Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-01-2006, 23:27   #61
Supermedlem

Vilja26 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nordland
Meldinger: 580
MP Rating: 0% (0)
Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.
Sv: Våre ukesmenyer/middagstips!

LilleVirre: Tusen takk for oppskriften! Skal teste ut fiskegratengen din!! Kanskje et litt dumt spørsmål, men ca hvor mye pepper og muskat har du i? (er ikke den helt store kokken, som du kanskje skjønner.. )

Lillesøster født 5.desember 2007
Vilja26 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-01-2006, 06:46   #62
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 2,830
LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vilja26
LilleVirre: Tusen takk for oppskriften! Skal teste ut fiskegratengen din!! Kanskje et litt dumt spørsmål, men ca hvor mye pepper og muskat har du i? (er ikke den helt store kokken, som du kanskje skjønner.. )
Jeg bruker ca 1/4 ts med pepper. Muskat så er det bare litt, veldig lite. Har du en muskatpose eller muskat nøtter som har vært åpne en stund, må du nok ha litt mer, for de taper seg i smak når de står lenge åpne. Begynn med å ta i litt og så kan du heller smake til med mer. Muskat har en skarp smak, så det er lett st det kan bli litt for mye.
Gammel 31-01-2006, 07:17   #63
Seniormedlem

amylin sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 2,621
amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.

Sorry Vilja, så ikke meldingen din før nå jeg. Men ser at LilleVirre har svart.

Member of CdJ http://www.a-mylin.blogspot.com/
amylin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-01-2006, 07:19   #64
Seniormedlem

amylin sin avatar

amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.

Så at oppskriften min er ganske lik LilleVirre sin. Men jeg pleier å lage litt ekstra hvit saus og putter gulrøtter, broccoli og purre rett oppi fiskegratengen.

amylin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-01-2006, 11:29   #65
Supermedlem

Vilja26 sin avatar

Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.Vilja26 er et navn alle kjenner.

amylin: Helt greit det Høres godt ut å også blande grønnsaker i gratengen.

LilleVirre: takk for hjelpen! Fiskegratengen din står på menyen for i morgen

Vilja26 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-01-2006, 12:27   #66
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vilja26
amylin: Helt greit det Høres godt ut å også blande grønnsaker i gratengen.

LilleVirre: takk for hjelpen! Fiskegratengen din står på menyen for i morgen
Håper den smaker, den faller i alle fall i smak hos ale her hjemme.
Jeg bruker å ha kokte poteter, revne gulrøtter og noen ganger kliner jeg til med en Sandefjordsmør også
Gammel 06-02-2006, 16:43   #67
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Ny uke, nye middager

Mandag: Medisterkaker, poteter, brokkoli og gulrøtter

Tirsdag: Kyllingbryst, ris, brokkoli, mais, asperges og paprikasaus. Mine foreldre+ bror kommer på middag.

Onsdag: Hjemmelaget blomkålsuppe med poteter, gulrøtter og fiskeboller oppi.

Torsdag: Gryterett, ris og salat. Svigers til middag

Fredag: Bondeomelett med salat

Lørdag og søndag er ikke bestemt

Sist endret av LilleVirre; 07-02-2006 kl 07:36.
LilleVirre er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2006, 16:48   #68
Seniormedlem

amylin sin avatar

Ny uke og ny meny ja

Mandag: Kjøttpølser med potetmos
Tirsdag: Biff stroganoff
Onsdag: Makaroniform
Torsdag: Fiskepinner med råkostsalat
Fredag: Kyllinggryte med ris på kvelden blir det taco
Lørdag: Tomatsuppe med baguetter til kvelds blir det indisk kylling
Søndag: Noe lettvint siden vi skal på harrytur
Mandag: Fersk kjøtt og suppe
Tirsdag: Lapskaus
Onsdag: Spaghetti bolognese med baguetter og salat
Torsdag: Fiskeform med stekte poteter og sennepssaus
Fredag: Lasagne med salat og baguetter
Lørdag: Fleskepannekake og til kvelds blir det kyllingfilet med pasta og salat
Søndag: Oksestek med råstekte poteter og grønnsaker

Gammel 06-02-2006, 17:32   #69
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,283
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.

Du store ,min tid. Her er litt fra meg for å senke nivået litt :

Idag: spaghetti med kjøttsaus
Tirsdag: Rødspette med råstekte poteter, gulrøtter og champingnon
Onsdag: Finuds laksesuppe
Torsdag: vet jeg ikke
Fredag: Fiskeboller i karrysaus namnam
Lørdag: taco
Søndag: Min pastarett med bacon, gule paprika, løk og champingnon
Mandag: Fiskegrateng (Findus ja)
Tirsdag: Kyllingfilet i sterk saus med cashewnøtter, paprika og annanas
Onsdag: Nå får det greie seg!!!!
Gammel 06-02-2006, 18:01   #70
Supermedlem

Vilja26 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av LilleVirre
Håper den smaker, den faller i alle fall i smak hos ale her hjemme.
Jeg bruker å ha kokte poteter, revne gulrøtter og noen ganger kliner jeg til med en Sandefjordsmør også
Fiskegratengen ble kjempegod!!

Har ikke satt opp noen middagsmeny for denne uken.. Her går det mye i Toro og Findus Men i forrige uke klasket jeg jo til med en hjemmelaget fiskegrateng!!

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:57.