Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-11-2005, 20:26   #41
Seniormedlem

Aviva sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 1,984
MP Rating: 0% (0)
Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.
Sv: Våre ukesmenyer/middagstips!

Mye spennende her altså..
Vår meny ser slik ut;

Fredag: Pitapizza
Lørdag: Taco
Søndag: Ingenting.
Mandag: Lasagne lagd med Cottage cheese istedet for hvit saus -nam
Tirsdag: Fiskebollefrikassé
Onsdag: Pølsegryte
Torsdag: Marinert svin og safranris
Gammel 27-11-2005, 18:47   #42
Seniormedlem

amylin sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 2,621
amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.

Ny uke, ny meny. Denne uken blir det absolutt ingen spennende meny, men her er den i alle fall.

Mandag: Røkte kjøttpølser med grønnsaker og brun saus.
Tirsdag: Kyllingpai med salat ved siden av
Onsdag: Spaghetti bolognese med bagutter og salat
Torsdag: Fiskesuppe med grove rundstykker til
Fredag: Kylling med pastasalat
Lørdag: Råstekte poteter og koteletter med grønnsaker
Søndag: Oksestek med grønnsaker

Member of CdJ http://www.a-mylin.blogspot.com/
amylin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2005, 19:27   #43
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 2,830
LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

Her er våres ukes meny!

Jeg har ikke satt fast dag enda, kommer litt ann på hvor lenge jeg handler i morra og hvor lenge møtet på tirsdag varer

Men mat blir det, og denne uken er dette på menyen!

@ Pai med fersk sopp, bacon, skinke og cottagechees med salat

@ Ovnsbakt fiskeform med fisk, poteter og gulrøtter i

@ Lapskaus

@ Spaghetti med kjøttsaus

@ bondeomelett med salat

På lørdag skal vi i 65 årslag, så da blir det middag der, og søndag er det middag hos ho mor
Gammel 27-11-2005, 20:40   #44
Veteranmedlem

Be@te sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 3,936
Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.

Denne ukens meny i jsv-heimen!

Mandag: Fiskekaker med potet, råkost og rømme.
Tirsdag: Elgkjøtthøstgryte.
Onsdag: Torodagen, bolognesesuppe med rundstykker til.
Torsdag:Taco
Fredag: Pizza. Eller tacorester.
Lørdag: vi skal på julebord!
Søndag: ingen planer enda, søsteren min kommer på helgebesøk så vi finner på noe sammen.
Gammel 27-11-2005, 21:12   #45
Seniormedlem

Aviva sin avatar

Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.Aviva har mye å være stolt av.

Her begynte menyen på fredag og så slik ut;
(de to siste rettene fra forrige uke måtte forsyves frem fordi vi ikke var hjemme..)

Fredag: Marinert svin med råris ("krydret" med gurkemeie, chili, løk og paprika)
Lørdag: Pølsegryte (røkt kjøttpølse, paprika, gulrot, purre, sellerirot, løk) med råris
Søndag: Risengrynsgrøt
Mandag: Pitabrød med kjøttdeigfyll (herm. tomat, mais, vårløk, eple, karri)
Tirsdag: Blomkål og brokkolisuppe med masse grønnsaker i og hvitløksbaguetter ved siden.
Onsdag: Bondeomelett (chorizo, grønnsaksblanding, potet, ost etc.) og baguett
Torsdag: Marinert kyllingfilét, med bakt potet og salat.

Gleder meg!
Gammel 29-11-2005, 12:27   #46
Veteranmedlem

Be@te sin avatar

Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.

Aviva, den lasagneoppskriften din? Men Cottage cheese, hørtes så godt ut!
Gammel 29-11-2005, 19:31   #47
Seniormedlem

Aviva sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av jsv
Aviva, den lasagneoppskriften din? Men Cottage cheese, hørtes så godt ut!
Det var veldig godt også..fant den i en Grete Roede bok som samlet støv.
Støvet er blåst av, og vi har funnet enda flere gode oppskrifter nå da..sunt og godt!

