Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-05-2006, 15:40   #111
Seniormedlem

amylin sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 2,621
MP Rating: 0% (0)
amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.
Sv: Våre ukesmenyer/middagstips!

I poppers putter jeg broccoli og cheddarost, kanskje litt paprika, hvis du liker sterk mat, er det en jeg putter jalapenos og fetaost. Ellers kan du lage en med fetaost og oliven. Veldig godt med litt ost og det som passer med det, for osten smelter i frityrgryta og blir veldig god og flytende.

Member of CdJ http://www.a-mylin.blogspot.com/
amylin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2006, 07:56   #112
Seniormedlem

_sofie_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,623
_sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid.

Denne uken:

Mandag: Indrefilet av svin med potetsalat til
Tirsdag: Kjøttkaker
Onsdag:Spaghetti med kjøttsaus
Torsdag: Håper det blir grillmat.... Hvis ikke blir det skinke og egg salat.
Fredag: Hjemmelagd pizza
Lørdag: Kyllingsalat med stekt sopp, stekt avocado, fetaost, ruccola og parmesan.. + pesto
Søndag: Laksefilet bakt i ovnen med masse grønnsaker...
Gammel 22-05-2006, 08:02   #113
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 2,830
LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

En av mine yndlingstråder

Mandag: Kjøttboller i saus, potetstappe, gulrot
Tirsdag: Lapskaus med flatbrød
Onsdag: Mann og barn skal på hytta og mor har jentekveld Pai og en god salat med masse god rødvin
Torsdag: Svigermor lager middag på hytta
Fredag: Trym`s dag... Pannekaker, reker og hvitvin på kvelden
Lørdag og søndag er ikke bestemt enda.
Gammel 22-05-2006, 18:03   #114
Veteranmedlem

Be@te sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 3,936
Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.Be@te har en strålende fremtid.

Denne uken:

Mandag: Grøt
Tirsdag: Elgsteik
Onsdag:Fiskegrateng
Torsdag: Pølse med brød (senvakt og jeg vil ha noe lettvint)
Fredag: Ikke bestemt, begynner singellivet mitt da!
Lørdag og Søndag: Samme som fredag!
Gammel 22-05-2006, 20:41   #115
Seniormedlem

amylin sin avatar

amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.amylin har en strålende fremtid.

jsv, elgstek

Her er vår uke:

Mandag: Kokt torsk med grønnsaker, poteter og Bergensk fiskesaus fra Toro

Tirsdag: Thailansk svinefilet i red curry saus

Onsdag: Kyllingfilet med rotgrønnsaker og tomatsaus

Torsdag: Spaghetti bolognese med baguetter og salat

Fredag: Seifilet med grønnsaker og poteter, kylling-satay til kvelds

Lørdag: Risotto, til kvelds noe grillet godt noe

Søndag: Pølse og grønnsaksmiks

amylin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-05-2006, 13:48   #116
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

En ny uken, og jaggu blir det ikke middag denne uka også

Mandag: Kjøttbrød med løk, mais og sjampinjonger, dekket med bacon. Poteter, kokte gulrøtter og kålrabbistappe.

Tirsdag: Spekeskinke, nypoteter, nykål, rømme og eggerøre.

Onsdag: Penne al Forno med salat

Torsdag: Bifteki med ovnstekte timianpoteter, gresk salat, og timian og hvitløksbrød.

Fredag: Kjøttbullar i saus, potetstappe, brokkoli og tyttebærsyltetøy.

Lørdag og søndag er ikke bestemt. Åpen for forslag og for å prøve noe nytt og spennende
Gammel 29-05-2006, 14:37   #117
Seniormedlem

amylin sin avatar

Del oppskrift på mandag og torsdagsmenyen, da, LilleVirre.

Mandag: Vårruller med ris

Tirsdag: Fiskegrateng med råkostsalat

Onsdag: Marinerte kyllingfileter, råstekte poteter og salat. (Ved fint vær slenger jeg kyllingen på grillen)

Torsdag: pølser, tenker jeg. Tulla har bursdag og vi får ca 26 småttinger i barnebursdag på besøk.

Fredag: Hjemmelaget pizza og kanskje reker til kvelds

Lørdag: Hjemmelaget tomatsuppe og baguetter, til kvelds noe lett på grillen med salat til.

Søndag: Honningmarinert svinefilet med wokede grønnsaker til.

Gammel 29-05-2006, 15:10   #118
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av amylin

Fredag: Hjemmelaget pizza og kanskje reker til kvelds
Reker hører med til en fredagskveld

Den honningmarinaden Amylin... Hva er hemmeligheten i den?

Kjøttbrødet lager jeg av kjøttfarsen. Denne gangen blandet jeg litt kjøttdeig og medisterdeig. Hakker 1/2 løk, deler sjampinjonger i biter, 1 pk bacon deles i små biter (legg av fire skiver) Dette steker jeg, for så å avkjøle det litt.
Blander det inn i kjøttfarsen og legger det i en brødform. Jeg bruker å kle en brødform med alu.folie først. De fire skivene med bacon legger jeg over kjøttpuddingen.
Steker det på nederste rille ved 200 grader i 30-45 min.

Biftekiene mine, der jukser jeg litt
Har kjøpt bifteki krydder i Sverige som jeg blander med karbonade deig på morningen. Dette lar jeg stå og godgjøre seg til ettermiddagen. Steker det som kjøttkaker/biffer.
Potetene skreller jeg og deler i båter. Legger de i ildfast form, heller på olje, grovt salt og finhakket fersk timian.
Timian og hvitløksbrødet er vanlig fletteloff deig som jeg tilsetter finhakket fersk timian og et fedd presset hvitløk.
Gammel 15-06-2006, 18:15   #119
Seniormedlem

amylin sin avatar

Helt glemt å fylle ut liste her

Mandag: Grillpølser

Tirsdag: Grilla kyllingfileter med råstekte poteter og grønnsaker

Onsdag: Koldtbord i bhg til tulla, sommerfest.

Torsdag: Pastasalat med egg, skinke og ost.

Fredag: Fiskegrateng. Jeg skal på sommerfest, og spiser sikkert grillspyd med noe tilbehør, mens mannen benytter sjansen til å spise Lørdagspizza, altså Grandiosa. (Jeg orker bare ikke Grandiosa)

Lørdag: Pannekaker og tomatsuppe. Til kvelds skal vi prøve oss på Stiansen sin grilla pizza.

Søndag: Noe vi slenger på grillen, men har ikke helt bestemt hva.

LilleVirre, i honningmarinaden er det; honning, fersk ingefær, soyasaus, sitron, hvitløk, brunt sukker og noe mer. Jeg skal finne oppskriften jeg. Nå sitter jeg nemlig på kontoret.

Gammel 15-06-2006, 19:38   #120
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Mandag: Laksepasta

Tirsdag: Potetsuppe og pannekaker

Onsdag: Marinert svinekjøtt surret i fløte med sopp og løk, serveres med brokkoli og pasta

Torsdag: Grillpølser, sommerfest i bhg til Trym

Fredag: Revben fra Sverige, reker og hvitvin på kvelden

Lørdag: Grillings på hytta med svigers, skal i utdrikningslag

Søndag skal vi ha det svigermor serverer på hytta

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:59.