Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-01-2009, 08:38   #61
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 104
MP Rating: 0% (0)
Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Når helsestasjon og leger ikke vil godta at man kan få enkle bivirkninger engang fra vaksiner generelt så blir jeg litt oppgitt. Har har helsesøster og legen nektet at feber og ubehag kom av vaksinenene, nei det var bare tilfeldigheter. Ja, jøss, alle tre gangene.

Hva mer er det de ikke vil innrømme da, tenker jeg.

Her skal guttene få mmr vaksinen på to års kontrollen.
__________________
-07
Felixa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-01-2009, 09:05   #62
Supermedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 843
MP Rating: 0% (0)
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av Felixa Vis post
Når helsestasjon og leger ikke vil godta at man kan få enkle bivirkninger engang fra vaksiner generelt så blir jeg litt oppgitt. Har har helsesøster og legen nektet at feber og ubehag kom av vaksinenene, nei det var bare tilfeldigheter. Ja, jøss, alle tre gangene.
?

Hvilken helsestasjon er det du bruker? Dette er jo allmenkunnskap! Dette høres helt merkelig ut
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-01-2009, 10:07   #63
Seniormedlem
 
E-78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,941
MP Rating: 0% (0)
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Noen som så Oprah i går?
Jeg ser på reprisen nå.
__________________
f.01 f.02 f.05

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-01-2009, 10:15   #64
Urt
Seniormedlem
 
Urt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,753
MP Rating: 0% (0)
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Eg fekk det delvis med meg. Likte dette programmet betre enn det ho hadde ein gong før. Der virka det som om ho klandra mmr vaksina for alt. Denne gongen var ho litt meir nyansert og hadde nokre gode poeng. ( eg snakker ikkje om Oprah men Jenny damen ) Om at kanskje ikkje alle unger tåler mmr vaksina, at dei kunne blitt testa på forhånd og slike ting.
__________________
Trollet 04, Tulla 05 og Lille Tulla 07

Fotorier, min lille fotoblogg
Urt er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 09:48   #65
ede
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 655
MP Rating: 0% (0)
ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Regner med det er flere her inne som har interesse av å lese denne artikkelen:

- Forfalsket tall i sjokkstudie om barnevaksine - VG Nett om Helse og medisin

Sitat:
En sjokkstudie som viste en angivelig sammenheng mellom den vanlige barnevaksinen MMR og autisme kan vise seg å være basert på fullstendig oppdiktet informasjon.
Sitat:
Nå kan skandalen rundt studien stikke desto dypere. Dersom forskerne bevisst har forfalsket dataene, og bidratt til at meslinger har gått fra å være nesten utryddet, til å igjen bli en dødsårsak hos britiske småbarn.

I forrige uke ble det klart at antallet meslinger rapportert i Storbritannia for i fjor er 1348, sammenlignet med kun 56 tilfeller i 1998. Noe av grunnen tilskrives vaksinefrykten Wakefields arbeid skapte. To barn har de siste årene dødd av sykdommen i Storbritannia.
__________________
Storesøster - 2004
Lillebror - 2008
ede er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 10:33   #66
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,007
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av Felixa Vis post
Når helsestasjon og leger ikke vil godta at man kan få enkle bivirkninger engang fra vaksiner generelt så blir jeg litt oppgitt. Har har helsesøster og legen nektet at feber og ubehag kom av vaksinenene, nei det var bare tilfeldigheter. Ja, jøss, alle tre gangene.

Hva mer er det de ikke vil innrømme da, tenker jeg.

Her skal guttene få mmr vaksinen på to års kontrollen.
Jeg får alltid beskjed om at vaksinen sansynligvis vil føre til feber og slapphet (sykdomstegn) og vi må ta hensyn til dette. De spør også alltid om hvordan de gikk etter vaksinen ved neste kontroll.

