i brun saus

Tirsdag: Kyllingfilet med sennep surret i bacon med balsamico-pasta og grønnsaker

Onsdag: Skinkeknoke med ertestuing

Torsdag: Fiskebollefrikasse

Fredag: Wok, regner med at det blir fondue på kvelden til gullrekka

Lørdag: Bolognese pai med salat, til kvelds blir det et eller annet snacks, kanskje kyllingspyd med peanøttsaus

Søndag: oksestek med grønnsaker

Member of CdJ http://www.a-mylin.blogspot.com/
amylin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2005, 08:32   #5
Veteranmedlem

Be@te sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 3,936
Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.

Potetgrateng? Mulig å få oppskrift på den? Hørtes spennende ut! Og med en sambo som ikke er begeistret for kokt potet må det noen alternativer til.

Og hva er fondue?

Vår ukesplan:
Mandag: Elgsteik, hadde ikke poteter på søndag så vi tok den i går i steden.
Tirsdag: Fisk i folie
Onsdag: "Toro"-dagen, blir fiskesuppe med den fisken jeg ikke bruker i dag.
Torsdag: Kylling med ris og salat
Fredag: Taco
Lørdag:Grøt
Søndag: Sambo sin jobb å finne på noe, jeg venter spent!
Gammel 08-11-2005, 08:56   #6
Supermedlem

Singha sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Tuppestrykene
Meldinger: 1,042
Singha er fantastisk mot andre.Singha er fantastisk mot andre.Singha er fantastisk mot andre.Singha er fantastisk mot andre.Singha er fantastisk mot andre.Singha er fantastisk mot andre.Singha er fantastisk mot andre.Singha er fantastisk mot andre.Singha er fantastisk mot andre.Singha er fantastisk mot andre.Singha er fantastisk mot andre.

Mandag: Tunfisk og makaroni
Tirsdag: Stekt steinbitt med wokgrønnsaker og tandoori saus
Onsdag: Åpen dag (mannen ønsker seg pølser)
Torsdag: Hjemmelaget bacon suppe med scones
Fredag: Kylling wok med nudler og østersaus
Lørdag: Elgstek med stekte timianpoteter og surkål
Søndag: Ingenting.... dåp så da blir det snitter til forkost lunsj og middag
Gammel 08-11-2005, 10:33   #7
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 2,830
LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av jsv
Og hva er fondue?
Det er navnet på en rett der en tilbereder maten ved bordet i fellesskap om jeg kan si det slik.
En har en egen kjele/gryte som det er oppvarmet olje i. Denne kjelen står på et stativ med åpen varme under som holder oljen varm.
Så kan hjer enkel frytere sin egen mat! Kjempegodt og veldig koselig og sosialt måltid, som en bruker langt tid på.

Når vi har Fondue hjemme så sitter vi ved bordet i flere timer, koser oss og prater og nyter god vin og godt seleskap.
Jeg pleier å ha oksekjøtt, kylling kjøtt, svinekjøtt, sjarlottenløk, forvellet brokkoli, fersk sjampinjong, babymais. Alt dette er romtemperert før måltidet og skåret i terninger/ små biter
Ved siden av serverer jeg en salat, bakte poteter, kryddersmør, bernaise saus, aioli - og evt andre kalde sauser.

En kan også bruke skalldyr, men da anbefales det å bruke en olje for seg og ikke blande det med kjøttet for da smaker det fisk av kjøttet.
Kan også lage ostefondue, men det har jeg aldri gjordt.
Eller som på bildet her, med sjokolade.

Min Fondue gryte er i jern og jeg bruker fin-fyr i stativet under for å få flamme/varme.
Her er et bilde av en Fondue gryte
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Kan absolutt anbefales!!!
Gammel 08-11-2005, 13:41   #8
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,283
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er skikkelig seriøst i middagsveien her!!!! Blir helt imponert her. Eneste jeg kan bidra med er

Mandag: kjøpepizza

Resten av uken er blank.
Gammel 08-11-2005, 13:55   #9
Supermedlem

Shiloh sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,159
Shiloh har mye å være stolt av.Shiloh har mye å være stolt av.Shiloh har mye å være stolt av.Shiloh har mye å være stolt av.Shiloh har mye å være stolt av.Shiloh har mye å være stolt av.Shiloh har mye å være stolt av.Shiloh har mye å være stolt av.Shiloh har mye å være stolt av.Shiloh har mye å være stolt av.Shiloh har mye å være stolt av.

Får jo nesten vise frem planen vår jeg og da...siden jeg allerede har skryti sånn

Denne uka:

Mandag: Hjemmelaget kjøttpudding med løk, purre og gulrøtter + poteter og sennepssaus.

Tirsdag: Smørbrød i sølvbryllupet til mamma og pappa

Onsdag: Wok. Svinekjøtt, grønnsaker, nudler og wok saus

Torsdag: Fiskeboller i hvit saus, poteter og gulrøtter

Fredag: Lasagne, salat og hvitløks baguetter

Lørdag: Hjemmelaget Baccalao

Søndag: Hønsefrikasse med grønnsaker og poteter.

Neste uke:

Mandag: Fiskekaker i brun saus, herregårdsblanding og poteter

Tirsdag: Take Away (Kebab til meg, hamburger til sambo tenker jeg)

Onsdag: Kremet grønnsakssuppe med medisterboller

Torsdag: Fiskepudding i hvit saus, gulrøtter, erter og loff

Fredag: Helstekt indrefilet av svin, røstipoteter, broccoli og rødvisnsaus

Lørdag: Ost og kjeks

Søndag: Raspeboller, salt kjøtt, pølser og kålrabistappe

Uka etter:

Mandag: Egg og bacon

Tirsdag: Kjøttdeig og spaghetti

Onsdag: Fiskegrateng, poteter og gulrøtter

Torsdag: Pølser i brød

Fredag: Fondue

Lørdag: Svinekjøtt, barbeque pommefrites og broccoli/blomkål grateng

Søndag: Får i kål

Ps: Vi har litt annerledes fondue enn lillevirre..Vi har svin og oksekjøtt vi og..men vi har fruktsalat og salt og pepper potetgull ved siden av
Shiloh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2005, 18:31   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,327
MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av amylin
Torsdag: Fiskebollefrikasse
Lørdag: Bolognese pai med salat
Oppskrifter?

MokkMokk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:07.