Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-09-2008, 07:35   #51
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,244
MP Rating: 0% (0)
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: bablis i uke 38

Sitat:
Opprinnelig postet av frk.X. Vis post
Når dikkon fortell slikt så blir eg bare så for at eg slepper å måtte ha lille G i barnehagen.
jeg tror nok begge mine har bedre av å være i bhg enn hjemme. Ikke det at det er noe galt i å ikke gå i bhg, men både jeg og sambo mistrives med å gå hjemme og det er dessuten absolutt ingen unger i gata her hele dagen så det hadde ikke blitt noe bra. Foreldre som trives hjemme kan nok gi ungene sine et godt alternativ hjemme også
Det var litt gråt de første 2-3 dagene, men siden det har de løpt rett inn og er strålende fornøyde når de skal i bhg om morgenen.
Gammel 18-09-2008, 08:27   #52
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,680
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

Da har Amalie blitt levert i barnehagen for første gang....og det uten gråt fikk levert a over i armene på den barnehagetanten hun likte best på tirsdag det er ei som har et ganske spesielt utseende der pga hun er psykisk utviklingshemma...og hun er Amalie foreløpig veldig skeptisk til...men det går seg sikkert til
må innrømme jeg er fryktelig spent på hvordan hun sover der ja...

det som var litt morsomt var at når vi stoppet utenfor barnehagen (det er jo hjemme hos noen) så sier a bakider agehagem jeke (barnehage leke) :tulleru: hu kjente seg jammen igjen ja

Jeg merker at for Amalie (og min sin del) så var det på tide med barnehage nå vi gikk veldig i sirkel her, og det ble litt mye for oss å henge sammen 24/7....

Jeg tror og håper at barnehagen er knall for henne nå..hun er veldig sosial av seg og elsker å være i selskap med andre barn

Jeg er ikke person som kunne tenkt meg å jobbe 100% men jeg føler behovet for å gjøre litt annet enn Amalie hele tiden selv om jeg ikke har en fast jobb, og kanskje faktisk bare går hjemme de dagene Amalie er i barnehagen noen dager..så synes jeg det er godt...og ikke minst får gjort unna litt her i huset mens hun ikke henger i hæla mine

Velkommen til Upsis verden
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2008, 09:53   #53
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,218
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Så bra at levering gikk fint i dag upsi.
Det kommer sikkert dager med litt gråting også. Husker at jeg syns det var helt grusomt å levere i 2. og 3. uka. Da ville ikke lille gutt slipe taket på meg og gråt så sårt.. Nå løper han inn og det er ikke alltid han gidder å si hadet en gang.. I går fikk jeg "hadet på bade" da..

Vet at han trives i barnehagen nå og det er ikke alltid han vil hjem igjen når han hentes heller..

I går var det svømming og det er alltid like moro. Slipper unna stort sett alt som heter krangling, rare ideer og sutring fra lille gutt. Han er da en solstråle hele tiden. Deilig med slike dager.
I dag hadde fått for seg en idee da.. han skulle ha den lille stolen sin med i barnehagen.. Det er en liten trestol. Han har aldri hatt noen interesse for den, men i dag så skulle han ha den med ned (står på soverommet hans) Han skulle sitte på den å spise frokost, han skulle stå på den å pusse tenner, og sitet på den mens jeg kledde på han i gangen.. Så den ble dratt med fra rom til rom.. og så ble den med i bilen .. og jah.. orket rett og slett ingen diskusjon og hyling uten like ved levering .. så jaggu ble den ikke med inn i barnehagen også ...
Gammel 18-09-2008, 15:03   #54
Moderator

frk.X. sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 3,881
frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.

jaujau
Da har eg ringt legen, får fått svigerfar avgårde for å hente med. til lille G. Har veldig lyst til å gå og legge meg, men så oppfinnsom som 2ern er for tida trur eg det vil straffe seg hardt
Kanskje eg får ringe svigermor og høre om eg kan sende dei to eldte over jordet...
Gammel 18-09-2008, 15:23   #55
Supermedlem

suupaahGirl sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,243
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.