Har aldri hørt om en helsesøster eller lege som mener at en ikke kan får enkel bivirkning, slik du beskriver det, av vaksinen - tror nok kanskje du bare er uheldig med helsestasjonen.
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 13:25   #67
Supermedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 843
MP Rating: 0% (0)
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av Tash Vis post
Jeg får alltid beskjed om at vaksinen sansynligvis vil føre til feber og slapphet (sykdomstegn) og vi må ta hensyn til dette. De spør også alltid om hvordan de gikk etter vaksinen ved neste kontroll.

Har aldri hørt om en helsesøster eller lege som mener at en ikke kan får enkel bivirkning, slik du beskriver det, av vaksinen - tror nok kanskje du bare er uheldig med helsestasjonen.
Signerer! Det er slik jeg jobber som du beskriver her; vi er en stor helsestasjon og her vet alle om dette; leger, helsesøstre, fysio, barnepleierne; dette står i all litteratur osv. At både helsesøster og lege på en helsestasjon ikke vet dette finner jeg meget merkelig....
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-02-2009, 07:51   #68
Supermedlem
 
Fiffimor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 963
MP Rating: 0% (0)
Fiffimor har en strålende fremtid.Fiffimor har en strålende fremtid.Fiffimor har en strålende fremtid.Fiffimor har en strålende fremtid.Fiffimor har en strålende fremtid.Fiffimor har en strålende fremtid.Fiffimor har en strålende fremtid.Fiffimor har en strålende fremtid.Fiffimor har en strålende fremtid.Fiffimor har en strålende fremtid.Fiffimor har en strålende fremtid.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Har lest en del her og må bare få si:
Jeg syns det er litt egoistisk av de som velger å ikke vaksinere barna sine! Disse sykdommene som kan være farlige vil antagelig blusse opp igjen, noe som kan ha store konsekvenser for mange. Dessuten så tror jeg risikoen for at man blir syk/dør av disse sykdommene er større enn at man tar skade av vaksinen! Det er jo en grunn til at man begynte å vaksinere barn!
Men dette er selvfølgelig min mening da!
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=536978
__________________
Verdens lykkeligste mamma til to prinsesser!!!!

Sist endret av Fiffimor; 19-02-2009 kl 08:09.
Fiffimor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2009, 21:51   #69
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,774
MP Rating: 0% (0)
klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

På vanskelig og pinlige spm er det en stor diskusjon om dette tema nå.
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2009, 22:18   #70
Seniormedlem
 
benja2 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 2,083
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av gullli Vis post
Ang autisme så lærte jeg på et kurs for ufaglærte som jobber med PU at autisme ikke er noe en får, men at det er medfødt. Derimot viser det seg at autismen ofte ikke blir oppdaget føre barnet er mellom 1 - 1 1/2 år, noe som har ført til at menge har ment at det er en sammenheng mellom vaksinen og autismen fordi de ofte vil føle et behov for å finne et svar på hvorfor barnet begynte å få "symptomer" akkurat på denne tiden.

Sammenhengen mellom autisme og MMR-vaksinen er som flere har skrevet tilbakevist.
Signerer. Ofte viser autismen seg rundt alder da mmr vaksine settes, og pga ryktebørs og negativ propaganda omkring den blir mange foreldre redde og engstelige for at noe galt skal skje deres barn Det er tilbakevist på det sterkeste at mmr og autisme har et bindeledd.
Jeg blir litt sånn av at man kan si at man "vet" at mmr var årsaken til astma/autisme og allergier

På en side synes jeg sånne debatter som dette ikke burde bli kringkastet, da en slik "prpaganda ikke er med på å gi et objektivt syn på saken, hvilket i verste konsekvens kan medføre alvorlig sykdom hos barnet.
Vi som hvermansen kan ikke sitte her og undergrave seriøs forsking som er blir gjort flere plasser i verden og som koster milliarder i en stor sammenheng.

Det er greit å hodte opp hva vaksinen består av, men kom frem med FAKTA og ikke det man tror, det man tror kan i denne sammenheng være direkte feilopplysning.
__________________
Jeg er Benja, snill som et lam
benja2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com