Lasagne
6 porsjoner

ca. 10 lasagneplater
500g karbonadedeig (jeg brukte svinedeig)
1 løk
1 gulrot, revet
100g sellerirot, revet
2 ss tomatpuré
1 boks (400g) hermetiske hakkede tomater
salt og pepper
1 ss smør til steking
300g (ett beger) Cottage cheece
50g revet lett gulost

Stek karbonadedeigen med hakket løk. Tilsett revet gulrot og sellerirot og la det hele surre noen minutter. Tilsett tomatpuré og hermetiske tomater. Smak sausen til med krydder. Legg sausen lagvis med lasagneplater og Cottage cheese i en ildfast form. Stek lasagnen ca 30 min (jeg synes den burde stå litt lenger) på 200 grader.

Nå håper jeg at Copyright-spøkelset ikke kommer og tar meg.
Gammel 05-12-2005, 09:30   #48
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

Denne uken`s meny ser slik ut i LilleVirre heimen

Mandag; Matjesild med kokte poteter, løk, rømme, egg og rødbeter

Tirsdag; Penne med bacon

Onsdag; Kyllingfilè med ris, grønnsaker og saus

Torsdag; Snitzler med poteter og grønnsaker

Fredag; En pølse på Shell stasjonen på vei til hytta, reker på kvelden

Lørdag; Svigermor disker opp noe godt tenker jeg

Søndag; Middag hos mine foreldre
Gammel 07-12-2005, 19:19   #49
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Ja, nå nærmer julen seg med stormskritt. Jeg er litt sånn kontroll- listefreak Jeg har planlagt middagene frem til jul.
Har skrevet handle liste og skal gjøre "o stor" innkjøp på mandag med matvarer frem til jul
Tenkte jeg heller skulle bruke de siste ukene med å bake og kose oss i stedet for å stresse med hva en skal ha til middag og innkjøp

Så her kommer det!

Mandag 12.12 - Middag hos mine foreldre

Tirsdag 13.12 - Grønnsaksuppe med grove rundstykker

Onsdag 14.12 - Hjemmelaget fiskegrateng, råkostsalat, poteter

Torsdag 15.12 - Snitzler, poteter og grønnsaker

Fredag 16.12 - Pannekaker ( skal på julebord jeg bestiller et eller annet)

Lørdag 17.12 - Risengrynsgrøt (jeg på julebord, bestiller et eller annet)

Søndag 18.12 - Ut å spise på Knossos (gresk) feire min bursdag med min side av familien

Mandag 19.12 - Kyllingfilè, ris og grønnsaker

Tirsdag 20.12 - Madam Mim`s kjøttboller

Onsdag 21.12 - Indrefilè, fløtegratinerte poteter, sopptertergrønnsaker (min bursdag Svigers kommer på middag )

Torsdag 22.12 - Seibiff med løk, poteter og grønnsaker

Fredag 23.12 - Trym får bestemme på lille julaften
Gammel 08-12-2005, 10:41   #50
Veteranmedlem

Be@te sin avatar

Middagsplaner ja, si meg Lillevirre, finner du på alt selv, eller er mannen din med på å finne middager?

Sambo svarer noe sånt som kjfkjhfkh sdganlskd jpaifhkf bslnlshf når jeg spør Derfor skal han finne på neste uke helt alene

Uansett, denne uken, tar med dagene som har vært også.

Mandag: Karbonader med potet, grønnsaker og brun saus
Tirsdag: Taco
Onsdag: Snitsler med potet og salat
Torsdag: Pølser og spagetthi, eller pølser i form (har ikke helt bestemt meg)
Fredag: Fiskegrateng, potet og revne gulrøtter
Lørdag: Grøt
Søndag: Kjøttkaker av elgkjøttdeig, blandet med vanlig kjøttdeig, grønnsaker, brunsaus og potet. Så får jeg også en ekstra porsjon med kjøttkaker jeg kan fryse til en senere middag.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:41.