Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-01-2009, 15:34   #31
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,857
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Men altså, en ting jeg ikke skjønner helt:skrape:

Er ikke disse sykdomene værre å få for en baby en for et litt eldre barn?
Altså, om man først skal ta vaksinene er det vel smart å ta den så tidlig som mulig da?
Hva veit du om anafylaktisk sjokk? Det er flere her som har utsatt MMR nettopp pga fare for det. Det innebærer bla hjertestans som en allergisk reaksjon. Så ja, jeg vil si at risiko for anafylaktisk sjokk er verre, ja.
__________________


...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2009, 15:37   #32
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,857
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Ellers, sånn halvveis på siden. De som mener vaksiner inneholder så mye skummelt i dag: Alle vaksinene til sammen som er i vårt vaksinasjonsprogram her i Norge inneholder til sammen mye mindre enn en enkelt vaksine gjorde for 30 år siden. Sånn til sammenligning, bare. Det går heldigvis fremover i vaksineverdenen også.
__________________


...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2009, 15:48   #33
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,748
MP Rating: 0% (0)
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av E-78 Vis post
Det skjer jo så mye på den tiden (15 mnd) hvorfor må de sette denne vaksinen akkurat da? Jeg mener jo at den trigger autisme så hvorfor kan de ikke bare utsette den til rundt 2,5 år da hvis den ikke er så FARLIG???
Rundt 1 1/2-2 år så faller jo mye på plass. Sosialt, språk og motorisk utvikling.
Men så lenge forskning har tilbakevist en sammenheng mellom MMR og autisme, så er det jo ingen grunn til å utsette den med det som begrunnelse?
__________________

tuuli er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2009, 17:10   #34
ede
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 655
MP Rating: 0% (0)
ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av tuuli Vis post
Men så lenge forskning har tilbakevist en sammenheng mellom MMR og autisme, så er det jo ingen grunn til å utsette den med det som begrunnelse?
Enig!
ede er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2009, 17:13   #35
Æresmedlem
 
FlyAway sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,926
MP Rating: 0% (0)
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Eldste fikk MMR oppdelt, i 2003 (bestilt hos lege, betalte selv). Han reagerte kraftig på alle vaksiner før det, var på sykehuset med høy feber, uten at legen ville innrømme at det kom av vaksinen. Etter tredje sprøyte var de enige i at han ikke tålte vaksinene... Hadde reaksjoner på de sprøytene han fikk oppdelt, men det gikk greit nok. Når han skal få sprøyte i 2.klasse skal vi være med ham, evnt ta den på helsestasjonen, etter avtale med helsesøster.

Minste fikk ikke MMR før hun var nesten 3. Fikk hele vaksinasjonsprogrammet utsatt, da eldste reagerte kraftig på alle vaksiner. Helsesøster var helt enig i min avgjørelse, mtp storebrorens reaksjoner.
__________________
FlyAway er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2009, 20:43   #36
Seniormedlem
 
E-78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,941
MP Rating: 0% (0)
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av tuuli Vis post
Men så lenge forskning har tilbakevist en sammenheng mellom MMR og autisme, så er det jo ingen grunn til å utsette den med det som begrunnelse?
LES SIDE 2 eller dette:
Ja tenk hvis de påviste at vaksinen faktisk gir barn autisme??
Gutten min ble aldri den samme etter denne vaksinen og derfor får ikke jentene den heller.
Gutten min mistet alt av ansikts memikk, sluttet å prate, mye dårligere motorikk, søvn uteble og sluttet omtrent å spise.
Heldigvis er det ikke alle som blir rammet men jeg har ingen garanti for at denne vaksinen skal være bra for jentene mine.
Nå etter snart 6 års kamp mot NAV og skolevesen og hard trening gjennom autismeteamet og PPT er endelig gutten min bleietørr på 2 året og har utviklet litt språk. Sover v hjelp av medsin og går på gluten og melkefri diett.
Han utviklet autisme, astma og epilepsi etter MMR og alle rundt oss er overbevist om at denne vaksinen gjorde noe med min da FRISKE sønn.
__________________
f.01 f.02 f.05

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2009, 20:47   #37
Seniormedlem
 