Aj aj ...strax helg, snaaaart!
Nå skal jeg snart av gårde å hente snuppeluska mi i barnehagen, for så å sende henne og sambo på hyttetur. Jeg kommer daltrendes etter i morgen en gang. Hjemme alene en kveld...HELT hjemme alene. Det har jeg ikke vært siden snuppa var født. Jeg har vært hjemme alene med Elena mange ganger, og jeg har vært bortreist mange ganger...men ikkje hjemme alene i MITT hus. Hjelp, nesten litt skummelt jo.,..

I kveld skal jeg på foreldremøte i barnehagen, syns det er litt stas ej. Det er jo begrensa hva en får vite ved levering og henting...så greit å få litt input uten alle barna rundt en liksom.
Gammel 18-09-2008, 15:29   #56
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,124
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Er helt utslitt i dag og aner ikke hvorfor. Sovna på sofaen etter at gutta var levert og sov i et par timer Likevel har jeg grodd fast i sofaen resten av dagen. Orker ikke noe
Men nå må jeg vel løfte på stumpen og hente gutta. Skal til svigermor å spise middag. Greit nok for da slipper jeg å lage noe.
Var meninen å dra på Mart'n i dag, men det åpner ikke før 17 og det blir for sent for gutta. Får ta det i helga i stedenfor

suupaah: så deilig da. De få gangene jeg har vært alene har jeg virkelig nytt det. Gleder meg allerede til neste uke. Får en kveld og morgen uten gutta, men ikke alene da. Er hos foreldra mine. Tror de har behov for en runde uten mamman for de er så mammadalter begge to
Gammel 18-09-2008, 20:12   #57
Supermedlem

suupaahGirl sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,243
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.

Her i huset var Elena veeeldig mammadalt da hun var rundt ett år, nå er hun pappadalt så det holder. Litt deilig det også da, men merker hun blir mindre og mindre kosete nå... Kose er kjeeedelig. Får en kos ved levering i barnehage hver morgen, og en når jeg henter. Resten av tiden er hun heller sparsommelig med kosen ja. Så da passer mamma på å virkelig kose de gangene hun føler for det.

Hun er så vittig nå altså, har virkelig begynt å sette sammen ord i setninger. I barnehagen har hun nå brukt et par dager til å formidle forrige helgs episoder. "sara tok pippipen" og bestefar pang pang". Hun var på besøk med bestemora sist helg, da hadde katten komt inn i huset med en fugl i munnen. Den samme helga var bestefaren på jakt (altså, bestefar pang pang).
Tantene i barnehagen lurte LITT på sammenhengen her kan man si
Gammel 18-09-2008, 20:47   #58
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,124
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Da har jeg akkurat sett dagens episoden av sykehuset på nett. Hun som skulle føde var både på "mitt" undersøkelsesrom og fikk samme fødestue som meg.
Gammel 18-09-2008, 20:52   #59
Supermedlem

LilleMy=) sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 594
Blogginnlegg: 1
LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av *star* Vis post
Da har jeg akkurat sett dagens episoden av sykehuset på nett. Hun som skulle føde var både på "mitt" undersøkelsesrom og fikk samme fødestue som meg.
Hvor finner jeg serien sykehuset på nett??
Gammel 18-09-2008, 21:36   #60
Seniormedlem

pluttis sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: kr.sand
Meldinger: 2,301
pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.

i dag kunne endelig sofie tilbake til bhg.. var helt feberfri i går og på kjempelag.. så skikkelig happy for å komme tilbake.... og det skal jeg love dere at det var det en liten gutt i bhg som var glad for å se ho... han går rundt hele dagen og sier fie fie.. tilomed hjemme roper han på fie og må si natta til fie har mamman fortelt meg... de er nå skjønne da...
så nå i kveld er det bare oss 2 jenter hjemme.. eldstegutt ligger over hos farmor og far og mannen i huset har tatt seg en tur på byen( sånn er det å kunne ha med seg jobben overalt) så nå sitter jeg å mauler honning korn og glor på tv....
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:48.