Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-01-2009, 18:51   #21
Supermedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 843
MP Rating: 0% (0)
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av Tertitten75 Vis post
Det har vært en del spekulasjoner i om denne vaksinen kan utløse autisme (dette er trekt tilbake av den aktuelle forskeren men førte til mye uroligheter). I tillegg vil den i svært mange tilfeller gi bivirkninger som feber etter 8-10 dager. Hvis barnet av en eller annen grunn har nedsatt imunforsvar når vaksinen skal settes så anbefaler de å vente til almenntilstanden er bedre.

Vet ikke om du kaller 10% svært mange; men det er i alle fall rundt 10% som reagerer med feber og evt. utslett. Litt mer enn på KOM og PNE.
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-01-2009, 19:03   #22
Seniormedlem
 
Sjöstjerna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,523
MP Rating: 100% (1)
Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av (H)ilder Vis post
Nora skal få MMR nå den 13 januar. Kjenner jeg gruer meg, og er veldig i tvil om jeg skal utsette litt selv om den allerede er utsatt 1 måned.
Og vår Nora den 14. januar. Gruer meg skikkelig jeg også..
__________________

JENTENE 05 OG 07
Sjöstjerna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-01-2009, 19:15   #23
Supermedlem
 
MammaAne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 1,000
Blogginnlegg: 13
MP Rating: 0% (0)
MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Det er du som velger sjøstjerna.. Hvis ikke du har lyst å ta den enda, så er det ingen som har noe med det..
__________________

alene med
Prinsesse Sara 16.05.07
Lynvingen Noah 07.03.09
MammaAne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-01-2009, 20:05   #24
Seniormedlem
 
Sjöstjerna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,523
MP Rating: 100% (1)
Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Men blir ting noe bedre om vi tar det om 6 eller 12 mnd, eller hvor lenge man utsetter det?

Hun er frisk og fin og har nesten bare vært det, hun blir liksom ikke syk..

Og, jeg måtte sjekke med bilder når eksemen dukket opp på storesøster. Hun tok MMR i august 06 og oktober 06 ser jeg bilder av den første eksemen. Sikkert ingen sammenheng, men når dere never astma kom jeg på eksemen hennes.. De fleste barn får jo atopisk eksem lenge før 17 mnd alder..
__________________

JENTENE 05 OG 07
Sjöstjerna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-01-2009, 20:13   #25
Supermedlem
 
MammaAne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 1,000
Blogginnlegg: 13
MP Rating: 0% (0)
MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sara har fått atopisk eksem etter vaksinen.. Faktisk ikke tenkt på det..
Mild form, så kanskje hun hadde sluppet hvis vi hadde ventet lenger?
Venta vel bare to tre mnd.. Men følte at det hjalp oss, siden hun vokste mye på de månedene..
__________________

alene med
Prinsesse Sara 16.05.07
Lynvingen Noah 07.03.09
MammaAne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-01-2009, 23:58   #26
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,333
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Men altså, en ting jeg ikke skjønner helt:skrape:

Er ikke disse sykdomene værre å få for en baby en for et litt eldre barn?
Altså, om man først skal ta vaksinene er det vel smart å ta den så tidlig som mulig da?
__________________
Min blogg

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-01-2009, 00:17   #27
Supermedlem
 
MammaAne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 1,000
Blogginnlegg: 13
MP Rating: 0% (0)
MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Isa: Når du leser opp om MMR vaksinen får du med en gang beskjed om hvilken kraftig påkjenning denne vaksinen er for en så liten kropp. Er utifra den infoen du må finne ut om du tror barnet ditt takler påkjenningen. MMR er mye vaksine i en å samme sprøyte, som kan sette ut immunforsvaret til babyen din i en ukes tid.. Det er viktig at du vet om babyen tåler egg og at h*n er frisk og rask på vaksinetidspunktet..
Derfor kan det være lurt å vente..
Mammaer kjenner babyene sine og vet sikkert hva som er best når det kommer til dette..
__________________

alene med
Prinsesse Sara 16.05.07
Lynvingen Noah 07.03.09
MammaAne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-01-2009, 00:20   #28
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,333
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Joda, men jeg tenker, om man allerede har utsatt den såpass lenge som noen gjør, hvorfor ikke bare droppe den da?
Tenker at da er jo den mest kritiske tiden for å få disse sykdommene alerede over..

Men ja, er barnet allergisk for egg ol. skjønner jeg jo at man vil utsette den og heller ta den på sykehus og sånt.
__________________
Min blogg

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-01-2009, 07:11   #29
Seniormedlem
 
E-78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,941
MP Rating: 0% (0)
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Det skjer jo så mye på den tiden (15 mnd) hvorfor må de sette denne vaksinen akkurat da? Jeg mener jo at den trigger autisme så hvorfor kan de ikke bare utsette den til rundt 2,5 år da hvis den ikke er så FARLIG???
Rundt 1 1/2-2 år så faller jo mye på plass. Sosialt, språk og motorisk utvikling.
__________________
f.01 f.02 f.05

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2009, 15:04   #30
VIP-Medlem
 
millact sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 7,246
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Vi har valgt å utsette den. Storesøster fyller 4 neste måned og har enda ikke fått den. Hun kommer til å få den, vet ikke helt når, men om noen år tenker jeg.

Utsetter den nok med lillebror også.

Føler det er en skummel vaksine som inneholder så mye, så derfor har vi valgt å vente.
__________________
Jente 05
Gutt 08
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com