E-78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,941
MP Rating: 0% (0)
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Lurer på hvordan det hadde gått hvis de hadde bevist at denne vaksinen faktisk trigger autisme. Jeg tror autisme er noe som kan ligge latent i kroppen og på noen så utløses den i forbindelse m vaksiner.
I dette tilfelle MMR.
Det er jo sagt og vedtatt at div vaksiner gir skader som man ikke aner omfanget av og jeg er overbevist om at endel psykiske lidelser kommer av vaksiner i ung alder.
__________________
f.01 f.02 f.05

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2009, 21:01   #38
Supermedlem
 
MammaAne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 1,000
Blogginnlegg: 13
MP Rating: 0% (0)
MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Jeg tror på sånne som tilfellene til E-78.. Det holder til at jeg tenker meg om og snakker med mannen min om det.. Og siden disse tilfellene finnes syns jeg det ikke tar så mye av meg å sjekke litt opp og ta en egen tenkt avgjørelse om noe som potensielt kan forandre livet til babyen min..
__________________

alene med
Prinsesse Sara 16.05.07
Lynvingen Noah 07.03.09
MammaAne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2009, 21:04   #39
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,748
MP Rating: 0% (0)
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Sitat:
Opprinnelig postet av E-78 Vis post
LES SIDE 2 eller dette:
Ja tenk hvis de påviste at vaksinen faktisk gir barn autisme??
Gutten min ble aldri den samme etter denne vaksinen og derfor får ikke jentene den heller.
Gutten min mistet alt av ansikts memikk, sluttet å prate, mye dårligere motorikk, søvn uteble og sluttet omtrent å spise.
Heldigvis er det ikke alle som blir rammet men jeg har ingen garanti for at denne vaksinen skal være bra for jentene mine.
Nå etter snart 6 års kamp mot NAV og skolevesen og hard trening gjennom autismeteamet og PPT er endelig gutten min bleietørr på 2 året og har utviklet litt språk. Sover v hjelp av medsin og går på gluten og melkefri diett.
Han utviklet autisme, astma og epilepsi etter MMR og alle rundt oss er overbevist om at denne vaksinen gjorde noe med min da FRISKE sønn.
Jeg har lest dette. Og alt historien din viser, uansett hvor trist den er, er at noe skjedde rundt vaksinetiden. Den beviser ingenting i forhold til MMR. Du må tro det du tror, men jeg velger å tro på de seriøse forskningsrapportene som har kommet som viser at det ikke er en sammenheng mellom MMR og autisme.

Jeg har full forståelse for dem som velger å utsette vaksinen pga allergi og sykdom.

Sitat:
Opprinnelig postet av E-78 Vis post
Lurer på hvordan det hadde gått hvis de hadde bevist at denne vaksinen faktisk trigger autisme. Jeg tror autisme er noe som kan ligge latent i kroppen og på noen så utløses den i forbindelse m vaksiner.
I dette tilfelle MMR.
Det er jo sagt og vedtatt at div vaksiner gir skader som man ikke aner omfanget av og jeg er overbevist om at endel psykiske lidelser kommer av vaksiner i ung alder.
Igjen skal du få lov til å tro det du tror, men jeg håper andre foreldre velger å stole på seriøs forskning og ikke anekdoter på nettfora.
__________________

tuuli er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2009, 21:14   #40
Supermedlem
 
MammaAne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 1,000
Blogginnlegg: 13
MP Rating: 0% (0)
MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?

Seriøs forskning? Ikke alltid det er så mye bedre enn anekdoter.. De som mente MMR var koblet til autisme kjøpte sine egne forskningsrapporter, som de som nektet for det.. Så hvordan kan vi vite med 100% sikkerhet? Derfor jeg iallefall mener foreldre burde ta seg tiden å sette seg ned å bry seg om avgjørelsen de tar.. Det å følge Folkehelsa blindt er en avgjørelse det og..
Det er det folk som har brennt seg på før.. Men poenget blir å prøve å holde seg opplyst. De siste rapportene viser ikke sammenheng med autisme, men neste gjør kanskje?
__________________

alene med
Prinsesse Sara 16.05.07
Lynvingen Noah 07.03.09
MammaAne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com